Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بیمارستان سینا؛ دکتر محمد طالب‌پور در آستانه برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی و درون‌بین ایران افزود: این همایش ۱۴ تا ۱۶ آذر در بیمارستان سینای تهران با حضور استادان و صاحب‌ نظران برجسته از داخل و خارج از کشور همچون کشورهای همسایه و استادان آمریکایی و اروپایی برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در بخش جراحی‌های کم‌تهاجمی ارائه و مورد بحث و گفت‌ و گو قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۰۰ سخنران از شهرهای مختلف در رشته‌های گوناگونی همچون زنان، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی، جراحان عروق ، جراحان مغز و اعصاب،گوارش و پرستاری در این همایش حضور دارند و تبادل اطلاعات در زمینه تازه‌ترین یافته‌های پزشکی جراحی‌های کم‌تهاجمی و درون‌بین ایران مورد بحث و گفت‌ و گو قرار می‌گیرد.

دبیر علمی چهاردهمین همایش بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی و درون‌بین ایران ادامه داد: بیمارستان سینا یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌ها با قدمت ۱۵۰ سال در پایتخت بوده که قرار است جدیدترین روش‌های جراحی در قدیمی‌ترین بیمارستان ارائه شود و خوشبختانه شرکت‌های زیادی به رغم مشکلات موجود برای همکاری مشارکت داشته‌اند و در واقع در فضای کنونی نشان می‌دهد که به رغم سختی‌ها، نوعی خودباوری در میان همکاران وجود دارد تا مسیرهای علمی را با کمک یکدیگر طی کنیم.

طالب‌پور یادآور شد: جراحی‌های کم‌تهاجمی در همه رشته‌ها قابل استفاده است که شایع‌ترین نوع این جراحی‌ها در بخش گوارش و در زمینه عمل کیسه صفرا و یا در معده برای رفع چاقی استفاده می‌شود، همچنین اعمال روده بزرگ و در حوزه زنان برای برطرف کردن کیست‌های تخمدان، برداشتن رحم (هیسترکتومی)، درمان آندومتریوز استفاده شده و در بیماری‌های ارولوژی همچون مشکلات کلیه،‌ پروستات و سنگ حالب و حتی جراحی تومورهای هیپوفیز، حفره چشم و ارتوپدی نیز کاربرد دارد.

این متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی گفت: امروز بسیاری از جراحی‌های عروقی و صدمات عروقی حتی به صورت اورژانس طی چند دقیقه از طریق جراحی‌های کم‌تهاجمی در کشور از جمله بیمارستان سینا انجام می‌شود و در بخش رادیولوژی نیز این جراحی‌های قابل کاربرد زیر گاید سنوگرافی یا سی‌تی‌اسکن قابل استفاده است،‌ همچنین از طریق آندوسکوپی و کلونوسکوپی جراحی‌های زیادی انجام می‌گیرد که امروز جایگزین جراحی‌های باز و تهاجمی شده است.

رئیس بیمارستان سینا و پدر عمل پیلکاسیون در ایران خاطرنشان کرد: آینده جراحی در جهان به سمت جراحی‌های کم‌تهاجمی و درون‌بین پیش رفته و امروزه بسیاری از کشورها روش‌های باز و تهاجمی را کنار گذاشته‌اند و خوشبختانه ایران نیز فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است و شاهد پیشرفت‌های زیادی در این زمینه هستیم.


چهاردهمین همایش بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی و درون‌بین ایران ۱۴ تا ۱۶ آذر در بیمارستان سینا برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جراحی های باز جراحی عمومی بیمارستان سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت پزشک طرحی در جاسک کذب است

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشار خبر فوت دکتر زهرا ملکی قربانی در جاسک باعث ایجاد شایعات و نگرانی‌هایی در بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده محترم ایشان و جامعه پزشکی، فوت این پزشک طرحی در شهرستان جاسک را تکذیب می‌کند و از رسانه‌ها و سایر افراد جامعه تقاضا دارد که اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت کنند و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری نمایند.

مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت ایشان در بیمارستان پارسیان در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کردند. و فوت ایشان در تهران اتفاق افتاده است.

هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچیک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز به کار ایشان در استان هیچ‌گونه مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه مطرح نشده است؛ به همین دلیل فوت نامبرده هیچ گونه ارتباط کاری نمی‌تواند داشته باشد.

لازم به ذکر است که شیفت بعدی دکتر ملکی در بیمارستان پارسیان از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شد. بنابراین، اخبار منتشر شده مبنی بر فوت ایشان در جاسک نادرست بوده و بر اساس آخرین اخبار و گزارشات فوت ایشان در تهران مورد تأیید است.

کد خبر 6094894

دیگر خبرها

  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • ستاره حریف والیبال ایران VNL را از دست داد
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • طرز پخت دنده گاو درون پوست روی زغال به روش آشپز آذربایجانی (فیلم)
  • رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک کذب است
  • وقتی کودک درون فرمانده تانک فعال باشد! (فیلم)