Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ خانه طراحان انقلاب اسلامی که چند سالی است عهده‌دار یکی بزرگترین دیوارنگاره‌های جهان است، اخیراً تصویری را با محوریت خانواده برای این دیوارنگاره برگزیده است و در این تصویر نمونه‌ای از یک خانواده ایرانی و اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

«ز ادب مهر برآید» عنوان دیوارنگاره جدیدی میدان ولی‌عصر(عج) است که معمولاً در نمای ساختمان شمالی غربی میدان نصب می‌شود و در آن تصویری از یک خانواده ایرانی را می‌بینیم که همگی به گرد پدر و مادر پیری که روی کاناپه‌ای گرد آمده‌اند را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه نسل در این تصویر از یک خانواده ایرانی به نمایش درآمده است تا چنین تداعی کند که ادب و محبت نسبت به والدین و سایر اعضای خانواده براساس رفتارهایی است که از سوی هر کدام از ما بروز می‌کند و این رفتار است که الگوی ما برای فرزندان و نسل‌های پس از ما برای برگزیدن خلق و خوی ایرانی و اسلامی است.

زیر عنوان این دیوارنگاره نیز چنین عبارتی نقش بسته است: «ادب به زندگی محبت می‌بخشد» و البته این تأکید با هشتک ادب ـ محبت نیز دوباره مورد توجه قرار گرفته است که گویا ادب را بر محبت مقدم دانسته و ایجاد محبت را در میان اعضای خانواده و سایر افراد جامعه منوط به رعایت ادب و اخلاق برشمرده است و البته با ذکر این عبارت چنین برداشت می شود که با چنین مفاهیمی با یک پویش اجتماعی مواجه باشیم.

در ترکیب‌بندی این تصویر جدید دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) همچنین بر عناصر چشم‌نواز و الوان یک زندگی براساس باورهای ایرانی تأکید شده است، فرش دستباف ایرانی، تابلویی از یک اثر خوشنویسی و طاقچه‌ای شامل دیوان اشعار  شاعران ایرانی و نظایر آن که فضایی کاملاً ایرانی را بر تصویر حاکم کرده است.

انتهای پیام

   

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع

به گزارش «مبلغ»، رهبر جریان صدر عراق از مقامات عربستان خواست تا به منظور پایان یافتن درگیری‌های فرقه‌ای در منطقه، قبرستان بقیع را بازسازی کنند.

شفقنا نوشت: صدر در توییتی در سایت ایکس نوشت: «پس از دیدن تغییر در سیاست های عربستان سعودی و فضای باز اجتماعی در این کشور، و کنار گذاشتن افراط گرایی در آن توسط برادر محترم محمد بن سلمان، فرصتی فراهم شده است تا بازسازی قبور ائمه بقیع علیهم السلام (روحی لهم الفداء) را به آنها یادآوری کنیم علی الخصوص اینکه ما در سالگرد تخریب آنها به دست افراط گرایان در آن زمان قرار داریم.»

وی افزود: «تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام خارج از چارچوب های شرعی، عقیدتی و اجتماعی همه منشورها، ادیان، عقاید، وابستگی ها و افکار معتدل و صحیح است بویژه اینکه کسانی که قبورشان تخریب شده، نمایندگان همه وابستگی های اسلامی و انسانی هستند و در قرآن عظیم هم عنوان شده است.»

صدر در ادامه این توییت آورد: «پس کسانی که خداوند ناپاکی را از آنها دور کرد و آنها را مطهر گرداند، ما و شما به محبت و مودت و اطاعت بدون قید و شرط آنها امر شده ایم.»

رهبر جریان صدر خاطرنشان کرد: «حفظ قبور آنها و بازسازی آن قبور در چارچوب مودت قرار می گیرد. اعتدال و میانه روی در محبت آنها روش ماست.»

صدر در پایان نیز عنوان کرده است: «تخریب قبور آنها جنایتی است که بخشیده نمی شود و بازسازی آنها عزتی است که در شمار نمی آید. پارلمان و دولت عراق را به هماهنگی بالا با دولت عربستان سعودی و مسئولان مربوطه به منظور انجام این پروژه وحدت بخش فرا می خوانم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896209

دیگر خبرها

  • حاج علی اکبری: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود/ تمجید از پیوند بی‌نظیر دیپلماسی و میدان
  • عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود/پیوند دیپلماسی و میدان در عملیات تنبیهی ما بی‌نظیر بود
  • حاج علی اکبری: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود/ تأکید بر پیوند دیپلماسی و میدان
  • خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود
  • عیار تسلیحات ایرانی در عملیات «وعده صادق» مشخص شد
  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • مقاومت مجاهدانه مردم فلسطین روی دیوارنگاره میدان انقلاب
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد