Web Analytics Made Easy - Statcounter

تونل شماره ۵ جاده یاسوج به بابامیدان به عنوان یکی از بزرگترین تونل‌های جنوب کشور با طول بیش از دو کیلومتر روشنایی ندارد. ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، 21 دی ماه 89 بعد از 17 سال انتظار پروژه تاریخی جاده «یاسوج-بابامیدان» به طول 47 کیلومتر با حذف بیش از 180 پیچ تند و خطرناک با حضور وزیر وقت راه و ترابری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده یاسوج-بابامیدان به عنوان یکی از پرحادثه ترین محورهای ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بی توجهی متولیان امر راهداری این روزهای حال و روز خوشی ندارد تا جایی که بزرگترین تونل جنوب کشور روشنایی و تهویه ندارد ولی متولیان امر در خواب زمستانی فرو رفته‌اند.

این جاده بندر بوشهر و سایر شهرهای جنوبی کشور را به اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند که انتظار می‌رود در زمینه ایمنی سازی محور از هیچ تلاشی فروگذاری نشود نه اینکه بعد از 9 سال از افتتاح محور هنور لنگ روشنایی و تهویه تونل‌ها باشیم.

به طور حتم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این اقدام را به بهانه اینکه این کار انجام شده ولی بنا به هر دلایلی با خرابی روبه‌رو شده است، توجیه می‌کند در حالی نبود روشنایی و تهویه حتی برای یک روز از این اداره کل پذیرفتنی نیست.

4.5 کیلومتر از مسیر 47 کیلومتری جاده جدید یاسوج-بابامیدان تونل بوده که انتظار می‌رود به جد مسائل ایمنی در این تونل‌ها در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار بگیرد.

2 کیلومتری که برای بیماران قلبی 2 هزار کیلومتر می‌شود

عبور در تونل شماره 5 جاده یاسوج-بابامیدان برای بیماران تنفسی و ریوی به خاطره‌ای تلخ تبدیل می‌شود زیرا نفس کشیدن در طول این مسیر به دلیل نبود تهویه مناسب و استاندارد و آلودگی هوا با سختی‌های خاص خود همراه می‌شود.

راننده خودروی پرایدی در این زمینه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: واقعیت امر امکان باز بودن شیشه در خودرو در تونل شماره 5 وجود ندارد زیرا آلودگی هوا بالا است و به همین دلیل قبل از نزدیک شدن به تونل شیشه‌ها را می‌بندیم.

مسافری که قصد عبور از این جاده را دارد، می‌گوید: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیاید و تنها 5 دقیقه در تونل شماره 5 بماند اگر توانست ادامه دهد برای همیشه بی خیال تهویه و روشنایی شود.

رضا محمدی راننده خودروی سنگینی که از ماهشهر عازم استان اصفهان است، افزود: وای به روزی که در این تونل تصادفی رخ دهد زیرا در آن روز برای افراد سالم نیز مشکلاتی از جمله تنفسی پیش می‌آید.

با وجود تماس‌های متعدد با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد در زمینه چرایی عدم روشنایی و تهویه استاندارد در تونل شماره 5 جاده یاسوج بابامیدان موفق به انجام مصاحبه نشدیم.

جعفر گوهرگانی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تایید این خبر گفت: ضروری است مسئولان و متولیان امر برای برطرف کردن این مشکل در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

ریزش سنگ در گردنه پاتاق کرمانشاه؛ حضور نیروهای راهداری برای بازگشایی کامل راهراه ارتباطی 85 روستای کهگیلویه و بویراحمد قطع شد/ مشکل سازی راهسازی برای راهداریلرستان| 7 اکیپ راهداری در محورهای کوهدشت مستقر شد؛ احتمال ریزش کوه

انتهای پیام/ن

R41452/P1361/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از جان باختن سه نفر در حادثه رانندگی در مسیر یاسوج به اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن دانایار از تصادف سه دستگاه خودرو سورای در مسیر یاسوج به پاتاوه و جان باختند سه نفر در این حادثه خبر داد.

وی افزود: در این حادثه که عصر روز دوشنبه، سوم اردیبهشت، رخ داد سه دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ با هم برخورد کردند.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادف این خودروها در مسیر بعد از پل «کتا» به سمت یاسوج و در منطقه «میمند» به پلیس‌راه استان گزارش شد.

وی با بیان اینکه در این تصادف راننده هر سه خودرو جان باختند، تصریح کرد: دو نفر از قربانیان در محل حادثه و در دم جان باختند و یک نفر دیگر در حین انتقال به بیمارستان احیا قلبی ریوی شد اما به علت شدت آسیب‌ها جان باخت.

کد خبر 747068

دیگر خبرها

  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد