Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید‌حسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه قرآن آنچنان که انتظار می‌رود در جامعه ما به‌ویژه در نظام آموزشی جایگاهی ندارد، اظهار کرد: انتظار می‌رود که نظام آموزشی اعم از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای به مقوله قرآن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدی با بیان اینکه به توجه به روخوانی و روان‌خوانی قرآن در سطوح پایین تحصیلی ضرورت دارد ، اظهار کرد: باید به این مباحث در سطح دانشگاهی نیز در سطوح بالاتر توجه ویژه شود، که در سال‌های اخیر با تأکیدات رهبر معظم انقلاب جنبشی خوب آغاز شده است.

وی ادامه داد: قشر جوان ما امروزه به خودباوری بالایی رسیده‌اند و طالب مفاهیم ناب قرآن است، اما باید متولیان امر شرایط را فراهم کنند.

بودجه ناکافی برنامه‌های قرآنی دانشگاه‌ها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه این امر ضرورت دارد که در دوره‌های آموزشی بیشتر به قرآن و مفاهیم آن پرداخته شود، گفت: علاوه بر دروس حداقلی دانشگاه‌ها، جشنواره‌های قرآنی نیز در حال برگزاری است.

سیدی با بیان اینکه دانشجویان طالب شنیدن مفاهیم ناب قرآنی هستند، افزود: دوره‌های روان‌خوانی و تفسیر قرآن که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، مطلوب دانشگاه اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات که دانشگاه‌ها از آن رنج می‌برند بودجه ناکافی برای برنامه‌های قرآنی است، اظهار کرد: در کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها نیز باید مفسران برتر قرآنی حضور داشته باشند.

‌ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: امید است نهضت تفسیر قرآن در سطح دانشگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و خیران نیز به این امر مقدس توجه کنند.

سپیده قلندری اسفدن

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی دانشگاه قرآن نهاد رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها