Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی صبح شنبه در مراسم الحاق ناوشکن سهند در منطقه یکم امامت نداجا در بندرعباس بیان داشت: امروز دهمین روز آذرماه ۱۳۹۷ در تاریخ نیروی دریایی روز بسیار مهمی است. روح شهیدان والا مقام سهند در این میدان حاضر، ناظر و شاهد هستند و شهادت می دهند بر اینکه شما توانسته اید و می توانیم هر ناممکنی را ممکن کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این روزهای مهم در تقویم نیروی دریایی کم نبوده است و کم هم نخواهد بود.

وی عنوان کرد: طی ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی دریایی یک خط روشن و پر افتخار را طی کرده است و در این خط نورانی نقاط عطفی وجود دارد که اشاره به این نقاط اشاره به عظمت انقلاب اسلامی در دمیدن روح خودباوری به مردم ایران اسلامی است.

سرلشکر موسوی اظهارداشت: نیروی دریایی در زمان رژیم گذشته تقریبا همه چیزش وابسته به خارج از کشور بود. ارتش با پیروزی انقلاب اسلامی انرژی متراکم خود را آزاد کرد و برای نظام جمهوری اسلامی ایران افتخارات فراوان آفرید.

به گفته وی، دفاع جانانه و فراموش نشدنی تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر و حماسه بزرگ ۷ آذر که کمر رژیم بعثی را شکست و نیروی دریایی عراق را تا آخر جنگ از عرصه دریا خارج کرد و ۱۰ هزار اسکورت کشتی های تجاری در هشت سال دفاع مقدس از افتخارات نیروی دریایی ارتش است.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: از زمان انتصاب امیر سیاری به عنوان فرمانده نداجا فصل جدیدی در نیروی دریایی ارتش آغاز شد، تاسیس منطقه دریایی جاسک، توسعه منطقه دریایی چابهار، حضور در آبهای آزاد و دور، ساخت شناورهای جدید با کمک صنایع وزارت دفاع و دانشگاه ها، اسکورت کشتی های تجاری و نفتی در خلیج عدن و باب المندب از فعالیت های این دور بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: توانایی طراحی، ساخت، ارتقا و تعمیر شناورها فراتر از ساخت یک ناوشکن است که به برکت نظام جمهوری اسلامی نداجا به این فناوری دست یافته است.

فرمانده کل ارتش ابرازداشت: با حضور امیر خانزادی فرمانده جدید نداجا شاهد اوج گیری نیروی دریایی با بهره گیری تجربیات ارزنده گذشته و ویژگی های علمی و نظامی امیر خانزادی، نداجا وارد فصل جدید دیگری شده است.

وی گفت: هم افزایی خوبی میان صنایع دریایی وزارت دفاع، نیروی دریایی ارتش و ارتش ایجاد شده است. این هم افزایی در راستای توسعه و ارتقای نیروهای مسلح در سطح منطقه ای و فرامنطقه ای شده است. هم افزایی دو نیروی دریایی ارتش و سپاه وارد فصل جدیدی شده است. این روحیه و اراده است که ما را حافظ و حاکم امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریایی عمان کرده است و می توانیم اقدمات نا امن کنندگان منطقه ای را خنثی کنیم و امنیت را حفظ کنیم.

نظام سلطه به سرکرددگی امریکا و زوج نامشروع رژیم صهیونیستی و کسانی که خود را به آنها می پسبانند و از این چسباندن به دو عنصر نامطلوب بی المللی با ایجاد ناامنی در منطقه ارتزاغ می کنند و به حیاط خود ادامه می دهند و به همین علت است که نظام سربلند جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که پنجه در پنجه این مستکبرین انداخته است. دیر نیست که افول و اضمحلال این مستکبرین را شاهد باشیم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

بیشتر بخوانید؛ برگزاری رژه اقتدار شناورهای نیروی دریایی سپاه و بسیج مردمی در مرز دریایی آستارا

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲هزار کیلومتری با نام «قدر۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیروهای دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است اما در سالهای اخیر، مامور به حضور در آبهای اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناورهای مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آبهای دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229389 برچسب‌ها سپاه پاسداران

دیگر خبرها

  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی با ناو «شهید مهدوی»
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد + ویدئو
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است