Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، مسعود پزشکیان در آیین گرامیداشت روز مجلس و هشتاد و یکمین سالگرد شهادت مدرس اظهارداشت: شهید مدرس از عدل گفت و برای عدالت جنگید، اگر بی عدالتی می دید فریاد می زد اما ما فاصله زیادی با راه او داریم.
وی افزود: گرامیداشت یاد شهید مدرس این است که باید بدانیم در جامعه براساس عدالت عمل کنیم، در برابر بی عدالتی بایستیم و بعد، از عدل سخن بگوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پزشکیان ادامه داد: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است، ما طی این سال ها باید عدالت را در کشورمان برقرار می کردیم که نکردیم، ما باید همه سلایق، ادیان، قومیت ها را مورد توجه قرار دهیم، چرا باید بعد از چهل سال دور مجلس حصار بکشیم و مردم با ۱۰ واسطه بتوانند با نمایندگان خود ارتباط داشته باشند؟
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه های نامتوازن در سرانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان های کشور اظهار داشت: برخی از نمایندگان به دنبال جذب امکانات بیشتر به استان خود هستند و بی عدالتی را جسارت و زرنگی فرض می کنند و هیچ نقدی بر خود نمی گیرند.
وی گفت: رهبر ما پیشتاز عدالت است اما گرفتاری مسئولان ما امروز این است که بر اساس عدالت عمل نمی ‌کنیم.
پزشکیان افزود: مدرس معتقد بود که اگر در کشور بر اساس عدالت عمل کنیم، هیچ قدرتی نمی تواند چشم طمع به ما داشته باشد و براین اساس اگر بر اساس عدالت عمل کنیم مهاجرپذیر خواهیم بود یا مهاجرفرست؟ پناهگاه مردم می شویم یا گریزگاه مردم؟
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وقتی ما برای مردم پناهگاه و کمک حال باشیم، آنان به طرف ما می آیند، پس ما چه کردیم که مردم از ما فرار می کنند؟ چرا مردم باید از ما دوری کنند یا ما از مردم دوری کنیم؟ باید بپذیریم که در قبال مشکلات جامعه مقصر هستیم.
وی با اشاره به اینکه تمام دعواهای امامان و پیامبران برای تحقق عدالت در جامعه بود، گفت: امام زمان(عج) برای برقراری عدل و عدالت در جامعه خواهند آمد، اگر کسی امروز فریاد می زند به دلیل بی عدالتی است.
پزشکیان با تاکید بر اینکه ما باید راه و اهداف افرادی همچون شهید مدرس را برای اقامه عدالت در جامعه ادامه دهیم، افزود: امروز همه از ما انتظار عدالت را دارند و باید برای آن تلاش کنیم، اگر عدالت نباشد و ما ساکت بنشینیم نمی توانیم فردا پاسخگوی خدا و شهدا باشیم.
آیین گرامیداشت روز مجلس و هشتاد و یکمین سالگرد شهادت سیدحسن مدرس عصر جمعه با حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر، سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی و فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی دیگر از مسئولان، نمایندگان و تاریخ پژوهان در خانه موزه شهیدمدرس برگزار شد.
سید حسن مدرس (۱۲۸۷/۱۲۴۹ش-۱۳۵۶ق/۱۳۱۶ش) فقیه و سیاستمدار شیعی است. مدرس که از علمای اصفهان بود در دوران مشروطه، به حمایت از مشروطه‌خواهان پرداخت. وی در دوره دوم مجلس، از طرف فقها به ‌عنوان یکی از مجتهدانی تعیین شد که طبق قانون اساسی مشروطه می‌بایست بر هماهنگی مصوبات مجلس با شرع اسلام نظارت داشته باشند. 
او از دوره سوم تا دوره ششم نیز برای چهار دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای ملی بود. در دوره جنگ جهانی اول، کمیته دفاع ملی را تشکیل داد و به قم مهاجرت کرد. سید حسن مدرس با اقدامات رضاخان مخالفت می‌کرد. رضاخان او را تبعید کرد و به شهادت رساند. در ایران دهم آذر، به مناسبت شهادت او، به نام «روز مجلس» نامگذاری شده است. 

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس