Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@17:52:25 GMT

زیبایی تان را زیر و رو کنید+تهیه ماسک خانگی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۱۱۰۹

زیبایی تان را زیر و رو کنید+تهیه ماسک خانگی

رکنا: زیبایی با ماسک های خانگی و طبیعی هزینه ای در بر ندارد اما شادابی پوست را ضمانت می کند.

برگ های گل رز علاوه بر خاصیت ضد میکروبی و آنتی باکتریال که می تواند التهابات پوستی را به شدت کاهش دهد و جوش های صورت را درمان کند.

 ماسک گل رز یکی از قدیمی ترین ترکیباتی هست که از گذشته تا بحال برای زیبایی و جوانسازی پوست استفاده می شده و اگر دقت کرده باشی در فیلم های قدیمی حمام های اشرافی پر شده بودند از گل رز های طبیعی که علاوه بر زیبایی و بوی خوش موجب خواص فوق العاده ای هم می شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل رز چه خواصی دارد ؟

با داشتن آنتی اکسیدان های قوی از پیری زودرس جلوگیری کرده و موجب جوانسازی پوست شما می شود .همچنین استفاده از گل رز برای پوست موجب نرمی ، لطافت و آبرسانی به پوست می شود و حتی ماسک گل رز باعث روشن شدن و لایه برداری ملایم پوست می گردد .در اینجاست که باید بگویم اگر لبهایت خشک می شود و یا دچار تیره گی لب هستی یکی از ساده ترین ماسک های خانگی برای زیبایی لب ، ماسک گل رز است .برای همین تصمیم گرفتم در این مقاله ماسگ گل رز را آموزش دهم تا بتوانی زیبایی و جوانی خود را حفظ کنی .

ماسک گل رز برای چه کسانی مناسب است ؟

کسانیکه از التهابات و جوش های پوستی رنج می برند و همچنین کسانیکه پوست خشکی دارند باید از ماسک گل رز استفاده کننداما اگر به پوست و زیبایی خود اهمیت ویژه ای میدهی این ماسک می تواند بهترین گزینه برای تو باشد .

ماسک گل رز

بهترین نوع گل برای تهیه این ماسک ، گل محمدی است ، اما می توانی از هر نوع گل رزی هم برای تهیه آن استفاده کنی.ماسک گل رز برای انواع پوست (خشک ، چرب و مختلط) مناسب است.

چطور ماسک گل رز درست کنم ؟

برای تهیه ماسک گل رز فقط کافیست :

10 عدد گلبرگ رز یا گل محمدی

یک قاشق شیر یا ماست کم چرب

یک قاشق پودر جوانه گندم

یک قاشق عسل طبیعی

را به خوبی با هم ترکیب کنی و بعد از آماده شدن ماسک گل رز آن را بر روی صورت و گردن خود پخش نمایی .

20 الی 30 دقیقه صبر کن و سپس با یک دستمال مرطوب صورت و گردنت را تمیز کن و سپس با آب سرد شستشو بده .

خواص گل محمدی برای پوست

این ماسک جوانساز باید حداقل هفته ای دو بار استفاده شود و خواهی دید که چطور پوستت روشن تر ، نرم تر و چین و چروک ها تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد .

بخور پوست با گل رز

اگر میخواهی این پروسه زیبایی را تکمیل کنی هفته ای یکبار پوستت را با گل رز بخور بده به این صورت که مقداری گل رز را در یک ظرف فلزی بجوشان و مقداری روغن اسطوخودوس به آن اضافه کن و سپس صورت و گردنت را بالای ظرف بگیر و یک حوله بر روی سرت بکش تا با بخور گل رز به پوستت رطوبت رسانی شود .

خواص گل رز برای پوست

استفاده از ماسک گل رز و بخور رز روشی فوق العاده آسان برای زیبایی و جوانسازی پوستت هست که می توانی به راحتی در منزل و بدون هزینه اضافی از آن بهره ببری .

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

این خانم معلم یک زن خیانتکار را کشت! + عکس بهترین مواد غذایی برای تقویت قوای جنسی مردان + جزییات جاسوسی در ایران در پوشش شرکت هلیکوپترسازی! این زندانی به زنان تجاوز می کرد! جن ها را با این 15 نکته عجیب بشناسید! دستگیری اشباح شب مشهد در مجلس ختم مقتول! + عکس بارداری دختر 16 ساله توسط پزشک منحرف / دکتر مجبور به ازدواج شد+عکس تجاوز گروهی 3 برادر به زن سابق یکی از آنها مرد خوش شانس با یک گلدان ثروتمند شد + عکس پلیس این دزد را همیشه سریع شناسایی می کند! / چرا؟! + عکس اعدام نشدن قاتل مرد کشتی گیر که طناب دار را دید+ جزییات تجاوز به 4 فوتبالیست نوجوان در خوابگاه ورزشگاه ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جرج بوش درگذشت +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: زیبایی فیلم منزل پوست زیبایی ماسک طبیعی کاهش گل رز عکس تجاوز دختر ایران فیلم زندگی جوان نجات مرد تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

دلیل مشکل ریزش مو فقط به افزایش سن محدود نیست، بلکه عوامل مختلفی مانند ژنتیک، هورمون‌ها، دارو‌های مصرفی و انتخاب‌های سبک زندگی می‌توانند در به‌وجود آمدن آن نقش داشته باشند. بیماری‌های خودایمنی هم یکی از دلایل ابتلا به ریزش مو هستند که معمولا کمتر کسی به آن‌ها توجه می‌کند. 

در ادامه با مهم‌ترین و مشهورترین بیماری‌های خودایمنی که با ریزش مو در ارتباط هستند، آشنا خواهیم شد. 

آلوپسی آره‌آتا 

آلوپسی آره‌آتا شایع‌ترین بیماری خودایمنی مرتبط با ریزش مو‌ها است که حدود ۱۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان با آن درگیر هستند. این بیماری خودایمنی به‌واسطه ریزش موی تکه‌تکه مشخص می‌شود که می‌تواند به ریزش موی کامل در سطح پوست سر یا حتی در موارد شدید به ریزش مو در سرتاسر بدن منتهی شود. 

متاسفانه هیچ درمان تاییدشده‌ای برای مقابله با آلوپسی آره‌آتا وجود ندارد، اما تزریق کورتیکواستروئید به پوست سر یا پوست بدن تحت نظر پزشک متخصص می‌تواند به مقابله با آن کمک کند. 

لوپوس 
 
لوپوس می‌تواند سیستم‌ها و اندام‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد و طیف گسترده‌ای از علائم مانند خستگی، سردرد، درد مفصلی، کم‌خونی، لخته شدن غیرطبیعی خون و ریزش مو را به‌وجود بیاورد. 

ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که آنتی‌بادی‌های شکل‌گرفته توسط بدن به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند و باعث می‌شوند که ساقه مو‌ها توسط بدن پس زده شوند و سپس بریزند. در طول دوره‌های بهبودی معمولا مو‌ها دوباره رشد می‌کنند، اما ایجاد هر نوع آسیب اساسی در فولیکول‌ها باعث ریزش موی دائمی خواهد شد. 

بیماری هاشیموتو 

هاشیموتو که علت اصلی ابتلا به کم‌کاری تیروئید است، باعث شکل‌گیری التهاب در غده تیروئید می‌شود و درنتیجه عملکرد آن را مختل می‌کند. این اختلال باعث نازک شدن مو‌ها یا ریزش زیاد آن‌ها می‌گردد، تا حدی که معمولا بیمار هنگام حمام کردن می‌تواند ریزش حجم زیادی از مو‌ها را مشاهده کند. 

تغییر در بافت مو‌ها (خشکی، زبری یا گره‌خوردگی آنها) نیز از دیگر علائم بیماری هاشیموتو است. این ریزش مو تا زمانی که سطح تیروئید با کمک دارو‌ها یا روش‌های درمانی دیگر به محدوده عادی نرسد، ادامه خواهد داشت. 

پسوریازیس‌

پسوریازیس هم یکی از بیماری‌های خودایمنی است که اغلب علائم واضحی را در ناحیه آرنج‌ها، زانو‌ها و بند انگشت‌ها نمایان می‌کند، اما می‌تواند علائمی هم برای پوست سر داشته باشد. علائم پسوریازیس در پوست سر می‌توانند شدید باشند و باعث پوسته‌ریزی، قرمزی و گاهی هم احساس خارش پوست سر شوند. 

پسوریازیس معمولا باعث ریزش موی شدید نخواهد شد، اما می‌تواند قطر مو‌ها را تغییر دهد و باعث شکنندگی شدید مو‌ها شود. 

بیماری کرون و بیماری التهابی روده 

افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی در معرض خطر ابتلا به بیماری کرون (نوعی مشکل التهابی در روده‌ها) قرار دارند، درحالی که همین اتفاق می‌تواند باعث ریزش مو‌ها شود. 

درمان مناسب برای بیماری کرون معمولا شامل مصرف دارو، جراحی و کنترل‌های تغذیه‌ای برای کنترل التهاب، اصلاح کمبود‌های تغذیه‌ای و کاهش علائم می‌شود. دارو‌های مناسب برای این بیماری معمولا التهاب را کاهش می‌دهند و تمرکز زیادی بر اصلاح‌های تغذیه‌ای دارند، درحالی که لیزردرمانی، دارو‌های تجویزی و PRP هم در مواردی ضروری هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست