Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: 70 معلول استان امسال از مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان ترخیص و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

علیرضا وارثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ترخیص معلولان از مراکز شبانه روزی را رویکرد اجتماع محور توانبخشی دانست و افزود: فعالیت های صورت گرفته در راستای تشویق خانواده ها نسبت به بازگرداندن معلولان خود انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این طرح، افراد دارای معلولیت که شرایط لازم برای زندگی درون خانواده را دارند با حمایت های اجتماعی، حمایتی و توانبخشی از مراکز شبانه روزی ترخیص می شوند.
وارثی با اشاره به رویکرد سازمان بهزیستی در زمینه‌ کاهش تعداد معلولان در مراکز شبانه روزی، تاکید کرد: در این راستا تمام معلولانی که در خانواده خود امکان نگهداری داشته باشند برای خانواده‌ هایشان کمک هزینه در نظر گرفته می‌شود تا در منزل توانمند شوند.
به گفته وی، به همین منظور بهزیستی به این خانواده ها برای نگهداری فرزند و یا عضو معلول در منزل ماهانه 2 میلیون ریال پرداخت می کند.
وارثی تعداد مراکز شبانه روزی بهزیستی استان قزوین را 50 مورد اعلام کرد و گفت: مراکز یاد شده ویژه نگاهداری از سالمندان و معلولان ذهنی و جسمی حرکتی و نیز بیماران روان مزمن است و در مجموع با ظرفیت یک هزار و 8 نفر فعالیت می کنند.
هم اکنون 23 هزار معلول تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان قزوین قرار دارند که پنج هزار و 830 نفر آنان بر اثر بیماری، 13 هزار و 825 نفر به علت مادرزادی، 868 نفر به علت ژنتیکی، یک هزار و 808 نفر به علت سانحه و مابقی نیز به دلایل مختلف دچار معلولیت شده اند.
7388/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي معلولان مراكز شبانه روزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟