Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، فوق روان کننده بتن که در کشورهای پیشرفته از دهه 90 به بعد در صنعت ساختمان سازی رواج یافت از دو دهه پیش هم به ایران وارد می شد تا اینکه از ده سال پیش با اوج گرفتن تحریم ها ، اروپایی ها ارسال آن را به ایران ممنوع کردند.
تحریم این ماده جدید در صنعت بتن باعث شد نخبگان ایرانی به فکر تولید و بی نیازی کشور بیافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با ورود شرکت های دانش بنیان نه تنها نیاز داخلی تامین شد بلکه هم اکنون کشورهای آسیای میانه ؛ حاشیه خلیج فارس و همسایه وارد کننده محصولات صادراتی ما هستند.
یکی از این واحدهای های تک ، شرکت البرز شیمی است که در شهرک سالاریه ورامین قراردارد و با گردآوری 20 مهندس شیمی و فیزیک فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر کشور به استقلال کشور دراین زمینه کمک کرده است.
آرش اویسی مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه پس از تحریم این محصول به عنوان اولین تولید کننده فوق روان ساز بتن برپایه کربوکسیلات د رخاورمیانه شروع به کار کردیم گفت: هم اکنون کشورهای منطقه نیاز خود را با تولیدات ساخت ایران تامین می کنند و بازار کره و چین در غرب آسیا محدود شده است.
وی افزایش طول عمر ساختمان هارا از نتایج به کارگیری فوق روان کننده بتن اعلام کرد و افزود: با این محصول دیگر بناهای ما با 30 سال قدمت فرسوده نیستند و دست کم 200 سال عمر مفیدبناها خواهد بود.
اویسی با بیان اینکه مواد اولیه تولید فوق روان ساز بتن ، گاز اتیلن است با انتقاد از فروش گاز اتیلن به کشورهای خارجی گفت: گاز اتیلن به وفور در کشور وجود دارد اما به شکل خام به بیگانگان فروخته می شود.
وی افزود: ما توانایی تولید مواد اولیه فوق روان ساز بتن از گازاتیلن را داریم به شرطی که دولتمردان و مسئولان پترشیمی به نیروی داخلی اعتماد کنند.
مدیر عامل شرکت البرزشیمی تاکید کرد اگرفرایند صفرتا صد این محصول در داخل تولید شود ارزآوری بیشتری نصیب کشورخواهد شد.
سولماز عباسیان کارشناس ارشد شیمی و رییس هیئت مدیره شرکت نیز صرفه جویی 30 درصدی آب را از مزایای فوق بتن ساز روان توصیف کرد ومدعی شد اگر در تولید تمام بتن های کشور از این ماده استفاده شود آب صرفه جویی شده برابر با مصرف یک سال آب شرب شهر تهران است.
فوق روان کننده بتن با کاهش آب بتن باعث صرفه جویی در مصرف سیمان و سادگی عمل تراکم و اختلاط بتن می شود. فوق روان کننده ها در مقایسه با روان کننده ها دارای اثر قوی تری هستند. این مواد ضمن حفظ انسجام بتن و بدون کاهش مقاومت آن باعث افزایش کارایی آن می شوند. علاوه بر این، این مواد قادرند آب مورد نیاز بتن را به میزان 25 تا 35 درصد کاهش دهند و مانع آب انداختن آن شوند؛ لذا باعث افزایش بسیار زیاد مقاومت بتن می شوند.
توسعه ی آینده بتن وابسته به افزودنی های آن مخصوصا فوق روان کننده بتن است. در ساختمان بزرگراه ها برای کسب مقاومت اولیه بالا از فوق روان کننده بتن استفاده می شود.
0002

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ورامين خبر صدا و سيما نفت ارز اوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور است و امیدواریم صادرات صنایع‌دستی که امروزه ۴۰۰ میلیون دلار است با یک جهش ۸۰۰ درصدی مواجه شود. - اخبار استانها -

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر استانی زنجیره ارزش ابلاغی خود را دارد ولی به‌خاطر اینکه "صنایع‌دستی" اقتصاد هویت بنیان است می‌تواند در کنار زنجیره‌های ارزش اقتصادی، ارزش خود را در حوزه مردمی داشته باشد.

وی، صنایع‌دستی را مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور توصیف کرد و افزود: چون کودک و پیر و جوان و افراد دارای معلولیت و زندانیان می‌توانند نیروی کار صنایع‌دستی باشند. اقبال عمومی ما، همراهی تمامی استانداران در راستای تحقق زنجیره ارزش صنایع‌دستی است چرا که استان‌ها به خاطر حفظ هویت بومی خودشان باید صنایع دستی را در رأس امور خود قرار دهند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به موضوع تلاش برای صادرات صنایع‌دستی اشاره و ادامه داد: امیدواریم صادرات صنایع‌دستی در کشور افزایش یابد و میزان ارزآوری که امروزه 400 میلیون دلار است با یک جهش 800 درصدی مواجه شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه