Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه برفاب که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارند، به‌صورت قراردادی در این واحد صنعتی نیمه تعطیل مشغول به کار هستند.

به گفته این کارگران، هرچند بار‌ها شرایط دشوار کاری آنها از رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی شده اما تاکنون هیچ توجهی به تغییر شرایط یا رسیدگی به وضعیت این کارگران نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که به اعتقاد این افراد؛ ناشی از مهم نبودن این وضعیت برای کارفرما و مسئولان به حساب می‌آید.

کارگران خواستار آن هستند که به وضعیت تعدیل نیروی کار، حقوق‌های معوق سه تا چهار ماهه و پرداخت حق سنوات و بیمه همراه با تأخیر پایان داده شود.

آنچه برای این کارگران حائز اهمیت است، دریافت مطالبات و حفظ امنیت شغلی است؛ چراکه در منطقه محل کار آنها فرصت شغلی دیگری وجود ندارد اما آنها باید پاسخگوی نیازهای خانواده‌هایشان باشند.

به گفته این کارگران که هریک از آنها دارای سوابقی بین ۱۵ تا ۲۰ سال هستند، جدا از معوقات مزدی سه تا چهار ماهه، هرچند ماه یکبار آنها به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند.

این کارگران همچنین می‌گویند: بعد از خروج همکاران اخراجی از کارخانه کسی نمی‌تواند کارهای واحد تولیدی ما را انجام دهد با این حال کارفرما سریعا نیروی کار جدید استخدام می‌کند.

کارگران برفاب با بیان اینکه در این واحد هیچ مسئولی نیست که پاسخگوی کارگران باشد، افزود: از آنجا که این کارخانه ظرفیت اشتغال حداقل ۵۰۰ کارگر را دارد و برای فروش محصولات تولیدی خود هیچ مشکلی ندارد، از مسئولان درخواست داریم برای رفع مشکلات پیش آمده که امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته، چاره‌اندیشی کنند.

پیگیر علت اخراج کارگران برفاب هستیم

حفیظ‌الله فاضلی (مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری) با تایید مشکلات کارخانه و بیکاری هر ساله تعدادی از کارخانه «برفاب» گفته است: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته، شاهد اخراج تعدادی از کارگران کارخانه برفاب بودیم.

وی با بیان اینکه اداره کار در حال پیگیری این موضوع است و برای جلوگیری از روند اخراج نیروی کار در این واحد اقدام کرده است، افزود: به دنبال راهکار هستیم که این کارخانه به چه علتی کارگران خود را اخراج می‌کند.

فاضلی با اشاره به افزایش کارگرانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۲۱۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند که امسال متأسفانه این تعداد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: به غیر از کارخانه برفاب مابقی کارخانه‌های استان اخراج نیروی چندانی نداشته‌اند. با این حال مشکل تامین مواد اولیه نباید بهانه اخراج کارگران شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران برفاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند

امام جمعه قزوین گفت: از مسئولان می‌خواهیم شرایطی که برای کشاورزان عزیز پیش آمده و یکسال زحمتشان به خطر افتاده را با جدیت بیشتری پای کار بیایند و مشکل آن‌ها را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی چند سال پیش دو نامه برای جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و همان جوان‌ها امروز دانشجو و استاد دانشگاه هستند.

وی اضافه کرد: همان‌ها امروز پای کار مرگ بر اسرائیل و آمریکا ایستاده‌ اند و خوشبختانه در کشور ما دانشگاه‌هایی عنوان کردند ما پذیرای دانشجویانی که در سرتاسر جهان به دلیل قیام علیه آمریکا و صهیونیست‌ها اخراج می‌شوند، هستیم و با آغوش باز از آن‌ها استقبال می‌کنیم که از این دانشگاه‌ها تشکر می‌کنیم.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه ملت بزرگ ایران، دانشجویان قیام‌کنندگان علیه ظلم آمریکایی و صهیونیستی را فرزندان خود می‌دانند، گفت: برایشان دعا می‌کنیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم و آن‌ها را عزیزان در صحنه انقلاب و مقاومت می‌شناسیم.

آیت‌الله عابدینی افزود: خروج آمریکا از برجام برای ما خیلی خوشحال‌کننده بود چرا که از زمانی که آن‌ها از برجام خارج شدند، ما گام به گام تعهدات هسته‌ای را کنار گذاشتیم؛ ما دیگر به آن‌ها متعهد نیستیم و خودمان هستیم که برای مصالح و امنیت و علم و فناوری بهترین تصمیمات را می‌گیریم و امروز نیز در این شرایط قرار داریم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ادامه داد: نیاز است که خیران ما بیشتر پای کار باشند، دولت هم قدم‌هایی برداشته و لازم است بیشتر پای کار باشند تا با همکاری همه بخش‌های مردمی و دولتی بیماران مشکلاتشان برطرف شود.

مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجمع اخیر کشاورزان در برابر استانداری قزوین تصریح کرد: از خدای متعال باران رحمتش را طلب می‌کنیم و غیر از دعا برای نزول بارش رحمت از مسئولان و مدیران استان و مردم عزیز می‌خواهیم تا با جدیت پای کار بیایند تا مشکلات این حوزه حل شود.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: باید تلاش کنیم با همکاری مسئولان، مدیران و مردم ضمن استفاده از شیوه‌های آبیاری مدرن و صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت صحیح به این حوزه بیشتر پرداخته شود و همه، وظایف خود را به درستی انجام دهیم؛ زمانی با ۲۰ متر حفاری به آب شرب دسترسی پیدا می‌کردیم، اما الان باید ده‌ها متر حفاری کنیم تا به آب برسیم.

وی ادامه داد: دولت‌مردان اگر پیش‌بینی می‌کنند آب برای کار کشاورزی کافی نیست، باید راهنمایی کنند که این کشاورز محصولی را کشت کند که کمتر به آب نیاز داشته باشد؛ اما اگر مسئولان به کشاورز قول دادند، باید پاسخگوی آن نیز باشند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم شرایطی که برای کشاورزان عزیز پیش آمده و یکسال زحمتشان به خطر افتاده را با جدیت بیشتری پای کار بیایند و مشکل آن‌ها را برطرف کنند.

میراث مکتوب قزوین از خانه‌ها به مراکز اسناد رسمی منتقل شود

آیت‌الله عابدینی در ادامه صحبت‌های خود فرارسیدن روز اسناد ملی و میراث مکتوب را یادآور شد و گفت: باید بدانیم آثار بزرگانی مانند کافی و شیخ صدوق میراث ما هستند و اگر امانتداری نشده بود و آدم‌های عاقل و مؤمن برای انتقال این میراث به دست ما کوشش نمی‌کردند، دستمان خالی بود و حدیث و روایتی نداشتیم.

وی افزود: امروز هم در شهرهای کهنی مانند قزوین خانواده‌هایی هستند که کتاب علمای خاندان خودشان را در خانه‌هایشان نگه می‌دارند، این کتب به مرور زمان از بین می‌رود و خوب است این آثار را به مراکز اسناد رسمی و کتابخانه‌های معتبر بسپاریم تا این میراث معنوی و فرهنگی ما سالم بماند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: این مجموعه‌ها کتاب‌ها و اسناد تاریخی را به امانت هم نگهداری می‌کنند و اگر کسی بعدها پشیمان هم شد، می‌تواند کتب خود را باز پس بگیرد.

کد خبر 750322

دیگر خبرها

  • مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به اتهام توهین به مسئولان + ویدئو
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به خاطر توهین به مسئولان
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!