Web Analytics Made Easy - Statcounter

​معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: موتورسواران در رتبه دوم حوادث قرار دارند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عین‌الله جهانی در اولین یادمان قربانیان حوادث ترافیک شهری، اظهار کرد: موتورسواری در شهرها به یک معضل جدی تبدیل شده است و هم‌اکنون موتورسواران در رتبه دوم حوادث قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اغلب کشته‌شدگان موتورسواری، جوانان هستند، تصریح‌ کرد: بیشتر این افراد کسانی هستند که از کلاه‌ ایمنی استفاده نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در تصادفات، جان خود را از دست می‌دهند که با وجود روند کاهشی، آمار بالایی است، افزود: البته آمار تلفات جاده‌ای در کشور سیر نزولی یافته است و این آمار نشان از بهبود وضعیت رانندگی در کشور دارد.

جهانی با بیان اینکه ۳۴۰۰ نقطه حادثه‌ساز برون‌شهری در کشور شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌ها همچنان نقاط حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که باید تلاش شود نواقص برطرف شود.

در ادامه این برنامه، شهردار زنجان نیز با اشاره به اینکه تخلیه وسایل موتوری از هسته مرکزی شهر از برنامه‌های شهرداری زنجان است، تاکید کرد: باید بپذیریم هسته مرکزی شهر ظرفیت خیل زیادی از وسایط نقلیه را ندارد و باید برای رفع این مشکل، برنامه‌ریزی دقیق و طرح‌های جدید را ارائه دهیم.

مسیح‌الله معصومی با اشاره به تلاش شهرداری برای بهبود ترافیک شهری در زنجان، بیان کرد: اقدامات شهرداری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در هسته مرکزی است.

وی با اشاره به تلاش مجموعه شهرداری برای کاهش تصادفات درون‌شهری، اظهار کرد: این تلاش از طریق یک کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی رانندگی در زنجان انجام می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کلاه ایمنی تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۲۵۲ تصادف فوتی و ۸۵۰۰ فقره تصادف جرحی رخ داد که در این سوانح رانندگی ۲۸۱ نفر جان باخته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع این جان باختگان، ۱۹۵ نفر مرد و مابقی زن بودند که افراد ۳۱ تا ۵۰ سال بیشترین سهم را در بین رده‌های سنی جان باختگان داشتند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: نکته مهم و قابل تأمل در آمار جان باختگان این است که ۴۷ درصد آنها عابر پیاده، ۳۰ درصد موتورسوار و تنها ۲۳ درصد از مجموع جان باختگان راننده وسایل نقلیه بودند که میزان آسیب پذیری عابران در تصادفات شهری کاملاً مشخص است.

سرهنگ خوشوقت، افزود: بر اساس داده‌ها و تحلیل سوانح رانندگی، لزوم برنامه ریزی دستگاه‌های متولی امر ترافیک برای بهبود زیرساخت‌های مخصوص عابران پیاده در شهر کرمان یک ضرورت است.

کد خبر 6097047

دیگر خبرها

  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023