Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:51:48 GMT

آسفالت ۱۸ کیلومتر از جاده ازنا - شازند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۱۹۵۷

آسفالت ۱۸ کیلومتر از جاده ازنا - شازند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهارداشت: جاده ازنا - شازند حادثه‌خیز بوده که با وجود اینکه طرح اصلی محسوب نشده، اما امسال برای آن ردیف اعتباری تعریف شد.

وی افزود: جاده ازنا - شازند سال گذشته از محل اعتبارات گلوبال ملی ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کرد و علاوه بر این، ردیف ملی داشته، اما تا پیش از این در قانون بودجه نبوده که امسال برای نخستین بار در پیوست قانون بودجه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اکنون عملیات چهار خطه ۳۵ کیلومتر محدوده استحفاظی لرستان در دست انجام است که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: این طرح در سه قطعه‌ی ۱۰، ۹ و ۶ کیلومتری فعال است و انتظار می‌رود امسال محور ازنا - مومن اباد به طول ۱۴ کیلومتر بهره برداری شود.

مرادپور با بیان اینکه در این محور سه تقاطع غیرهمسطح (زیرگذر) در دست اجرا است، افزود: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان موظف شده نسبت به نصب تابلو‌های هشدار دهنده و نیوجرسی در این محور اقدام کند.

 ۳۵ کیلومتر از جاده ازنا - شازند در محدوده استان لرستان سال‌های گذشته بدلیل بروز تصادفات مرگبار لقب جاده مرگ را توسط مردم و رانندگان گرفته به طوری که سال گذشته بیش از ۱۰ نفر در اثر حوادث رانندگی این مسیر جان خود را از دست داده اند.

طول جاده شازند در استان مرکزی تا ازنا در استان لرستان حدود ۷۰ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد که از این طول، عملیات چهارخطه ازنا تا مومن آباد به طول ۱۴ کیلومتر به عنوان حادثه خیزترین نقطه محور در دست اجرا است.

نبود اعتبارات کافی و ملی برای تعریض و ساماندهی این جاده، مهمترین دلیلی است که موجب بروز سوانح رانندگی و دادن لقب جاده مرگ به این محور شده است.

گفته می‌شود روزانه حدود ۶ هزار تردد در جاده شازند - ازنا و بالعکس انجام می‌شود که این میزان تردد و حجم ترافیک با جاده دو بانده و کم عرض فعلی همخوانی ندراد.

کارشناسان اتفاق نظر دارند در حال حاضر وضعیت این محور با کاربری کنونی آن سازگار نیست و به دلیل حجم تردد بالای وسایل نقلیه سنگین که حدود ۳۰ درصد بارترافیکی این محور را به خود اختصاص داده، این مسیر برای خودرو‌های سواری ایمن نیست.

سال ۹۵ فوتی‌های این جاده ۲۲ نفر گزارش شد و در سال ۹۶ نیز ۱۲ نفر در این مسیر جان خود را از دست دادند که همین امر موجب شده مردادماه ۹۶ اهالی منطقه مسیر را به نشانه اعتراض ببندند.

نمایندگان استان‌های مرکزی و لرستان نیز مهر ماه ۹۵ با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار رسیدگی فوری به جاده مرگ شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تیرماه امسال در سفر به لرستان در خصوص وضعیت مسیر ۸۰ کیلومتری جاده ازنا - شازند و آمار تصادفات در این محور گفت: این مسیر در سال‌های گذشته ردیف اعتباری نداشته و به دلیل تخصیص اعتبار از محل استانی یا متفرقه روند کندی داشته است.

خیراله خادمی اظهار داشت: با پیگیری مسئولان استان و نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، این طرح امسال در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته و مبلغ مناسبی به آن اختصاص یافته است.

وی بدون اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته بیان کرد: هم اکنون قطعه اول این مسیر که نیمه کاره بود فعال‌تر شده و مناقصه قطعه دوم نیز در حال برگزاری است.

لرستان دارای ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی می‌باشد که از این رقم حدود ۷۰ درصد در محور‌های کوهستانی و سخت گذر واقع شده است.

انتهای پیام/م

۱۸ کیلومتر از جاده ازنا - شازند امسال آسفالت می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- بیرجنددر سال ۱۴۰۳ با هدف توسعه ترانزیت و رونق اقتصاد این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مهدی پارسی از ساخت 25 کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- بیرجند در سال 1403 با هدف توسعه ترانزیت و رونق اقتصاد استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ارتقای محور زاهدان_ بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از 25 کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود 35 میلیارد تومان نیاز است که این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راهسازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سالجاری در این محور مهم استان باید بیش از 200 پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سنوات گذشته نیز احداث این پل ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چهار سال اخیر 53 کیلومتر بزرگراه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در محور زاهدان- بیرجند به بهره برداری رسیده و همچنان سه کارگاه با ایجاد اشتغال برای 350 نفر در حال انجام تعهدات سال جاری این اداره‌کل در این مسیر هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند