Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست آموزشی کتابداری ویژه کتابداران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی در محل سالن اجتماعات کتابخانه دهخدا بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در ابتدای این نشست به اهمیت موضوع ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب اشاره کرد و در این باره ضمن بیان گزیده ای  از بیانات  رهبر معظم  انقلاب  گفت:  باید تلاش  کنیم تا افراد  بیشتری  به سمت  کتاب و کتابخانه ها تشویق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین به فعالیت های ارزشمند صورت گرفته در حوزه کتابخانه کانون های مساجد خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: استان خراسان شمالی  توانسته با تلاش  فعالان کانون ها در چند دوره متوالی جزء برگزیدگان جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب قرار گیرد و از چند روستا در این جشنواره  تقدیر شود.

 

شیرازیان همچنین  اعلام کرد: در سال  گذشته یکی از برگزیدگان جشنواره ملی تقدیر از مروجان برتر  کتابخوانی، کتابدار کانون روستای اسفیدان بود و در سال جاری نیز پنج تن از  فعالان کانون های استان  به مرحله  نهایی راه یافتند.

 

وی در بخشی دیگر آماری  از حوزه کتاب و کتابخوانی  کانون های مساجد استان ارائه کرد و افزود: 173 باب  کتابخانه مخزن دار، 120 باب کتابخانه باز  با فعالیت 116 کتابدار  در مساجد  استان فعالیت دارند.

 

وی با معرفی طرح شنبه های کتابخوانی در مساجد، به کتابداران حاضر توصیه کرد: این طرح را با اجرای سیر مطالعاتی و معرفی کتاب های ارزنده برای نمازگزاران نه تنها شنبه  بلکه در روزهای دیگر هفته نیز تداوم دهید.

محسن امیری، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بجنورد هم در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه عظمت هر جامعه و ملتی را از کتابخانه های آن می توان به دست آورد، توسعه فکری و فرهنگی کتابداران را در این باره مهم و اساسی خواند.

 

وی که به عنوان یکی از اساتید نشست آموزشی مذکور سخن می گفت، با اشاره به  گسترش فضای مجازی و گرایش عموم به نرم افزارها و اپلیکیشن ها از کتابداران خواست تا در فراگرفتن مهارت های کتابداری و جذب مخاطب به فرهنگ مطالعه و کتابخانه ها فرصت ها و آسیب های بهره مندی از فضای مجازی را بشناسند و به عنوان مهارت های کتابداری فرا گیرند.

 

احسان سیدی زاده، از اساتید دانشگاه و یکی از برگزیدگان جشنواره ملی تقدیر از مروجان کتاب و کتابخوانی در سال جاری نیز به عنوان دیگر  مدرس این نشست آموزشی، مهارت ها و راهکارهای جذب افراد و مخاطبان به کتاب و انس با مطالعه را برای کتابداران تشریح کرد.

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد زلزله زلزله کرمانشاه بسیج مجلس بیرجند شهردار تهران اقتصاد نیروی دریایی روزنامه نشست کتابداران دوره آموزشی کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است