Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با انتقاد از رواج پدیده دامپینگ (مفت بری) در بخش حمل کالا، یکی از دلایل بروز این مشکل را عدم محاسبه قیمت تمام‌شده حمل، توسط فعالان این بخش عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز، آرش جلیلی در این مورد در شبکه‌های اجتماعی نوشت: اگرچه محاسبه قیمت حمل به‌دلیل وجود عوامل متعدد، کار مشکلی است، اما غیرممکن نبوده و محسابه آن بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم است یک کامیوندار و راننده آگاه باشد که نباید لاستیک و یاطاقان را صاف کند، رنج سفر بکشد و در نهایت ضرر کند.

این دانش آموخته مهندسی صنایع و فعال صنفی برای رفع این مشکل، خواستار  اطلاع‌رسانی رانندگان و کامیونداران در این مورد شد و گفت: جدول قیمت تمام شده مسیرها برای ناوگان مختلف باید برای آگاهی، در اختیار رانندگان باشد.

جلیلی عرضه مازاد و وجود دلال‌ها را یکی دیگر از دلایل رواج دامپینگ در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا دانست و تاکید کرد:  به‌دلیل رکود، هم در بخش ناوگان و هم در بخش باربری‌ها و دلال‌ها، عرضه مازاد وجود دارد که البته عرضه مازاد و نقصان اطلاعاتی مکمل و تشدید کننده هم هستند.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای یکی دیگر از دلایل بروز پدیده دامپینگ را وجود زنجیره معیوب در این بخش دانست و گفت: متأسفانه علیرغم کاهش پی در پی قیمت‌های حمل به نسبت شاخص ثابت، همچنان دلالان متعددی در چرخه توزیع بار وجود دارند. حذف واسطه اعم از انباردار و باربری و ماشین‌گیر و دلال و...  راهکاری برای شرایط سخت است.

به گزارش تین‌نیوز، جلیلی افت پرستیژ اجتماعی شغلی را نیز یکی دیگر از دلایل دامپینگ دانست و خاطرنشان کرد: افت پرستیژ اجتماعی کامیوندار نسبت به زمان اوایل انقلاب کاملاً مشخص است. بدیهی‌ است کسی که ارزشی برای خود قایل نیست با هر قیمتی کار می‌کند. 

به گفته وی بردن راننده به پرستیژ اجتماعی پایین حتی صاحب بار و جامعه را متضرر کرده و یک بازی باخت-باخت است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انقلاب بازی جاده جامعه جدول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: سال گذشته۳۰ میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در محور‌های مختلف استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالا‌های جابجا شده شامل انواع بنزین، نفت گاز، محمولات معدنی، سیمان، شمش آهن، کیسه مواد، قطعات یدکی و کالا‌های اساسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: ۲۳۱ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  •  کاهش استرس یا تلقین؟
  •  کاهش استرس با قلیان جنبه تلقینی دارد