Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اوایل بهمن شاهد الحاق نسل جدید و بسیار پیشرفته زیردریایی‌های بومی به ناوگان نداجا خواهیم بود.

به گزارش مشرق، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش، صبح شنبه در مراسم الحاق ناوشکن سهند در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، اظهار داشت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به مناسبت روز نیروی دریایی، ناوشکن تمام ایرانی سهند به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناو در شش سال ساخته شده و آماده انجام عملیات های محوله است.

وی عنوان کرد: نسل جدیدی از ناوشکن‌های کلاس موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جنوب ملحق شد و در پی آن ناوشکن‌های دنا و ناوشکن دماوند را تا چند ماه دیگر احیا و برای بار دیگر به نیروی دریایی ملحق خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز رستاخیز سهند است و با اراده و باور جوانان ایرانی به عرصه نبرد بازگشته است. سامانه‌های رانش، قابلیت‌های مصون بخش امنیت را به منطقه اهدا می‌کند.

وی تاکید کرد: اطمینان داریم که زمان افول استکبار جهانی فرا رسیده است و به پاس خون شهدای ناوهای جوشن، پیکان، سهند و سبلان با چشمانی بیدار در دریا ایستاده‌ایم تا با توسل به درس عاشورا توانایی‌های ظاهری دشمنان را به زانو درآوریم.

بیشتر بخوانیم:

اعزام ناو خارک و سهند به آمریکای جنوبی

امیردریادار خانزادی با بیان اینکه روزی که مقام معظم رهبری در کارخانجات منطقه یکم بندرعباس ابلاغ فرمودند ناوشکن بسازید با ظرفیت حمل بالگرد و پرتاب موشک، خیلی‌ها فکر نمی‌کردند امروز به این ظرفیت‌ها دست یابیم، بیان کرد: در 30 بهمن سال 88، ناو جماران بعد از تلاش 12 ساله به ناوگان نیروی دریایی ملحق شد. وقتی جماران ملحق شد در حوزه بین‌الملل خیلی‌ها می‌پرسیدند آیا این شناور حرکت هم می‌کند؟ این سؤال معنا دارد، یعنی خیلی کشورها باور نداشتند ایران در زیر فشارهای شکننده تحمیل جنگ و تهدیدات گسترده، توانایی داشته باشد، ناوشکنی بسازد که موشک پرتاب کند.

وی با اشاره به اینکه اعزام پیاپی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با پدیده دزدی دریایی این موضوع را ثابت کرد، تصریح کرد: قطعاً هر پدیده‌ای با نگاه علمی زمانی ثابت می‌شود که تکرارپذیر باشد. ناوشکن دماوند که چند سال بعد در حادثه‌ای ناخوشایند در دریای طوفانی شمال با صخره‌ها برخورد کرد، تکرار این موضوع بود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در آستانه سالگرد آن سانحه ناوشکنی را که ساختش 12 سال به طول انجامیده بود به دریا برگرداندیم، ساخت و عملیاتی شدن دماوند در دریای خزر با همت نیروی دریایی ارتش و اراده‌ای که در مجموعه وزارت دفاع نهادینه‌ شده از امروز 18 ماه بیشتر به طول نمی‌انجامد و در تلاش هستیم این زمان را کوتاه‌تر کنیم، عنوان کرد: علاوه بر ناوشکن دماوند در هفته آینده و ماه‌های پس‌ از آن شاهد الحاق ناوشکن‌های کلاس موج نیز خواهیم بود.

دریادار خانزادی با بیان اینکه ناو سهند ظرفیت بزرگی است که بسیار پیشرفته‌تر از جماران و دماوند است، خاطرنشان کرد: پس‌ از آن در بازه شش الی هفت ماهه الحاق ناوشکن دنا را خواهیم داشت و اوایل بهمن شاهد الحاق نسل جدید و بسیار پیشرفته زیردریایی‌های تماماً ساخت ایران خواهیم بود.

منبع: دفاع پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف زلزله کرمانشاه زیردریایی نداجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید

به گزارش خبرآنلاین ناوچه هلندی «ترومپ» پس از گذران یک ماه در دریای سرخ، این منطقه را ترک کرد و وارد بندر بمبئی در هند شد.

به نوشته روزنامه ایندین اکسپرس، این ناوچه هلندی برای چهار روز در آب‌های هند لنگر انداخت و در ۲۸ آوریل به سمت شرق آسیا روانه شد.

به نقل از ایسنا «ترومپ» یک ناوچه فرماندهی و دفاع هوایی است که توسط نیروی دریایی سلطنتی هلند مستقر شده و هدف آن «ارائه مسیری امن برای کشتی‌های باری که از منطقه دریای سرخ عبور می‌کنند» اعلام شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و همچنین درگیری میان نیروی دریایی یمن و کشتی‌های جنگی ائتلاف آمریکا و اروپا در منطقه شدت گرفته است.

پیش از هلند، فرانسه و آلمان نیز کشتی‌های جنگی خود را از منطقه خارج کرده بودند.

روز جمعه هم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

دریاسالار «اچ.اچ.هرولد» این ناوچه هلندی گفت: «هلند یک کشور تجاری است و ما به تجارت آزاد برای رفاه کشور خود وابسته هستیم. تا به امروز، ۷۰ درصد از تجارت ما از طریق منطقه هند-پاسیفیک انجام می‌شود برای همین حفظ آزادی حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیرهای تجاری بی طرف در دریا، بسیار مهم است.»

گفته شده این ناوچه مجهز به تسلیحات مدرن و سیستم‌های سنسور مانند سیستم پرتاب عمودی، نیزه، پرتابه‌های اژدر و سیستم پرتاب طعمه است که در آوریل ۲۰۰۱ وارد نیروی دریایی سلطنتی هلند شد و در مارس ۲۰۰۳ به ماموریت رفت.

افسر فرماندهی این ناوچه نیز گفت «تهدید حوثی‌ها (انصارالله) از دریای سرخ آغاز می‌شود و تا خلیج عدن ادامه دارد که دریا را با اقیانوس هند متصل می‌کند».

وی افزود: «ما برای یک ماه در دریای سرخ بودیم و تهدید حوثی‌ها از دریای سرخ تا خلیج عدن است. حوثی‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند و علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل عملیات انجام می‌دهند.»

این ناوچه به سنگاپور، هاوایی و جزایر کارائیب می‌رود و بعد از طریق کانال پاناما به هلند بازمی‌گردد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901750

دیگر خبرها

  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود