Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@21:05:25 GMT

شریعتمداری به روحانی نامه نوشت

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۳۳۳۶

شریعتمداری به روحانی نامه نوشت


محمد شریعتمداری در نامه خود با اشاره به آن که صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر از ثمرات انقلاب اسلامی و یکی از بازوهای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی است، آورده: «از سال ۱۳۸۶ تاکنون و با اجرای ماده (۵۷) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، قریب به ۹۰ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق، به افتخار بازنشستگی نائل و مشمول دریافت مستمری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر رفاه با اشاره به برگزاری مراسم اعطای احکام بازنشستگان در استان های مختلف، خطاب به رئیس جمهور نوشته است: «صدور احکام بازنشستگی برای روستائیان، اقدام ارزشمندی است که نخستین بار در دولت جنابعالی انجام شده و به این معنی است که نیروی کار کشاورزی و عشایر نظیر کارگران و کارمندان دولت در دوره سالمندی از پوشش مناسب تامین اجتماعی و حقوق و مستمری بازنشستگی برخوردار شده است.»

شریعتمداری، برقراری نظام بیمه‌ای برای کشاورزان، روستائیان و عشایر را طلیعه اجرای کامل قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی دانسته و آورده است: «گسترش و فراگیری این نوع بیمه در سطح کشور، حصول آرامش خاطر و اطمینان نسبت به آینده را در میان کشاورزان و جامعه روستایی و عشایری کشور نوید می دهد و اهمیت آن با بسیاری از پروژه‌ها و طرح های بزرگ عمرانی کشور برابری می کند.»

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون؛ وزیر کار و رفاه اجتماعی پس از تشریح فعالیت‌ها و خدمات صندوق، معرفی آن به جامعه را اقدامی مفید و امیدبخش قلمداد کرده و نوشته است: «به منظور مدیریت التهابات ناشی از بازگشت مجدد تحریم ها و افزایش سرمایه های اجتماعی، تزریق نشاط و طراوت و سرزندگی و همچنین ایجاد روحیه همدلی و همگرایی، تعامل مسئولین با مردم، اعتمادبخشی و دمیدن روح امید در میان آحاد جامعه و در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیشنهاد می شود در صورت صلاح‌دید، دستور فرمایید تا در برنامه سفرهای استانی حضرت‌عالی، معاون اول محترم و وزرای محترم علاوه بر افتتاح پروژه های عمرانی، نسبت به تقدیم نمادین احکام بازنشستگی روستاییان و عشایر نیز اقدام لازم صورت گیرد.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شریعتمداری روحانی کشاورزان مستمری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب صبح سه‌شنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه های عمومی و بهزیستی استان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان منعقد شد.

وی این تفاهم نامه را در راستای تفاهم نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان بهزیستی کشور عنوان و اظهار کرد: مجموعه کتابخانه های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از حیث کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: استان بوشهر دارای ۷۹ باب کتابخانه عمومی است که به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در کتابخانه های عمومی علاوه بر خدمات کتاب محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود و این رویکردی است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی سال‌های اخیر به آن توجه بیشتر نموده است.

راهب با بیان اینکه در برخی کتابخانه ها خدمات ویژه ای نیز برای نابینایان و ناشنوایان پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: در استان بوشهر، کتابخانه شهید بهشتی برازجان در بخش‌های ناشنوایان و نابینایان و کتابخانه خلیج فارس بوشهر نیز در بخش نابینایان فعال هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ضمن ابراز امیدواری در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: امید داریم در طول مدت تفاهم نامه با پیگیری‌های مجدانه طرفین، گام‌های مثبتی برای کتاب‌خوان کردن و آگاهی بیشتر جامعه هدف بهزیستی برداشته شود.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و اداره کل بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی منعقد شد.

کد خبر 6079875

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند