Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، انسیه شاه حسینی کارگردان و داور پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه نسل من، نسل جنگ است و تریبونی جز مقاومت برایمان باقی نمانده است، گفت: امروز ما تمام خاکریز‌های فرهنگی خود را به برکت نگاه مدیران و همکارانمان از دست داده‌ایم. حضور ما در جشنواره‌ای مثل جشنواره فجر غریب است؛ حتی گاهی اگر فیلمی از ژانر دفاع مقدس یا مقاومت در آنجا حضور داشته باشد، میان دیگر آثار گم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو جشنواره مقاومت، جشنواره کسانی است که کار آن‌ها دیده نمی‎شود و کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند. جشنواره مقاومت برای من و همسالانم کورسوی امیدی باقی گذاشته است.

شاه حسینی بیان کرد:  متأسفانه برخی از فیلم‌های ما بوی «نا» گرفته و این اکران مجدد به نفع هیچ فردی در سینمای ایران نیست. ما آنچنان که باید تولید درست در ژانر ارزشی یا دفاع مقدس نداریم.

وی افزود: باید درنظر داشت که سینما هنر گرانی است و پرداختن به سینمای جنگ از همه ژانر‌ها و تولیدات گرانتر است. پیش از این اگر کارگردان اولی در پی ساخت فیلم جنگی بود، تمام امکانات اعم از شهرک سینمایی، لباس، تانک و توپ و ... برایش رایگان بود، اما در حال حاضر تمام راه‌ها حتی تایید فیلمنامه بسته شده است و در تنگه همه را گیر انداخته اند تا کسی دست به این کار نزند.

این نویسنده تصریح کرد: در حال حاضر سازنده فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدسی مجرم شناخته می‌شوند؛ یعنی به محض اینکه فیلمنامه در این زمینه نشان می‌دهیم، مجرم شناخته می‌شویم و ما را محکوم می‌کنند. البته من یکی از آن محکومانی هستم که پنج سال است نتوانسته ام فیلم بسازم.

شاه حسینی ضمن ابراز امیدواری برای شروع جدید سینمای جنگ ایران گفت: وقتی فیلم جدید در جشنواره مقاومت مشاهده نمی‌کنید، طبیعی است که فیلم‌های این جشنواره بوی نا بگیرد چرا که هر فیلم یک تاریخ انقضایی دارد. این درست است که به لحاظ معنا برخی از فیلم‌ها تا ابد ماندگار هستند اما به لحاظ دید مخاطب، فیلمی که دیده شود و در رسانه‌های تصویری هم عرضه شود ارزش اکران دوباره را ندارد.

این کارگردان درباره برگزاری دوسالانه جشنواره فیلم مقاومت و ارزیابی سینمای مقاومت و ارزشی گفت: جشنواره مقاومت در این دوره و در این بخش توانسته آثار نو و نگاه جدیدی را به مخاطب نشان دهد. خوشبختانه فیلم‌ها با موضوع روز پیش رفته‌اند و بسیار جسورانه ساخته شده‌اند.

وی افزود: امسال یکی از بهترین دوره‌های این جشنواره بود و برای من و همسالانم که از بچه‌های جنگ هستیم، این جشنواره نوستالژی است.

شاه حسینی با بیان اینکه من دوست ندارم این جشنواره به شکل دوسالانه برگزار شود، بیان کرد: تولیدات در جشنواره مقاومت بسیار محدود و کم است. ای کاش تولیدات سینماگران و بچه‌ها در حدی بود که هر ۶ ماه یکبار یا هرساله می‌توانستیم چنین جشنواره‌ای برگزار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است

به گزارش خبرآنلاین، استان اصفهان از دو منظر به خطرناک‌ترین استان کشور در «فرونشست» تبدیل شده است.

دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «زمان طلایی زمین سست» نوشت: استان اصفهان از دو منظر به خطرناک‌ترین استان کشور در «فرونشست» تبدیل شده است. مطالعات زمین‌شناسی نشان می‌دهد، اگرچه استان خراسان‌رضوی به لحاظ بیشترین پهنه درگیر فرونشست، اول است، اما بیشترین شهرهای در معرض فرونشست، در استان اصفهان است.

ضمن آنکه باتوجه به تراکم جمعیت در شهرهای اصفهان، این استان در این زمینه حادترین استان کشور در مساله فرونشست به حساب می‌آید.

اصفهان در دوراهی مهار فرونشست یا بروز تبعات ۴گانه این پدیده قرار دارد.

مهار فرونشست از طریق کنترل کشاورزی‌های آب‌بر و پایان دعوای استانی برسر زاینده‌رود امکان‌پذیر است.

درغیر اینصورت افت ارزش ملک یکی از ۴ پیامد منفی فرونشست خواهد بود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902134

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • تیم فوتسال سیمین کک شاهرود مغلوب مهمان مشهدی شد
  • تیم فوتسال سیمین کک شاهرود مغلوب تیم مهمان مشهدی شد
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی