Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مصوبات کمیسیون فرهنگی مجلس برگرفته از کنوانسیون‌های خارجی باکمی تغییرات است و نشان می‌دهد در کمیسیون‌ها نگاه لیبرالی وجود دارد مثلا عده‌ای می‌گفتند آخر هر مصوبه‌ای کلمه اسلامی اضافه کنیم درست می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام احمد سالک صبح امروز (شنبه 10 آذرماه ) در نشست شنبه‌های انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب که در موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه قانون اساسی ما یکی از جامع‌ترین قانون‌های اساسی دنیاست، گفت: انقلاب اساسی ما سه رکن رهبری، محتوای قرآن و عترت و ارزش‌های الهی و انسانی و رکن مردم را دارد که با رهبری انقلاب به سمت ارزش‌های الهی و دینی رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمن سعی می‌کند نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد معرفی کند و در تلاش است تا اعتبار زدایی و اعتماد زدایی کند، اما با این تلاش‌ها شاهد هستیم که روز به روز نقش‌آفرینی رهبر بیشتر می‌شود.

نماینده مجلس با اشاره به وظایف سه گانه مجلس تصریح کرد: مجلس سه وظیفه دارد که وظیفه اول ریل گذاری قانون برای دستگاه‌های اجرایی و مجموعه تشکیلات نظام جمهوری اسلامی است تا چارچوب‌هایی به اقتضای قانون اساسی و مبتنی بر شرع وضع کند.

سالک ادامه داد: رسالت دوم نظارت بر حسن اجرای قوانین است که با سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح و حتی عدم کفایت سیاسی اجرا می‌شود؛ متاسفانه در کشور ما با وجود تعداد زیاد نهادهای، نظارتی ضعیف است.

وی تصریح کرد: رسالت سوم ارتباط مردمی است که باید تعریف‌های منطقی داشته باشد یعنی باید از حرکت‌های پوپولیستی دوری کرد، باید این دیدار‌ها به گونه‌ای باشد که مشکلات مردم را حل کند.

نماینده فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به اینکه تشکیل کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی در حوزه فرهنگی در مجلس یکی از کارکرد‌های مجلس در این حوزه بوده است، گفت: در کشور ما فرهنگ مظلوم است؛ فرهنگ زیرساخت تمام مسائل کشور است.

سالک افزود: وقتی صحبت از فرهنگ می‌کنیم منظورمان فرهنگ دینی تکیه بر ارزش‌های دینی، الهی و قرآنی است و به همین دلیل در برنامه‌های اول و دوم و پنجم و ششم توسعه سازمان‌ها و ادارات را مجبور کردیم تا برای کلیه برنامه‌های خود پیوست فرهنگی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: هرچند که با معضلاتی روبرو هستیم، اما نهاد‌هایی که پیوست فرهنگی دارند پیشرفت‌های خوبی داشتند.

نماینده مجلس تصریح کرد: در طول این سال‌ها ۲۹۱۶ قانون در تمام بخش‌های مجلس تصویب شده که بخش حوزه فرهنگی ۱۳۶ قانون بوده است و در حقیقت ۴.۷ دهم قوانین شامل قوانین فرهنگیست که نشان می‌دهد کمترین توجه به فرهنگ شده است و تعداد قوانین نسبت به کل قوانین بسیار کم است.

سالک اظهار کرد: بسیاری از مصوبات کمیسیون فرهنگی برگرفته از کنوانسیون‌های خارجی باکمی تغییرات است و نشان می‌دهد در کمیسیون‌ها نگاه لیبرالی وجود دارد مثلا عده‌ای می‌گفتند آخر هر مصوبه‌ای کلمه اسلامی اضافه کنیم درست می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مصوبات فرهنگی در ادوار مجلس گفت: در دوره اول سهم حوزه فرهنگ ۳.۵ درصد از کل مصوبات، دوره سوم۱۱ مصوبه فرهنگی، دوره چهارم ۱۴ مصوبه فرهنگی، دوره پنجم ۱۹ قانون فرهنگی، دوره ششم ۲۰ قانون فرهنگی، دوره هفتم ۱۷ قانون، دوره هشتم ۱۷ قانون، دوره نهم ۷ قانون داشته‌ایم.

نماینده ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای عالی فرهنگی حدود ۳۰۰مصوبه دارد که متاسفانه اجرایی نمی‌شود و مشکلاتی از قبیل: عدم ضمانت اجرایی، تداخل وظایف بین دستگاهی، عدم باور بعضی مدیران نسبت به عفاف و حجاب وجود دارد.

سالک ادامه داد: امروز مسئله تهاجم فرهنگی و فصای مجازی بسیار خطرناک است؛ باید پیام رسان‌های داخلی تقویت شود و مدیریت این فضا در دست ما باشد.

وی تاکید کرد: در طول چهل سال ارزش‌های دینی از جمله موضوع عفاف و حجاب در زمره قوانین و مقررات کشور درآمده است و همواره ابعاد فرهنگی زندگی فردی و اجتماعی مردم دارای اهمیت شایانی در نظام قانون گذاری کشور بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود، این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور اظهارداشت: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهادهای عالی در نظام شورایی بلکه حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

کنش‎گری دوطرفه شوراها میان مردم و حاکمیت

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر،رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پنیز در این مراسم بیان کرد: از روستاهای با 20 خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهرهای چندمیلیون نفری، این شوراهای اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شوراها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

شوراها از ارکان اصلی تصمیم‌گیری کشور هستند

سید ابراهیم علیزاده، رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز گفت: معلمی شغل انبیا است و روز همه معلمان که وظیفه انسان سازی را برعهده دارند گرامی داریم؛ همچنین روز کارگر را به تمام کارگران زحمتکش و شریف تبریک می‌گوییم.

وی افزود: قدردان همه شوراها که بی منت به مردم خدمت می‌کنند؛ هستیم. در قانون اساسی نیز آمده که برای تحقق کامل قانون، نیاز به تشکیل شوراها است و شوراها از ارکان اصلی کشور نیز هستند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود