Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي کشور در پيامي درگذشتِ استاد حاج عبدالله بالاخاني، پيشکسوت و هنرمند صاحب‌نام صنايع‌دستي و قفل ساز را به خانواده او و جامعه هنرمندان صنايع‌دستي کشور تسليت گفت.
به گزارش خبر گزاري آريا،  متن پيام تسليت پويا محموديان معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي براي درگذشت اين هنرمند به شرح زير است:
«انا لله و انا اليه راجعون
با نهايت غم و سوگواري، گوهري بي‌بديل از صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي در سپهر درگذشتگان اين عرصه، آسماني و جاوداني شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد حاج عبدالله بالاخاني، استاد برجسته و پيشکسوت بي‌مثال و صاحب‌نام،قفل ساز و حکاکي روي فلز ايران از سراي فاني رخت بربست و راه ديار باقي پيش گرفت. استادي که بسياري هنرمندان کنوني افتخار شاگردي و پيروي از او را داشتند و بي‌شک درگذشت اين عزيز لطمه‌اي است که جبران آن اگر ناممکن نباشد، بسيار دشوار خواهد بود.
معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي اين ضايعه بزرگ را به خانواده آن شادروان و جميع هنرمندان صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي تسليت گفته، براي روح آن هنرمند عزيز، آرامش و غفران الهي را مسئلت دارد.»


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسليت معاون صنايع دستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شفیعی، هنرمند برجسته موسیقی و رهبر و بنیان‌گذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان پس از تحمل ماه‌ها رنج بیماری درگذشت.

مرتضی شفیعی به دلیل ابتلاء به بیماری کبد و پس از انجام پیوند کبد دچار عفونت ریوی شده و در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند موسیقی ایرانی، متولد سال ۶۳ در اصفهان است، سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو و … را داشته و در سال ۹۱ مقام اول جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.

او نوازندگی را نزد اساتیدی همچون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده است.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند موسیقی فردا در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090621

دیگر خبرها

  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری