Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه طلبه های جدید باید برای نسل جوان جامعه تربیت شوند تا به خوبی یکدیگر را درک کنند، گفت: نسل جوان جامعه نیازمند توجه بیشتری هستند و طلبه با برنامه جدید نسل جوان را به خود جذب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور جمعه‌شب در گردهمایی مبلغین قرآن و عترت استان مازندران که در مجتمع اهل بیت(علیهم السلام) ساری برگزار شد، گفت: آموزش قرآن کریم در بین طلاب حوزه های علمیه از اهمیت بالایی برخوردار است و در کنار آموزش و قرائت باید به تفسیر قرآن نیز توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه شیرینی قرآن کریم باید به جامعه منتقل شود و این هنر می تواند توسط روحانیون به خوبی صورت گیرد، افزود: طلاب هنگام سخنرانی در کنار بیان مسائل تاریخی بیشتر به تفسیر قرآن کریم و ارتباط آن به مسائل روز بپردازند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه روحانیون هنگام سخنرانی به مسائلی بپردازند که برای جامعه و مردم مفید باشد، اظهار کرد: اول باید واجبات گفته شود که به درد مردم بخورد و سپس مستحبات را بگوییم.

 

قرائتی با اشاره به وجود 400 آیه در حوزه اقتصاد و500  آیه در حوزه سیاست در قرآن کریم، تصریح کرد: همه مشکلات جامعه با بهره گیری از آیات قرآنی قابل برطرف شدن است و اگر بتوانیم به خوبی فرمایشات الهی را در جامعه اجرا کنیم قطعا چنین مشکلاتی را نخواهیم داشت.

 

وی بر لزوم ترویج تفسیر قرآن کریم تاکید کرد و گفت: در کنار قرائت قرآن کریم باید تفسیر قرآن را فرا بگیریم چون تا تفسیر و درک مناسبی از فرمایشات الهی نداشته باشیم نمی توانیم موفق باشیم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: باید مشکلات جامعه و واجبات دین را موقع سخنرانی ها به مردم بگوییم و از گفتن مسائلی که به درد مردم نمی خورد پرهیز شود چون منبر و سخنرانی نباید طوری باشد که وقت مردم گرفته شود.

 

قرائتی با بیان اینکه مردم خواستار بیان تفسیر قرآن کریم توسط روحانیون در سخنرانی ها هستند و ما باید به این مسئله بپردازیم، افزود: برخی از شیوه های تفسیر و موضوعات قرآن کریم باید از داخل حوزه های علمیه تغییر پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه طلبه های جدید باید برای نسل جوان جامعه تربیت شوند تا به خوبی یکدیگر را درک کنند، تصریح کرد: نسل جوان جامعه نیازمند توجه بیشتری هستند و طلبه های جدید با برنامه جدید و جذابیت باید نسل جوان را به خود جذب کنند.

 

پایان پیام/508

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج مجلس مشهد کنفرانس اقتصاد خطبه نماز جمعه زلزله کرمانشاه زلزله اردبیل هفته بسیج تبلیغات اسلامی مازندران اوقاف مازندران هفته قرآن و عترت طلبه ها حجت الاسلام قرائتی قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خواف گفت: در این دوره از آزمون، ۲۰ نفر از بانوان و ۶۰ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند.   حجه الاسلام حسین مصلایی افزود: قبول شدگان تیرماه مصاحبه شفاهی خواهند داد که در صورت قبولی به آنها،مدرک سطح ۲ قرآن معادل لیسانس تقدیم خواهد شد.   وی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند

دیگر خبرها

  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل