Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون نوحی رئیس انجمن قلب ایران امروز در دومین کنگره قلب ایران و اروپا که در دفتر مرکزی برگزار شد؛ اظهار کرد: دومین کنگره قلب در بیمارستان رضوی با هدف شناسایی بیماری‌های قلبی برگزار می‌شود؛‌ بیماری که در حال حاضر دومین عامل مرگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع این نشست درمان بیماری‌های مادرزادی از طریق روش‌های غیر‌جراحی است و این کنگره بیشتر جنبه آموزشی برای پزشکان جوان دارد.

نوحی افزود: کنگره با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت کننده و پزشکانی از ۲۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. انتقال تجربیات،‌ بحث و تبادل نظر در خصوص تصویر‌برداری اختصاصی قلب جنین و نارسایی‌های موجود از جمله موارد مهم مطرح شده در این کنگره خواهد بود.

بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ و میرهاست؛‌  فاکتورهای خطر در ایران این به خوبی شناسایی نشده‌اند و در این بین کشیدن سیگار، استعمال دخانیات و کم تحرکی به همراه مسائل ژنتیک در بروز این دسته از بیماری‌ها موثر است.

وی افزود: بیش از ۴۰ درصد از مرگ و میرها بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی است و این کنگره بر اساس موارد زنده برگزار می‌شود.

نوحی بیان کرد: پیشرفت این حوزه به دلیل تجهیرات ساخته شده است زیرا درمان بدون تجهیزات و امکانات امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: هنوز تحریم‌ها اثری در حوزه قلب و عروق نگذاشته و این امکانات بوسیله وزارت بهداشت به موقع خریداری شده است و بیشتر خدمات قلب و عروق تحت پوشش بیمه قرار دارند و طرح تحول امکانی به بیمارستان‌ها داده تا به بیماران در زمینه تجهیزات کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات قلب و عروق در همه جای دنیا گران است گفت: بیماران قلبی وابسته به فاکتورهای خطر است و بین ۸ تا ۱۰ درصد از نوجوانان به بیماری‌های قلبی مبتلا و از بین این افراد ۵ تا ۸ درصد دچار سکته های حاد قلبی می‌شوند و خوشبختانه در ایران درمان بیماری‌های قلبی از پیشرفت خوبی برخوردار است.

این کنگره سالیانه برگزار می شود .

نوحی ادامه داد: امواج به طور طبیعی برای بزرگسالان و به خصوص نوزادان ضرر داشته باشند و ما باید استفاده درست از لوارم الکترونیکی داشته باشیم .

نوحی افرود: نگاه تجاری در تولید تجهیرات پزشکی به خدمات پزشکی کمک کرده است و به جای شکافتن سینه با روش لیزر عمل جراحی قلب انجام می شود.

بیماری‌های قلبی دومین عامل مرگ و میر : بزینس در حوزه تجهیزات پزشکی به علم پزشکی کمک شایانی می‌کند.

رئیس انجمن قلب ایران گفت: بیماری‌های قلبی دومین عامل مرگ و میر است و این عارضه وابسته به فاکتورهای خطر است.

نوحی افزود: جامعه پزشکی در زمان بروز مشکلات و تورم بسیار کمک حال مردم بودند و به نظر من تناسب در هر چیزی مثل تعرفه‌ها باید ایجاد شود.

وی افزود: افزایش تعرفه‌ها بنا بر نظر شورای عالی بیمه است و ما باید بیشتر به نیاز مردم توجه کنیم..

از هر ۱۰۰ کودک یک نفر مبتلا به بیماری های مادرزادی قلبی است.

درادامه مراسم حجت مرتضائیان عضو هیات مدیره انجمن قلب کودکان ایران گفت: ارتباط خوبی با انجمن‌های کشورهای مختلف در دنیا داریم .

پیش بینی می‌شود در هر ۱۰۰ تولد زنده بک کودک مبتلا به بیماری‌های مادرزادی قلبی باشد و شیوع بیماری‌های قلبی مادرزادی زیاد است و تشخیص و درمان به موقع بسیار برای کودک بیمار مهم است و این کنگره‌ها برای شناسایی و درمان این ببماران در کشور تشکیل می‌شود.

وی افزود: با تشخیص به موقع بیماری‌های قلبی درمان این عارضه امکان پذیر است.

مرتضائیان بیان کرد: در بخشی از درمان بیماری‌های قلبی ما مطابق استاندارد‌های اروپایی هستیم ولی در بخشی دیگر با این استاندارد‌ها فاصله داریم.

وی گفت: عمل های جراحی ارتیاسویچ قلب تا ۹۰ درصد موفقیت‌آمیز است .

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فقدان مهارتهای خود مراقبتی در بیماران قلبی و بستری شدن مکرر آنها از چالش های مهم است که ریشه در اجرای برنامه خودمراقبتی نادرست و کافی نبودن آموزش به این بیماران دارد.

آموزش خود مراقبتی، انسانها را به سمت حفظ، نگهداری و ارتقای سلامت سوق می دهد و می تواندباعث مقابله ی بهتر افراد با اثرات بیماری گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • بررسی جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان‌های دستگاه‌های ادراری
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
  • ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل