Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@21:44:38 GMT

به زودی؛ جبران کمبود داروی دپاکین در کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۳۶۳۵

حسین پاکدامن رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران در سومین همایش علمی Brain & Mood Day گفت: طبق جدیدترین مطالعه اپیدمیولوژیک انجام شده میزان شیوع بیماری صرع در ایران ۲ تا ۳ برابر کشورهای پیشرفته غربی چه در اروپا و چه در آمریکای شمالی است. در سایر موارد مانند شیوع بیماری در زنان و مردان و ... وضعیت ایران مشابه کشورهای پیشرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از نظر شیوه‌های درمانی بیماری صرع وضعیت در ایران با کشورهای غربی تقریبا یکسان است، عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد صرع‌ها مقاوم به درمان طبی هستند و از بین این دسته از بیماران گروهی واجد شرایط برای انجام جراحی درمانی هستند.

در ادامه این همایش مدیرعامل انجمن صرع ایران گفت: تعداد بیماران مبتلا به صرع در ایران حتی تا یک میلیون نفر هم برآورد می‌شود.

داریوش نسبی تهرانی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر برخی از داروهای درمان صرع در کشور دچار کمبود شدند، عنوان کرد: داروی بیماران صرع بسیار حیاتی است و قابل صبر و تحمل کردن نیست و حتی یک ساعت‌ هم نباید داروی این بیماران از دسترس خارج شود. تاکید ما این است که دارو همیشه در دسترس بیماران باشد، به‌ویژه داروهایی که در مدتی طولانی توسط بیمار مصرف شده و بدن بیماران با آنها آداپته شده و قابل تغییر نیست. غیر از داروی مهم دپاکین که دچار کمبود شده، تامین سایر داروهای وارداتی یا تولیدی هم به مشکل برخورد کرده است و اگرچه مدام گفته می‌شود دارو جزو تحریم‌ها نیست اما بطور غیرمستقیم تحت تاثیر قرار گرفته است.

کمبود داروی دپاکین به‌زودی برطرف می‌شود

نریمان صدری مدیرعامل شرکت داروسازی هم در این همایش گفت: در چند ماه اخیر به‌علت تحریم‌ها و نگرانی‌های ایجاد شده، شاهد انبارش گسترده داروی دپاکین توسط مردم بودیم و همچنین به‌علت برخی مشکلات در تامین اقلام موردنیاز برای بسته‌بندی، این دارو به کمبود برخورد کرد که امیدواریم این کمبود مقطعی به‌زودی برطرف شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مغز ایران زنان مردان کشورهای غربی درمان جراحی دارو مشکلات دارو درمان مردان مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس