Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: یکم شهریورماه سال گذشته اعضای دوره پنجم شورای شهر همدان براساس بخشنامه وزیر کشور کار خود را همزمان با سایر شوراها آغاز کردند و با وجودی که قبل از این تاریخ به دنبال انتخاب شهردار بودند تا پیش از شروع فعالیت رسمی‌شان این موضوع به سرانجام رسد عدم تعامل اعضا با یکدیگر مانع این کار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای پنجم پیش از آغاز فعالیت رسمی خود ۹ کاندیدا را برای سمت شهرداری همدان درنظر گرفتند که ۴ نفر بومی و ۵ نفر غیربومی بودند و سوابق و فعالیتهایشان را طی چند روز مورد بررسی قرار دادند تا اینکه نیمه‌های شهریورماه سخنگوی شورای شهر همدان ۴ گزینه نهایی را معرفی کرد که در این بین ۳ نفر بومی و یک نفر غیربومی بود و در همین حین شهردار سابق به عنوان سرپرست معرفی شد.

۲۱ شهریورماه در صحن علنی شورای شهر همدان با رأی‌گیری کاغذی هر ۴ گزینه مطرح پست شهرداری همدان کنار گذاشته شدند و اعضای شورا ۱۰ روز دیگر برای معرفی شهردار مهلت خواستند و خبر از گزینه‌های جدید برای این سمت دادند و از متقاضیان برای ثبت‌نام دعوت به عمل آوردند.

یکم مهرماه رئیس شورا از ۶ گزینه جدید پست شهرداری همدان خبر داد که از این تعداد، ۲ نفر بومی و ۴ نفر غیربومی بودند و سرانجام ۱۲ مهرماه پس از کش و قوس فراوان اعضای شورا با قاطعیت و کل آراء شهرداری غیربومی را برگزیدند و حسین مرادی شهردار همدان شد.

شهرداری که نیامده استعفا داد

چندهفته ای که گذشت کم کم زمزمه استعفای شهردار منتخب همدان به دلایلی که هنوز هم مشخص نشده، در شهر پیچید و سرانجام شهرداری که هنوز پای خود را در همدان نگذاشته بود استعفا داد و از قبول این مسئولیت انصراف داد.

اعضای شورای شهر همدان ۲۳ مهرماه سال گذشته و پس از استعفای شهردار منتخب که پایتخت نشین بود یکبار دیگر به سر خط رفتند تا برای انتخاب شهردار همدان تلاش کنند.

به هرحال پس از گذشت حدود یکماه دیگر و طرح گزینه های متعدد؛ ۲۰ آبان ماه سال گذشته از بین ۲ گزینه نهایی مجید درویشی و عباس صوفی برای تکیه زدن به صندلی شهرداری همدان عباس صوفی با ۱۰ رأی از مجموع ۱۱ رأی اعضای شورای اسلامی شهر به‌عنوان شهردار همدان انتخاب و یک ماه بعد در مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی و استانی به‌عنوان شهردار معرفی شد.

در همین مراسم بود که شهردار همدان ساماندهی مناطق حاشیه شهر همدان، ایجاد فضای سبز در تمام نقاط شهر، بازآفرینی حوزه‌های هویت‌مندی شهری، بهبود ترافیک، گسترش شبکه حمل‌ونقل عمومی، انسان‌محور بودن توسعه و پروژه‌های عمرانی، ارتقای سطح کیفی زیست‌محیطی، مدیریت بحران، مدیریت پسماند، رشد و مشارکت نهادهای عمومی و خصوصی در پروژه‌ها، تحقق عدالت اجتماعی و جلب مشارکت مردم و نیز ارتقای جایگاه همدان و توسعه گردشگری را به‌عنوان اهداف خود مورداشاره قرارداد و بیان کرد: شهرداری همدان نهادی تسهیلگر، دانش‌محور و هدفمند با تکیه‌بر منابع انسانی توانمند است.

شهردار همدان فردای روز معارفه و در اولین جلسه کاری در شورای اداری شهرداری حاضر شد و بابیان اینکه بنده معتقدم باید به‌صورت جهادی در هر شرایطی فقط کارکرد و تعلل را هرگز نمی‌پذیرم، عنوان کرد: باید باکار و فعالیت زیاد دیدگاه مردم را نسبت به شهرداری تغییر داد.

عباس صوفی همچنین در آخرین روزهای آذرماه سال گذشته و در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه سرانه بودجه همدان در سال ۹۵ برای هر شهروند ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان بوده و این در حالی است که این سرانه در کلان‌شهرهایی چون اصفهان و تبریز بیش از یک‌میلیون تومان است، عنوان کرد: تصمیم مدیریت شهری برای افزایش بودجه و درآمدهای جدید دقیق‌تر خواهد شد چون بیش از این نمی‌توان انتظار درآمد از شهر داشت.

سرعت در اجرای پروژه پل شهید همدانی!

شهردار همدان بابیان اینکه ظرفیت همدان بیش از شرایط فعلی است، گفت: عملیات اجرایی تعدادی از طرح‌های در حال انجام همچون پل شهید همدانی روند روبه رشدی به خود می گیرد.

صوفی در بخش دیگری از صحبت ها در مورد ایجاد سایت موزه در میدان امام (ره) سخن گفت و بابیان اینکه هر هزینه‌ای برای حفظ میراث شهر صرف می‌کنیم عنوان کرد: بنا بر اعلام نظر کارشناسی میراث فرهنگی برای ایجاد سایت موزه اقدام ‌کنیم و پروژه کلید می‌خورد.

پارکینگ‌های جدید در همدان ایجاد می‌شود

صوفی در قسمت دیگر سخنانش با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ در شهر، اظهار کرد: پارکینگ‌های جدید در همدان ایجاد می‌شود کما اینکه برنامه‌ریزی شهرداری این است که اتوبوس‌ها از حلقه اصلی شهر خارج شوند.

وی کاهش گره های ترافیکی را نیز مورد اشاره قرارداد و گفت: شهر را به جایگاه واقعی خود می رسانیم.

تحویل مجتمع رسانه همدان تا پایان دی‌ماه!

وی در بخش دیگری از سخنانش به تحویل مجتمع رسانه همدان اشاره کرد و گفت: تا پایان دی‌ماه موضوع را به سرانجام می‌رسانیم.

بهمن‌ماه سال گذشته نیز شهردار همدان در بازدید از طرح پیاده راه میدان امام همدان بابیان اینکه طرح سایت موزه آماده‌شده و مجری آن شهرداری است، گفت: با هماهنگی میراث فرهنگی سایت موزه‌ای در مرکز پیاده راه میدان امام(ره) به شعاع ۳۵ متر، طراحی‌شده که در کمیسیون فنی میراث فرهنگی همدان به تصویب رسیده است.

تجمع تخصصی اصناف همدان

شهردار همدان در بازدید از بازار مظفریه همدان نیز با اعلام اینکه تجمع تخصصی اصناف جزء برنامه‌های شهرداری است، گفت: ایجاد بازار سنگ، بازار آهن، بازار خودرو و... در دستور کار است.

شهردار همدان در بازدید از کوچه استر نیز در پاسخ به اعتراض کسبه این کوچه در مورد وضعیت آسفالت و معابر آن، اظهار کرد: کف‌سازی کوچه مدرسه علمیه زنگنه جزء مصوبات سال آینده است که انجام خواهد شد.

در همان روزها و در جلسه شورای اداری شهرداری همدان نیز یکی از نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به تکمیل پروژه های عمرانی را خواستار شد و عنوان کرد: پروژها باید به شیوه ای کاربردی تعریف شوند که بتوان نتایج آنها را به گونه ای دقیق مورد ارزیابی قرار داد و در این صورت از هدف خدمت به مردم فاصله نمی گیریم.

پروژه‌های عمرانی شهر همدان رها نشود/هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست

آنچه عنوان شد صحبت‌ها و وعده‌های عباس صوفی در ماه‌های ابتدایی انتخابش به‌عنوان شهردار همدان بود که در نظر داریم ضمن پیگیری وعده‌های داده‌شده به‌صورت فصل‌به‌فصل به این موضوع بپردازیم.

گذشته از وعده هایی که شمار آنها از حساب خارج شده خبرگزاری مهر در نخستین گزارش؛ پیگیری وضعیت چند پروژه شاخص را دنبال می کند و تا ۲۵ آذرماه که سالگرد معرفی شهردار همدان است در گزارش هایی به بررسی عملکرد مجموعه شهرداری خواهد پرداخت.

تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی یکی از پروژه هایی است که هر از چند گاهی در صدر اخبار خبرگزاری ها و مطبوعات استان همدان قرار می گیرد چراکه تکمیل و اتمام ان کم کم به آرزویی برای مردم همدان تبدیل می شود.

طرح تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی با پیش بینی زمان اجرا در ۳۶ ماه با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال از آبانماه سال ۹۴ آغاز شده است و این طرح در قالب ۳ سطح و ۲ دوربرگردان اجرایی می شود.

این طرح هم اکنون که ۳۷ ماه (یک ماه بیشتر از زمان تعیین شده برای اجرای آن) از آغاز  عملیات اجرایی آن می گذرد درحالی ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در زمان انتخاب شهردار فعلی همدان ۴۲ درصد پیشرفت داشته و در ۱۲ ماه گذشته تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی به خود دیده است.

تقاطع سردار همدانی تا برگزاری رویداد «همدان ۲۰۱۸ » تکمیل شود

در خصوص ایجاد پارکینگ های جدید در همدان نیز همین بس که پروژه های در حال ساخت سال های گذشته چندماهی است در سکوت عمرانی به سر می برند و با تغییر قیمت ارز و جهش قیمت مصالح ساختمانی به خواب عمیقی فرورفته اند.

نمونه این اتفاق پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ همدان است که چندی قبل در گزارش خبرگزاری مهر پیرامون وضعیت این پارکینگ؛ شهردار همدان از سرگیری دوباره عملیات ساخت آن پس از وقفه ای چندماهه خبر داده بود که همچنان خبری از این رخداد نیست و اجرای پروژه متوقف است.

۹۰ روز از وعده یک هفته‌ای شهردار گذشت/حال ناخوش آقاجانی‌بیگ همدان

وضعیت تحویل مجتمع رسانه ای همدان نیز که شهردار همدان وعده آن را برای پایان دی ماه سال گذشته داده بود مشخص و واضح است چراکه وعده در همان تاریخ مدفون شد و تا امروز که ۱۱ ماه از وعده یکماهه شهردار همدان می گذرد از مجتمع رسانه ای همدان خبری نیست.

سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان نیز که مقرر بود آبان ماه امسال با نمایش آثار تاریخی کشف‌شده در کاوش‌های این میدان به معرفی تاریخ همدان بپردازد به جمع وعده‌های پوچ پیوسته است و هنوز هم خبری از اجرای این پروژه نیست.

سایت موزه میدان مرکزی همدان؛ قبرستان وعده‌های مسئولان

وقتی علت این همه تعلل در اجرا را جویا می شویم اختلاف بین میراث فرهنگی و شهرداری مانع اجرای طرح عنوان می شود.

گذشته از موارد عنوان شده آنچه پرداختن خبرگزاری مهر به این موضوعات را سبب شد صحبت های اعضای شورای شهر در نشستهای متعدد و بیان جمله «همدان به کارگاه عمرانی تبدیل شده است» بوده چراکه به واقع اگر ساعتی در شهر همدان قدم بزنیم جز اجرای کند یکی دو پروژه عمرانی و تعطیلی کارگاه های پروژه های عمرانی چیزی به چشم نمی خورد.

درست است که پیاده رو سازی یا برخی پروژه های خرد عمرانی روتین هر ساله را در برخی مناطق شهر شاهدیم اما انتظار از شهردار جدید طبق آنچه خودش در روزهای ابتدایی حضور در همدان در مسند شهردار عنوان می کرد فراتر از این است و شهروندان منتظر رویت تغییر و تحول با کار جهادی که از سوی دی عنوان می شد بودند اما امروز آنچه مشاهده نمی شود کار جهادی و تغییر وتحول در شهر!

در همین خصوص رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار همدان ۵۳ تا ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر بود تا اخر امسال تحویل داده شود، گفت: با اتفاقاتی که در وضعیت تورم و مصالح ساختمانی رخ داد و از طرف دیگر اینکه دولت مقرر بود برای تکمیل این پل کمکی داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد احتمال می دهیم تا سال دیگر تنها قطعه پل اصلی تمام شود.

مقرر بود تا پایان امسال تقاطع غیرهمسطح سردار همدان تکمیل و بهره برداری شود

علی رحیمی فر با بیان اینکه این پروژه شامل دو پل یکی اصلی و یکی چپگرد است و مقرر بود تا پایان امسال هر دو تکمیل و بهره برداری شود، گفت: این پیش بینی مقدرو نیست و پل اصلی هم تا سال دیگر به شرط تامین منابع مالی تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه قیمت ها دچار نوسان شده و باید اعتبار مورد نیاز را مجدد براورد کنیم، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر بتن ریزی مدول اول انجام شود.

وی در توضیح وضعیت ساخت پارکینگ در همدان نیز با بیان اینکه همین وضعیتی که برای تقاطع غیرهمسطح سردار همدان رخ داده گریبانگیر سایر پروژه ها نیز شده و متاسفانه در پروژه پارکینگ آقاجانی بیک همدان پیمانکار درخواست ماده ۴۸ کرده و خاتمه قرارداد را درخواست داده و شهرداری درخواست ماده ۴۶ و فسخ قرارداد را داشته است، گفت: پیمانکار پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیک قادر به انجام کار نیست مگر خسارات جبران شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بابیان اینکه مقرر شده ضرر و زیان پیمانکاران را از منابعی پرداخت کنیم، گفت: باید بپذیریم که اگر پیمانکار به سود عادلانه ای از پروژه نرسد کار را تعطیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیمانکار پارکینگ آقاجانی بیک اختلاف قراردادی را در یک مرجع دیگر به نام کمیسیون ماده ۳۸ آورده است، گفت: شکل قراردادهایی که در گذشته منعقد می شد بخشی نقد و بخشی تهاتری بود که این مساله مشکل را مضاعف کرده و به شهردار همدان نیز تاکید شده قراردادهای جدید به نوعی انجام شود که دست شهرداری باز باشد.

شهردار همدان قول داده مشکل پارکینگ آقاجانی بیک همدان را حل کند

رحیمی فر با بیان اینکه شهردار همدان قول داده مشکل پارکینگ آقاجانی بیک همدان را حل کند، در توضیح زمان بهره برداری این پروژه و پاسخ به این سئوال که آیا بهره برداری از این پروژه طبق گفته شهردار منطقه تا نیمه اول سال آینده ممکن است، گفت: در نگاه خوشبینانه به این پروژه؛ اواسط سال ۹۹ شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود و بهره برداری از آن تا پایان سال جاری و حتی سال آینده غیرممکن است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در توضیح وضعیت موزه میدان امام(ره) همدان نیز با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه در حال حاضر متوقف است، گفت: اختلافی بین شهرداری و مسکن ایجاد شده است به طوری که یک میلیاردتومان برای اجرای طرح درنظر گرفته شده و شهرداری معتقد است باید مجری طرح وی باشد اما مسکن شهرسازی موضوع را چنین نمی داند.

وی با بیان اینکه جلساتی هم برگزار و به نتیجه نرسیده است، گفت: مطالعات این پروژه باید توسط میراث و اجرای آن توسط شهرداری صورت گیرد اما متاسفانه کارها پیش نمی رود.

متاسفانه آنچه در خصوص اجرای پروژه ها و به سرانجام رساندن آنها در همدان بیان شد به منصه اجرا نرسیده است وی در توضیح تایید یا رد مطلبی که عنوان می شود «همدان به کارگاه عمرانی تبدیل شده» با بیان اینکه تعطیل شدن عملیات اجرایی و عمرانی در همدان تابع شرایط حاکم بر کشور است، گفت: متاسفانه آنچه در خصوص اجرای پروژه ها و به سرانجام رساندن آنها در همدان بیان شد به منصه اجرا نرسیده است.

وی بااشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از پارک ۱۰۱ هکتاری ولایت در حال انجام است و تا حد امکان نیز برخی پروژه ها اجرا شده است، گفت: شرکت های خدمات رسان مهمترین کارشان پاسخگویی سریع و درست به ارباب رجوع است و کارهای عمرانی و خدماتی را نیز باید لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه تصورم این است وظیفه اصلی شهرداری در حوزه خدمات رسانی به مردم بوده کمااینکه در سالهای قبل هم انجام می شده است، گفت: تعداد مراجعه مردم به شورای شهر کم شده و شاید این نشان می دهد شهرداری در پاسخگویی به مردم موفق بوده است.

رحیمی فر با بیان اینکه شهردار همدان قول هایی در مورد پروژه ها داده و شاید تا اندازه ای هم عملی شده اند، گفت: در برخی پروژه ها موافق شروع آنها نیستیم اما شهردار همدان اعلام کرده منابع آن را تامین می کند که در این راستا چپگرد پل غدیر به مناقصه رفته و به زودی شروع می شود.

آنچه عنوان و بررسی شد تنها وعده های داده شده در دوسه ماه ابتدای حضور شهر همدان بر این مسند و پیگیری وضعیت فعلی قول های داده شده بود چراکه مردم چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها و شعارها در راستای ایجاد تغییر وتحول در شهر همدان هستند.

گفتنی است؛ خبرگزاری مهر در ادامه این گزارش ها و در مطالب بعدی به بررسی سایر وعده ها و سرانجام آنها نیز خواهد پرداخت.

کد خبر 4471857

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه عمرانی شهرداری همدان شورای شهر همدان عباس صوفی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند

شهردار همدان با بیان اینکه امسال ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری شهرداری پیش‌بینی شده است، گفت: خیابان‌های شش‌گانه میدان مرکزی به پیاده‌راه تبدیل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید مسعود حسینی در آغاز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر همدان با بیان اینکه تمام خیابان‌های شش‌گانه میدان مرکزی به پیاده‌راه تبدیل می‌شود، اظهار داشت: بر اساس بازخوردهایی که از انجام پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی قبلی داشتیم ارزیابی تاثیرات اجتماعی آن را در اجرای پروژه پیاده‌راه باباطاهر با محوریت دانشگاه بوعلی و سجاده آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است، بیان کرد: نظرات کسبه، ساکنان و بهره‌برداران این خیابان مورد توجه قرار می‌گیرد و سایر پروژه‌ها نیز بعد از انجام این پروژه با این روند اجرا می‌شود.

شهردار همدان با اعلام اینکه شهرداری 300 میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند گفت: امسال با اقداماتی که شهرداری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و بودجه‌ عمرانی که در این حوزه مصوب شده، شهر برای حضور گردشگران زیبا می‌شود.

 حسینی با اشاره به آغاز جداره‌سازی‌ در میدان امام(ره)، خیابان بوعلی و اکباتان بیان کرد: هدف ما توسعه گردشگری در شهر همدان است و امیدواریم آنچه نیاز شهر همدان بوده در این زمینه اجرایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز تشکیل شوراهای اسلامی در کشور، اظهار داشت: شروع به کار شوراها از نهم اردیبهشت سال 1378، همزمان با پیام امام خمینی(ره) و با صدور پیام ویژه‌ای از سوی مقام معظم رهبری بود و به دنبال آن مردم با انتخاب اعضای شورای شهر وکلای خود را بر آنچه که شهرداری انجام دهد و بر عملکرد این سازمان، انتخاب کردند.

محمود مسگریان با بیان اینکه شوراها سیاست‌ها را به شهرداری ابلاغ می‌کنند و نظارت دارند تا طرح‌ها اجرایی شود گفت: اهم پروژه‌های شهری در بودجه سالانه شهرداری از سوی شوراها تصویب می‌شود که یکی از آنها پیاده‌راه سازی‌ بوده است.

وی با بیان اینکه سال‌ها پیش پیاده‌راه‌سازی در شهر همدان آغاز شده افزود: با توجه به اجرای پیاده‌راه بوعلی و اکباتان، به دنبال این هستیم مردم بهترین بهره را از این پیاده‌راه‌ها داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تشکر از اقدامات شهرداری منطقه چهار همدان بیان کرد: امسال در این منطقه چندین پروژه آغاز شده است که جای قدردانی دارد ضمن اینکه در اجرای پیاده‌راه باباطاهر مسیری برای وسایل نقلیه عمومی فراهم و از لحاظ بصری نیز به بهترین و زیباترین شکل اجرایی می‌شود.

پیاده‌راه باباطاهر با اعتبار10 میلیاردی آغاز شد

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان نیز در این مراسم اعلام کرد: عملیات پروژه پیاده‌راه باباطاهر با اعتبار 10 میلیارد تومان آغاز شد و این پروژه به طول 80 متر و عرض 35 متر اجرایی می‌شود.

علی طهماسبیان خواستار همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان همچون برق و گاز در اجرای این پروژه شد و عنوان کرد: فاز نخست این طرح اجرایی می‌شود و امیدواریم با تلاش همکاران بتوانیم در 80 روز این مرحله را به پایان برسانیم.

وی بر بالابردن ظرفیت گردشگری شهر با اجرای پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی تاکید کرد و گفت: کمک به حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست، کاهش آلودگی‌ها و غیره از جمله مزایای پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران