Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@05:16:04 GMT

ایران تحریم سوخت هواپیما را دور زد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۴۷۳۱

ایران تحریم سوخت هواپیما را دور زد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:‌ تاکنون هیچ پرواز بین‌المللی ما به دلیل عدم ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی باطل نشده است، ممکن است، در شرایطی مسیرها کمی تغییر کند و تاخیراتی در مدت زمان پرواز رخ می‌دهد، اما پروازها برقرار است.

ب‌ه گزارش صدای ایران از فارس، علی عابدزاده، درباره بروز مشکل ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی در برخی فرودگاه‌های دنیا پس از تحریم‌های اخیر و پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری،‌ توضیح داد: بر اساس کنوانسیون شیکاگو ما پیام خود را بر مبنای کنوانسیون به بسیاری از کشورها اعلام‌ و اشاره کرده‌ایم که کنوانسیون برای این ایجاد شده است که بین ملت‌ها ارتباط دوستی و صلح برقرار شود؛ ما اعلام کرده‌ایم که کاری که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، خلاف مقررات کنوانسیون شیکاگو و حقوق بشر است و این را به همه کشورها اعلام کردیم و از آنها خواستیم در این زمینه با آمریکا همکاری نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اما با این حال فشارهای آمریکا و اقدامات یکجانبه آنها، برخی کشورها را برای ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی ‌‌با محدودیت مواجه کرده است، ‌برخی کشورها تابع این تحریم‌های آمریکا هستند، اما برخی دیگر از کشورها هم به هواپیماهای ما سوخت می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تجربه‌ای که شرکت‌های هواپیمای ایرانی از تحریم‌های گذشته دارند و با توجه به نوع تایپ هواپیماهای ما، شرکت‌های هواپیمایی سال‌ها این مشکل را مدیریت کرده‌اند، چه بسا قبل از برجام هم ما این شرایط را داشتیم و امروز هم می‌توانیم این مشکل را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد:‌ تاکنون پروازی به دلیل عدم ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی باطل نشده است، البته ممکن است در شرایطی مسیرها کمی تغییر کند و تاخیراتی در مدت زمان پرواز رخ می‌دهد، اما پروازها برقرار است.

پس از وضع تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، به برخی شرکت‌های نفتی بین‌المللی بابت ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی اخطار داده شده است.

در این راستا برخی عرضه‌کنندگان، اجازه کمک به سوخت‌گیری مجدد هواپیماهای ایرانی را‌ ندارند اما‌ شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که تجربه عدم ارائه سوخت در مسیرهای بین‌المللی را از گذشته دارند، برای رفع این مشکل طبق برنامه‌ریزی خاص قبلی عمل می‌کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی هواپیما ابران علی عابدزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد

هواپیمایی سپهران از ایران کم تاخیر ترین شرکت در بین تمامی شرکت های بین المللی فرودگاه نجف شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام رسمی کشور عراق ، هواپیمایی سپهران عنوان نخست کمترین تاخیر را در فرودگاه پرتردد نجف بدست آورد.

هواپیمایی سپهران در این رده بندی بالاتر از شرکت های مطرح جهان همچون قطر ایرویز، ترکیش ایرلاین، فلای دبی و حتی هواپیما ملی عراق قرار گرفت و برگ زرینی در صنعت هوانوردی ایران را خارج از مرزهای کشورمان ثبت کرد.

هواپیمایی سپهران بیش از 208 پرواز در ماه به فرودگاه نجف از تهران و مشهد انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد