Web Analytics Made Easy - Statcounter

محله ای در حوالی یکی از مناطق مرفه نشین کرج با مشکلات ریز ودرشت زیادی دست وپنجه نرم می کند. «حسین آباد مهرشهر» منطقه ای است که از آبادی و رفاه مهرشهر در آن خبری نیست و فقط پسوند آن را به دنبال نامش یدک می کشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک،زیرگذری که پس از هزینه و زحمت بسیار اجرا شده اما با گذشت 3 سال از اتمام آن هنوز به بهره برداری نرسیده، مشکلاتی را برای اهالی این محدوده ایجاد کرده و با وجود مراجعه مکرر اهالی این محله به شهرداری منطقه برای حل این معضل، متولیان شهرداری حل مشکل آنها را منوط به اتمام زیرگذری اعلام کرده اند که مشخص نیست چند سال دیگر در بلاتکلیفی حقوقی بین شهرداری کرج و متروی تهران خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندسی نامناسب میدان ورودی منطقه که باعث ایجاد ترافیک زیادی می شود، عدم رفت و روب منظم منطقه، وجود سگ های ولگرد و بیمار و همچنین موش های مزاحم در منطقه از دیگر مواردی است که اهالی حسین آباد از آنها گله مند و خواستار رسیدگی به آن هستند.

آب باران و خانه ها در خیابان لجن زار می شود

یکی از ساکنان خیابان شهید نعمتی در حسین آباد با نشان دادن آب جمع شده در وسط خیابان که به لجن شباهت زیادی دارد می گوید: سالهاست این محل بدون آسفالت، در تابستان پراز گرد وغبار و در زمستان پر از گل و لای است. هر روز هم خانه هایمان را تمیز کنیم باز 2 ساعت بعد روی اسباب خانه گرد وخاک می نشیند. به دلیل نبود آسفالت و وضعیت نامناسب این خیابان، آب باران و یا آبی که از خانه ها به کوچه سرازیر می شود کف خیابان جمع و لجنزار می شود.

«سمیه حیدری» می افزاید: در این محدوده پارکی وجود ندارد و بچه های محل در همین خیابان بازی و تفریح می کنند، وقتی پسر بچه ها توپ بازی می کنند گرد و خاک زیادی به هوا بلند می شود و بچه های کوچکتر هم مدام کنار آب جمع شده خیابان، بازی می کنند.

با وجود مراجعه مکرر به شهرداری منطقه نتیجه نگرفتیم

حیدری می گوید: دختر من به بیماری عفونت ریوی مبتلاست ومدام تحت درمان قرار می گیرد و پزشک دلیل آن را آلودگی و گردوغبار عنوان کرده است واین بیماری تنها مختص دختر من نیست و تعداد زیادی از بچه های محل وحتی بزرگترها بیماری های تنفسی دارند.

وی با بیان این که اینجا همه آپارتمان نشین واز قشر محروم هستند اضافه می کند: تعداد زیادی از کودکان محل به دلیل بازی در کوچه و آلوده بودن محیط بیماری قارچ پوستی دارند. بارها برای بیان این مشکل و درخواست رسیدگی به شهرداری منطقه مراجعه کردیم اما تا کنون نتیجه ای نگرفتیم.

بهمنِ هر سال چشم به راهیم

حیدری با اشاره به زیرگذر ناتمامی که در کنار این خیابان وجود دارد می گوید: در 3 سال گذشته هربار به شهرداری مراجعه کردیم پاسخ دادند بعد ازتکمیل زیرگذر«ولیعصر» این محله هم آسفالت می شود و3 سال است عنوان می شود در 22 بهمن این طرح افتتاح می شود. هر بهمن منتظر وچشم به راه افتتاح این طرح هستیم اما هرسال بهمن می گذرد. نمی دانم بچه های ما تا چند سال باید بیماری بکشند که این زیرگذر افتتاح و مشکل محله ما حل شود؟

این شهروند اظهار می کند: ما حتی به شهرداری درخواست دادیم که حاضر هستیم هر خانوار 200هزارتومان بدهیم تا شهرداری این خیابان را زیرسازی و آسفالت کند اما بازهم نتیجه ای نداشت.

وجود هر ر روزه سگ های بیمار و موش در محله

یکی از کسبه حسین آباد می گوید: سگ های ولگرد که بیماری گَری دارند مدام در کوچه و خیابان پرسه می زنند و خطر انتقال بیماری اهالی را تهدید می کند و موش های بزرگ جثه هم اعضای ثابت این منطقه شده اند.

«محمدرضا مرادی» بیان می کند: این محله هفته ای یک بار هم نظافت انجام نمی شود و مغازه دارها خودشان جلوی مغازه و خیابان را تمیز می کنند. گاهی خیابان اصلی نظافت می شود اما کوچه های فرعی به هیچ وجه رفت و روب نمی شود. سطل زباله هم به اندازه کافی در منطقه وجود ندارد.

مرادی می افزاید: بارها با 137 شهرداری تماس گرفتیم وموضوع نظافت نشدن محله را اطلاع دادیم اما هیچ رسیدگی نشده است.

میدانی که باعث ترافیک و بی نظمی می شود

مرادی جانمایی و ساختار نامناسب «میدان افشار» در ورودی محل را از دیگر معضلات منطقه عنوان کرده و می افزاید: این میدان باعث ترافیک و رانندگی بی حساب و کتاب شده است. وجود این میدان هیچ توجیه منطقی ندارد و با گذاشتن چند جدول در کنار هم به ظاهر میدان درست کرده اند که فقط باعث ایجاد بی نظمی در منطقه می شود.

وی می گوید: از شهرداری منطقه بارها درخواست حل این معضل را کردیم اما این میدان هم چنان در جای خود و باعث ایجاد مشکلات تکراری است.

پاسخ شهرداری به درخواست های مردم

مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه4 شهرداری کرج با بیان اینکه جمع آوری سگ ها وموش ها بر عهده سازمان پسماند است می گوید: مکاتبات زیادی با سازمان پسماند انجام شده و این حیوانات چندین مرحله جمع آوری شده وبا توجه به این که این معضل همیشه در کرج وجود دارد این کار ادامه دارد.

« رضالو» درمورد درخواست مردم برای جمع آوری میدان افشار می گوید: برای حل معضل ترافیک باید در محدوده میدان افشار اصلاحات هندسی و طرح تعریض انجام شود که این کار مستلزم این است که تملکات تجاری محدوده انجام شود. این کار در دست اقدام است و پیگیری های زیادی برای این امر انجام شده اما به دلیل نبود نقدینگی و شرایط اقتصادی فعلی، منطقه اکنون نمی تواند کاری انجام دهد و این تملکات باید در شرایط مناسب و از جانب شهرداری مرکز انجام شود.

رضالو با رد ادعای مردم مبنی بر نظافت نشدن محله می گوید: نظافت و پاکسازی محله هر روز انجام می شود. خیابان های اصلی تا قبل از ساعت 7 صبح و خیابان های فرعی نیز از ساعت 7 تا 13 انجام می شود.

آسفالت محله مشروط بر اتمام زیرگذر ولیعصر است

وی اظهار می کند: طرح «زیرگذر ولیعصر» بر عهده معاونت عمرانی شهرداری کرج است و وقتی زیرگذر راه اندازی می شود کنارگذر که اصلاحات هندسی دارند نیز انجام می شود. با توجه به این که محدوده درخواستی شهروندان جزو کنارگذر و اصلاحات هندسی این طرح است

و به دلیل این که هنوز تکلیف این زیرگذر مشخص نیست وبلاتکلیف است، منطقه به طور مستقل هیچ اقدامی نمی تواند انجام دهد.

مدیر اطلاع رسانی شهرداری منطقه 4 کرج با تاکید بر این که آسفالت ورسیدگی این محدوده وابسته به اتمام و راه اندازی زیرگذر است می گوید: پس از اجرای طرح زیرگذر توسط معاونت عمران شهرداری مرکز اصلاح حاشیه و آسفالت آن هم انجام می شود.

ساخت پارک 3 هکتاری در منطقه

رضالو درباره نبود پارک و فضای تفریح در این منطقه می گوید: شهرداری منطقه یک فضای 3 هکتاری در قنبر آباد، خیابان شهید نعمتی که در نزدیکی همین محله است را تملک کرده که کارهای قانونی آن رو به اتمام است و طراحی آن هم توسط سازمان پارکها انجام شده و پیش بینی می شود پیش از عید 98 ساخت پارک شروع شود.

متروی تهران مانع اتمام طرح زیرگذر ولیعصر است

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان این که طرح زیرگذر« ولیعصر» در زمین های متروی تهران قرار دارد می گوید: به دلیل بحث حقوقی که بین متروی تهران و شهرداری کرج وجود دارد، مترو زمین ها را در اختیار شهرداری کرج قرار نمی دهد.

«عسگر نصیری» می افزاید: این طرح رو به اتمام بود و مراحل پایانی آن اجرا می شد که مترو اجازه ورود شهرداری به محدوده را نداد تا آن را به اتمام برساند و این طرح حدود 3 سال بلاتکلیف مانده و حق مردم پایمال شده است.

 

مکاتبه با شهرداری منطقه برای حل مشکل اهالی

نصیری با اشاره به مشکل اهالی این محله می گوید: متاسفانه در مناطق مختلفی از کرج سکونت گاه های غیرمجاز و حاشیه ای بدون رعایت اصول و قواعد ساخت ایجاد شده که با چنین مشکلاتی مواجه می شوند و این محله نیز از همه اصول ساخت شهری برخوردار نیست.

وی با تاکید بر این که متروی تهران جلوی اجرای این طرح را گرفته و به شهرداری اجازه اتمام آن را نمی دهد می افزاید: اما با توجه به وضعیت این محله و مشکلاتی که برای اهالی وجود دارد با شهرداری منطقه مکاتبه می شود تا برای آسفالت محدوده موردنظر و حل مشکل اهالی اقدام شود.

 

در اجرای این طرح برخی نکات نادیده گرفته شده است

متاسفانه کم نیست طرح های عمرانی که به اجرا و حتی به بهره برداری می رسد اما پس از مدتی معایب و نواقص آن دیده می شود و تازه مسئولان را به بررسی کلی وامی دارد و در این بین هزینه، زمان و انرژی زیادی به هدر می رود. طرح زیرگذر ولیعصر یکی از این طرح هاست که در زمان پایانی اجرا موانع آن به چشم آمده و مشکلاتی را برای شهر، مردم و مسئولان ایجاد کرده است.

عضو شورای شهر کرج با بیان این که در کمیته عمران هفته گذشته وضعیت زیرگذر ولیعصر را پیگیری کرده است می گوید: متاسفانه زمان تعریف این طرح برخی مسائل دیده نشده است.

«مهدی حاجی قاسمی» می افزاید: تملکات لازم برای اجرای این طرح، وضعیت دسترسی به اتوبان و... از نواقص و ضعف های این طرح است که به آن پرداخته نشده است.

حاجی قاسمی با اشاره به این که برای اتمام این طرح مشکلات حقوقی با قطار شهری تهران وجود دارد می گوید: این طرح اکنون به بن بست رسیده است.

وی با تاکید بر اهمیت مشکل مردم این محله اظهار می کند: اکنون که این طرح متوقف شده و وضعیت آن مشخص نیست نباید پیامدهای آن باعث سختی مردم باشد.

این عضو شورای شهر با قول رسیدگی و پیگیری این موضوع می گوید: برای حل این مشکل حتما اقدامات لازم را انجام و نتیجه را اطلاع خواهد داد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: بر اساس وظایف ذاتی و مأموریتی این شرکت و در راستای درخواست شهروندان برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی و سد معبر سیار از جمله وانتی‌هایی که معمولا با حضورشان باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شوند، این شرکت طرح ضربتی را طی فروردین‌ماه با مشارکت پلیس راهور در ۱۲ منطقه از تهران به اجرا درآورده است که همچنان درحال اجراست.

 وی گفت: عوامل انضباط شهری در مناطق با مشارکت پلیس راهور نسبت به پاکسازی معابر و رفع سد معبر سیار که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک کردن دوبله و سوبله و یا عدم مقررات حمل بار کرده و برای شهروندان و تردد ایشان مزاحمت ایجاده کرده‌اند، تلاش کرده و جرایمی که پلیس راهور برای ایشان در نظر می‌گیرد باعث نظم و انضباط بیشتری در سطح شهر خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با اشاره به تعداد روز‌های تعطیل در فروردین ماه اعلام کرد، پس از تعطیلات، تعداد ۲۶۲ مورد رفع سد معبر سیار با مشارکت یگان عملیات راهور تهران انجام گرفت و علاوه بر اعمال جرائم برای سد معبر کنندگان سیار، تعداد ۳ دستگاه خودرو متخلف نیز توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است.

 رنجبریان افزود: در این طرح ها، شرکت شهربان با استعداد ۹۹ نفر نیروی اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و با حضور ۳۱ نفر از نیرو‌های یگان عملیات راهور تهران موضوع را دنبال کرده و به اجرا می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: طرح انضباط شهری مشاغل سیار در منطقه دو حد فاصل بزرگراه محمدعلی جناح و میدان خبرنگار واقع در خیابان شهید گلاب (محله طرشت)، منطقه سه حدفاصل سیدخندان و مترو قلهک (محور شریعتی)، منطقه هفت نظام‌آباد و خیابان دماوند، منطقه ۹ چهل‌وپنج متری زرند، منطقه ۱۰ خیابان امام خمینی (ره)، منطقه ۱۱ خیابان وحدت اسلامی، منطقه ۱۳ خیابان نیروی هوایی، منطقه ۱۴ خیابان شکوفه و درودیان، منطقه ۱۵ خیابان شهرزاد، منطقه ۱۶ خیابان بیست‌متری جوادیه، منطقه ۱۷ بزرگراه نواب (شیخ محمدی) و منطقه ۲۱ بلوار تهرانسر حدفاصل خیابان شاهد و شهید رجایی در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟