Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، مسعود پزشکیان با تشریح نتایج آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مسائل و مشکلات موسسات مالی و اعتباری تصریح کرد: در این نشست این پیش نویس بررسی و مقرر شد هفته آینده در باره آن بحث و رسیدگی بیشتری شود.
وی خاطرنشان کرد: در این پیش نویس پیشنهادهایی درباره پول‌هایی که به عنوان وام به اشخاص پرداخت شده و این که چگونه منابع تجمیع و مدیریت شده و با نیروی انسانی رفتار شود تا بتوان برای مشکلات راه‌حلی اتخاذ و با کمترین هزینه بیشترین منفعت را از روند کنونی اخذ کرد، قید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: در ادامه نشست امروز مقرر شد اموال موسسه مالی و اعتباری کاسپین بار دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد، چرا که خطوط اعتباری که برای سپرده‌گذاران این موسسه باز شده بر اساس محاسباتی بود که در سال 96 صورت گرفته است، بنابر این در شرایط کنونی با تغییرات اقتصادی و قیمت‌ها در بازار انتظار این است که مقدار دارایی ها بیش از مقداری باشد که خطوط اعتباری برای آنها تعریف شده است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد جمع‌بندی صحیحی از وضعیت کنونی صورت گیرد تا بتوان تعیین کرد با افزایش دارایی ها چه تصمیمی می توان برای افرادی که بالای یک میلیارد تومان سپرده گذاری کرده‌اند، اخذ کرد.
پزشکیان با بیان این که در خصوص تعاونی گلیم و گبه کرمانشاه از سوی قوه قضاییه مداخله ای صورت گرفته و منابعی در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: بدون توجه به سیاست های نمایندگان سران سه قوه اقداماتی از سوی نماینده قوه قضاییه در کرمانشاه انجام شده که مقرر شد سخنگوی قوه قضا موضوع را پیگیری کند و آخرین وضعیت گلیم و گبه کرمانشاه مشخص شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت سپرده گذاران تعاونی ولیعصر رباط کریم نیز اظهار داشت: مقرر شد تا سقف 100 میلیون تومان به سپرده گذاران این تعاونی پرداخت شود و وضعیت دارایی و بدهی این تعاونی تعیین تکلیف و برای مابقی سپرده ها نیز به تناسب تصمیم‌گیری شود.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت راپید و روان‌نویس

با ظهور خودکار، آرزوی نوشتن با ابزاری که قادر به پخش مقدار دقیق جوهر روی کاغذ باشد تا حدی محقق شد. با این حال، تصور قلمی که بتواند به طور مداوم خطوط ریز با ضخامت یکنواخت را بکشد تا همین چند دهه پیش رویایی دور باقی مانده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از لوازم تحریر پرشین خورشید تهران، در سال 1953 بود که Rotring، تولید کننده لوازم مهندسی و لوازم التحریر، مجموعه قلم های Rapidograph خود را معرفی کرد و پیشرفت قابل توجهی در فناوری قلم را رقم زد.

قلم راپید ضخامت های نوشتاری مختلفی را ارائه می دهد و کاربران را قادر می سازد تا خطوط با عرض های مختلف را با دقت ترسیم کنند. قلم راپید که عمدتاً برای طراحی نقشه های مهندسی و معماری استفاده می شوند، کمتر برای کارهای نوشتن عمومی استفاده می شوند. این قلم‌ها معمولاً به دو نوع دائمی و قابل پر کردن مجدد تقسیم می‌شوند و تنها تمایز آن وجود مخزن جوهر قابل پر کردن است.

در مقابل، قلم روان نویس از نظر جریان جوهر شباهت هایی با قلم راپید دارد. قلم‌های روان نویس یک تجربه نوشتن زیبا را ارائه می‌دهند که مشخصه آن جوهر نرم و روان است. مشابه قلم راپید، قلم‌های روان نویس در هر دو نوع دائمی و قابل پر کردن مجدد در دسترس هستند، که دومی مزیت استفاده طولانی‌مدت را از طریق جایگزینی کارتریج جوهر ارائه می‌دهد.

در ادامه مقاله از لوازم تحریر پرشین خورشید تهران با قلم های راپید و روان نویس آشنا می شویم، همچنین می توانید برای خرید لوازم تحریر عمده و ارزان به پرشین خورشید تهران مراجعه کنید.

روان نویس چیست؟

روان نویس قلم ای برای نوشتن است که توسط افراد برای ایجاد متون نوشتاری زیبا استفاده می شود. از نظر ظاهری شباهت های زیادی به خودکارها دارد اما دارای ویژگی های متمایزی است.

در هسته یک روان نویس یک مخزن جوهر مایع قرار دارد که به صورت کنترل شده روی سطح نوشتار پخش می شود. برای تسهیل نوشتن، یک مخزن جوهر قابل تعویض، که معمولا به عنوان کارتریج یا شارژ مجدد نامیده می شود، در قلم قرار می گیرد. هنگامی که جوهر تمام شد، می توان به راحتی جوهر را با جوهر جدید جایگزین کرد.

تجربه نوشتن با قلم روان نویس اغلب با احساس لذت و رضایت است. به این ترتیب، این قلم ها ابزارهای بسیار ارزشمندی برای ترکیب متن و زیبایی در نوشتن است.

راپید چیست؟

یکی دیگر از انواع رایج قلم، قلم Rapidograph یا به سادگی راپید است. قلم‌های رپید در ضخامت‌های مختلف برای کاربردهای مختلف عرضه می‌شوند.

به طور کلی دو نوع قلم رپید وجود دارد: دائمی و یکبار مصرف. Permanent Rapids به کاربران این امکان را می دهد که جوهر را دوباره پر کنند و پس از اتمام جوهر از قلم دوباره استفاده کنند. با این حال، راپید یکبار مصرف را نمی توان دوباره پر کرد و باید پس از استفاده دور انداخت.

قلم های راپید در سایز ها و برندهای مختلف در بازار موجود است. قبل از استفاده از قلم راپید توصیه می شود آن را به آرامی تکان دهید تا مطمئن شوید جوهر به آرامی به سمت نوک آن جریان می یابد. با این حال، باید مراقب بود که آن را بیش از حد تکان ندهید تا از ریختن جوهر جلوگیری شود.

قلم‌های راپید کوچک‌تر معمولاً برای آثار هنری پیچیده‌ای که نیاز به دقت دارند استفاده می‌شوند، در حالی که قلم‌های بزرگ‌تر برای پر کردن مناطق بزرگ‌ تر یا نقاشی استفاده می‌شوند.

هنگام کار با راپید یکبار مصرف، مهم است که قلم را به صورت عمودی نگه دارید تا از باقی ماندن آثار ناخواسته روی سطح کار جلوگیری شود.

یکی از مزایای استفاده از قلم های راپید، توانایی آن ها در تصحیح اشتباهات است. اگر هنگام طراحی روی کاغذ خطایی رخ دهد، می توان ناحیه آسیب دیده را با استفاده از ابزار تیز مانند تیغ یا چاقو از بین برد. با این حال، این روش روی سطوح کاغذ براق بهترین نتیجه را دارد.

تفاوت قلم راپید و روان نویس

به طور خلاصه، تفاوت بین قلم راپید و روان نویس را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

ظاهر و ساختار: تمایز اولیه در مکانیسم تحویل جوهر نهفته است. روان نویس دارای یک مخزن جوهر قابل شارژ است، در حالی که روان نویس از یک کارتریج جوهر قابل تعویض استفاده می کند. در قلم روان نویس جوهر از طریق یک توپ چرخان در نوک قلم به سطح کاغذ منتقل می شود. کاربرد: قلم های راپید عمدتاً برای کشیدن خطوط با ضخامت های مختلف استفاده می شوند، در حالی که از قلم های روان نویس معمولاً برای نوشتن استفاده می شود. نوشتن طولانی مدت با قلم راپید ممکن است به قلم آسیب برساند و به دلیل ضخیم‌تر شدن نوک آن باعث نشتی جوهر یا پاره شدن کاغذ شود. ضروری است که ابزار مناسب برای برنامه مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنید و قبل از خرید، ویژگی های منحصر به فرد هر قلم را در نظر بگیرید.

راپید و روان نویس از کجا بخریم؟

در این مقاله از پرشین خورشید تهران درباره تفاوت راپید و روان نویس صحبت کردیم تا بتوانید با توجه به نیاز و هدف استفاده برای خرید راپید و روان نویس یکی رو انتخاب کنید.

انتهای رپرتاژ اگهی

دیگر خبرها

  • قانون مجازات اسلامی اصلاح شد
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • بیانیه نویس‌ها ۲ تا ۴ میلیارد جریمه می‌شوند
  • تفاوت راپید و روان‌نویس
  • ببینید | ساختار پدافند هوایی رژیم صهیونیستی
  • کرمان رکود دار فرونشست های زمین است/ ۲۵۰ شهر در کشور فاقد نقشه است
  • دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
  • پیشرفت حدود ۲۴ درصدی کارخانه آهن اسفنجی بافق/تلاش برای بهره برداری زودتر از موعد مقرر
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح پل صاحب روضات ۳ ماه زودتر از موعد مقرر