Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۷۳۳ خانوار در قالب ۵۱ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند، گفت: مصونیت‌سازی خانوار تحت حمایت از هرگونه آسیب‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد که با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی درصدد دستیابی به این مهم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از جمله اقدامات مهم این نهاد است، افزود: یکی از اقدامات کمیته امداد در حمایت از خانوار بدسرپرست، ارائه آموزش و خدمات فرهنگی به اعضای خانوار است تا آنها از هرگونه آسیب‌ اجتماعی مصون بمانند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل  توزیع بسته‌های فرهنگی در زمینه پیشگیری از اعتیاد را موثرترین روش برای مقابله با این آسیب‌ اجتماعی مطرح کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بسته‌های فرهنگی در بین خانوار تحت حمایت استان اردبیل موجب شده تا آنها ضمن آشنایی با پدیده شوم اعتیاد، دچار آسیب‌های ناشی از آن نیز نشوند.
دشتی با اشاره به اینکه پیشگیری همان درمان است که اگر افراد به درستی آموزش‌های لازم را فرا بگیرند هرگز به سمت بلای خانمان سوز اعتیاد نخواهند رفت، اعلام کرد: مصونیت افراد خانوار به خصوص جوانان از آسیب‌های اجتماعی در گرو تدوین برنامه‌های ویژه است که کمیته امداد استان اردبیل آمادگی دارد با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در این عرصه گام‌های بلندتری برداشته شود.
وی با اعلام اینکه حدود ۷۰۰ خانوار به دلیل بدسرپرست تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار گرفته‌اند که برخی از آنها با مشکل اعتیاد روبه‌رو بوده‌اند، بیان کرد: تمرکز کمیته امداد بر روی این خانوار نیازمند اردبیلی است که فرزندان آنها از مواد مخدر دوری کرده و با نشاط و روحیه مضاعف به تحصیل پرداخته و پله‌های ترقی را امیدوارانه طی کنند.
 مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 5 هزار و ۸۹۰ دانش آموز و ۶۰۳ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، افزود: برنامه‌های ویژه‌ای برای نوجوانان و جوانان تحت حمایت در نظر گرفته‌ایم که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل ضمن گسترش برگزاری دوره‌های آموزشی، می‌توانیم گام‌های بلندتری در این زمینه برداریم.
دشتی به انعقاد تفاهمنامه همکاری با دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان اشاره کرد و گفت: ارتقای دانش نیروی انسانی فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین اهداف تفاهمنامه همکاری کمیته امداد و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل است.
 بهنام بهشتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز با اشاره به همکاری‌های همه‌جانبه کمیته امداد در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه، بیان کرد: توسعه همیاری در زمینه پیشگیری از اعتیاد موجب خواهد شد تا افراد بیشتری که در معرض آسیب هستند، از این بلای خانمان‌سوز در امان بمانند.
وی با بیان اینکه انعقاد تفاهمنامه همکاری با کمیته امداد استان اردبیل به تشکیل اتاق فکر موثر در زمینه پیشگیری و درمان جامعه هدف کمک می‌کند، افزود: امدادگران کمیته امداد که از نزدیک مشکلات خانوار بی‌بضاعت را رصد می‌کنند، راهکارهای مناسبی را نیز برای یاری‌رسانی هر چه بیشتر به سایر افراد در معرض آسیب می‌توانند ارائه دهند.
بهشتی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل با قدرت پا به عرصه میدان گذاشته و در اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد نقش بسزایی ایفا می‌کند، اعلام کرد: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل برای خانوار تحت حمایت به خصوص دانش آموزان و دانشجویان بسیار موثر بوده است که امیدواریم با انعقاد تفاهمنامه شاهد افزایش چنین برنامه‌هایی باشیم.
انتهای پیام/ح

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب اجتماعی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام؛ ناصر مرادی پویانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مرادی پویانی اضافه کرد: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو است، و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

کد خبر 748561

دیگر خبرها

  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است