Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برنامه‌ي «تهران و موسيقي خياباني» به همت رسانه‌ي شنبه‌شهر در شهر کتاب مرکزي برگزار مي‌شود. در اين نشست، مينا هرندي از پژوهش‌هايش درباره‌ي نوازندگان خياباني تهران مي‌گويد و آسو کهزادي به بيان تجربه‌هاي خود از اجرا در تهران مي‌پردازد. دبيري اين نشست را کاميار صلواتي بر عهده دارد.
مينا هرندي، فارغ‌التحصيل کارشناسي مهندسي عمران از دانشگاه خواجه‌نصير و کارشناسي ارشد اتنوموزيکولوژي از دانشگاه تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنين مدرس پيانو، و پژوهشگر در حوزه‌ي موسيقي خياباني است. از استادان او مي‌توان به رضا پرويز زاده، ساسان فاطمي، اميرحسين اسلامي، سياوش روشن و تامارا دوليدزه اشاره کرد. از هرندي مقاله‌ي «معرفي يک گونه‌ي تازه متولد شده در موسيقي خياباني در تهران» در شماره‌ي 70 فصلنامه‌ي ماهور منتشر شده است و آخرين فعاليت پژوهشي او، سخنراني در کنفرانس بين‌المللي کميسيون تحقيقات موسيقي در آلمان با موضوع «موسيقيِ ممنوع در ايران» در اکتبر 2018 (مهر 1397) بوده است.
آسو کهزادي، آهنگساز و نوازنده‌ي ويلن است. او از هشت سالگي نواختن ويلن را آغاز کرده است و در جشنواره‌ي موسيقي فجر سال 1373 حائز رتبه‌ي اول نوازندگي ويلون و در سال 1374 حائز رتبه‌ي دوم شد. او فارغ‌التحصيل کارشناسي موسيقي از دانشگاه سوره‌ي تهران و کارشناسي ارشد در رشته‌ي آهنگسازي از دانشگاه هنر تهران است. او سپس براي دريافت مدرک کارشناسي موسيقي الکترونيک به کنسرواتوار سلطنتي لاهه‌ي هلند رفت.
از استادان کهزادي مي‌توان به کياوش صاحب‌نسق، هوشيار خيام، شاهرخ خواجه‌نوري، کيس تزلار و ريچارد برت اشاره کرد. او در سال 1395 حائز رتبه‌ي اول جشنواره‌ي آهنگسازي الکتروآکوستيک رضا کروريان شد و اثر او به نام «انگاره» در آلبومي به همين نام در کنار آثار ساير برگزيدگان توسط نشر موسيقي معاصر منتشر شد. نيز اثري از او در آلبوم‌ «کاشفان فروتن فردا» (1394، آواخورشيد) منتشر شده است. از ديگر آثار منتشر شده‌ي کهزادي مي‌توان به «درنادئون» به همراه مهرداد مهدي (1396، خانه‌ي هنر خرد) اشاره کرد.
گفتني است که اين نشست يکي از برنامه‌هايي‌ است که با عنوان «تهران‌خواني» با هدف ارتقاي آگاهي عمومي درباره‌ي شهر تهران از سوي شنبه‌شهر و شهر کتاب مرکزي برگزار مي‌شوند و برنامه‌ي دوم «تهران‌خواني» که در 25 آذر برگزار خواهد شد، به موضوع «تهران و کافه‌هايش» اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب

نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه ۱۶اردیبهشت ماه با حضور یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه و علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی برگزار شد.نمایشگاه با شعار بخوانیم و بسازیم از چهارشنبه ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی برگزار می‌شود و بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران حول محور و موضوع دانش و آگاهی با اهتمام دستگاه ها و نهادهای مختلفی در شهر تهران برگزار می شود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080168 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • نشست «نسل تیک‌تاکی و خیزش دانشگاه‌های ایالات متحده» برگزار می‌شود