Web Analytics Made Easy - Statcounter

علم و فناوری منشأ قدرتمندی، ثروت و رفاه کشورها در دنیای امروز است. نوآوری نیز از اصلی‌ترین موتورهای محرکه رقابت‌پذیری در تمامی عرصه‌های زیست بشر است.
تاریخچه کسب و کارهای اینترنتی تقریبا به سال 1995 بازمی گردد . در سال 2007 با معرفی گوشی تلفن همراه هوشمند و تحول جدی در فناوری اطلاعات، مسیر کسب و کار اینترنتی به سمت وسوی رونق اقتصادی پیش رفت به گونه ای که در سال 2011 سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری در این حوزه به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروزه دیگر زندگی بدون اینترنت قابل تصور نیست و نیاز آن همچون وجود برق که اختراع انسانی بوده ، احساس می شود؛ تنها با داشتن یک گوشی تلفن همراه هوشمند از بسیاری خدمات می توان بهره مند شد؛ از گرفتن عکس و فیلم و ارسال تصویر، صوت، فیلم ، متن ، ارتباط تلفنی گرفته تا پرداخت قبوض و انجام معاملات و جا به جایی بسیاری از مبالغ بانکی همه و همه در فناوری و تکنولوژی بر پایه اینترنت نهفته است. صرفنظر از خدمات دولتی که با عنوان دولت الکترونیک در حال شکل گیریست، با فراهم شدن زیرساخت ها ، اشتغال هایی همچون دانه های کشت شده در زمین ، در جامعه سر برون می آورند که ثمره آن درآمدزایی بالایی را برای کشت دهندگان به همراه دارد.
استارت آپ ها کسب و کارهایی بر پایه فناوری هستند که با سرمایه گذاری در این عرصه می توان به توسعه و اشتغال دست یافت و حوزه اقتصاد را پویا و فعال ساخت و اینگونه سبب ارتقا و تحول جایگاه کشور در معادلات جهانی شد.
راه اندازی کسب و کارهای نو با استفاده از خلاقیت و تکنولوژی های روز ارتباطی در دنیای امروزه به یکی از بخش های مهم و درآمدزای اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله کشورهای پیشرفته تبدیل شده است.
وال استریت ژورنال در گزارشی، ارزش کنونی پنج شرکت بزرگ دنیا در حوزه اینترنت و آی تی را در مجموع حدود سه هزار میلیارد دلار اعلام کرد که کوچک‌ترین شرکت، آمازون است که ارزش آن حدود 484 میلیارد دلار اعلام شده است.
پنج شرکت هم اکنون به عنوان ارزشمندترین بنگاه‌ها در دنیا شناخته شده و سودهای میلیاردی بدست می آورند، آنها روی‌هم‌رفته 25 میلیارد دلار سود خالص در فصل اول سال 2017 جمع آوری کردند.
در گزارشی که از سوی شورای عالی فضای مجازی در یکی از جلسه های هیات دولت ارائه شد، نیز 62 درصد از حجم اقتصاد فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران و توزیع آن را اپراتورها و 38درصد مابقی را سایر شرکت‌ها تشکیل می‌دهند.
در ایران نیز شاهد ورود بسیاری از کسب و کارها به حوزه فناوری اطلاعات هستیم، از کسب و کارهایی که خود متکی بر اینترنت همچون تاکسی ها هستند تا تبلیغات و معرفی انواع محصولات .
بر اساس پیش بینی کارشناسان در آینده ای نه چندان دور بسیاری از مشاغل در این فضا ایجاد و ناگزیر به تدریج کسب و کارهای سنتی جای خود را به کسب و کارهای نوین خواهد داد و هرکسی خلاقیت و ایده های فناورانه بالاتری داشته باشد، در زمینه کسب و کار موفق تر عمل خواهد کرد
براساس گزارش ها ، تاکنون افزون بر 32 هزار شغل توسط 21 استارتاپ در ایران ایجاد شده است.
فناوری اطلاعات، فضای مجازی، سرعت بالای اینترنت از ضرورت‌های اقتصاد و اشتغال است؛ اقتصاد آینده به سمت، اقتصاد دیجیتالی حرکت خواهد کرد.
** حدود 100 هزار شغل در بخش فناوری اطلاعات برای امسال پیش بینی شده است.
رئیس جمهوری در سفر به یکی از استان ها گفت: جدایی از تحولات دنیای امروز و فرار از تحولات فناوری ارتباطات و اطلاعات شدنی نیست.
حجت الاسلام حسن روحانی همچنین در نشست مشترک استانداران، وزیران و سازمان‌های اقتصادی سراسر کشور در مجموعه سعدآباد تهران در بهمن سال گذشته اظهار داشت : توجه به اشتغال در فضای مجازی می‌تواند واسطه‌های مضر و هزینه حمل و نقل و تأخیر در چرخه تولید و خدمات را حذف کند و باعث شود تا جنس و محصول ارزان به دست مردم برسد.
وی افزود: بخش فناوری اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت، پایه اصلی در آینده کشور است که بعضی متأسفانه اهمیت آن را درک نمی‌کنند. امروز باید همه به میدان آمده و کمک کنند تا فضای مجازی را منزه کرده و این فضا در مسیر علم، کسب و کار، کشاورزی و اشتغال مردم قرار بگیرد.
رییس جمهوری تاکید کرد: همه مسئولان اجرایی و استانی تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه فضای مجازی و فناوری اطلاعات را مد نظر قرار دهند.
حجت الاسلام روحانی یاداور شد: در دولت یازدهم حدود 20 هزار میلیارد تومان در حوزه توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات هزینه شد تا مردم راحت‌تر زندگی کنند و به دنبال نسل سوم و چهارم موبایل هستیم تا شغل موبایل محور ایجاد شود و در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد 100 هزار شغل برای سال 97، پیش‌بینی شده است.
** توسعه فضای کسب و کار نوین نجات بخش جوانان اشتغال تحصیلکرده کشور
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین جشنواره صنایع خلاق کشور در زاهدان( هجدهم مهرماه امسال) گفت: توسعه فضای کسب و کارهای نوین در پارک های علم و فناوری نجات بخش اشتغال جوانان تحصیل کرده و جویای کار در کشور است.
سید محمدحسین سجادی نیری افزود: فناوری باید سطح زندگی مردم را ارتقا دهد و گفتمان غالب کشور به علم و فناوری تبدیل شود.
وی بیان کرد: صنایع خلاق متاسفانه در گذشته مغفول مانده بود که هم اینک زمینه گسترش آن در کشور فراهم شده است.
** تضمین آینده موفق اقتصادی با محوریت تقویت فناوری
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: توسعه کسب و کارهای فناور و استارتاپ ها به عنوان برنامه اولویت دار دولت دنبال می شود؛ چرا که تضمین آینده موفق اقتصادی با محور تقویت فناوری و تبدیل ایده به عمل رقم می خورد.
سورنا ستاری در جمع خبرنگاران استان مرکزی روز 28 مهرماه سالجاری در شهرستان محلات افزود: سهم و توانمندی بخش خصوصی در حوزه کسب و کار، نیازمند تقویت است و پارک های علم و فناوری دستیابی به این مهم را به عنوان هدف دنبال می کنند.
** اقتصاد دیجیتال بخش عمده ای از اقتصاد دنیا
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این باره گفت: مطمئن باشید که اقتصاد دیجیتال بخش عمده ای از اقتصاد دنیا می شود.
محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه در آینده با مفهوم جدیدی به نام اقتصاد دیجیتال مواجه می شویم، افزود : در آینده با تغییر سبک حکمرانی ، زندگی و فرهنگ مواجه می شویم به طوری که جاری شدن تکنولوژی در زندگی بشر تغییرات شگرفی را به وجود می آورد.
وی بلاک چین را یکی دیگر از تغییرات شگرفی دانست که در دنیا نیز مطرح است و در ادامه خاطر نشان کرد : این تکنولوژی مفاهیم حکمرانی را عوض می کند و ارزهای دیجیتال مفاهیم بانکداری و اینترنت اشیا نیز سبک زندگی را تغییر می دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام زیرساخت های را در آینده وابسته به فضای مجازی عنوان کرد.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه خلاقیت در مغز و قلب جوان ایرانی وجود دارد، گفت : اما شرایط برای شکوفایی خلاقیت جوانان مهیا نیست و رشد خلاقیت ها نیاز به زیست بوم دارد .
وی با تاکید به اینکه دانش این حوزه در نزد جوانان وجود دارد، افزود: یک نگاه این است که دولت ها به سراغ توسعه این خدمات بروند در صورتی که در دنیا دولت ها بیشتر مقررات گذار هستند و تصدی گری از دولت ها کنار رفته است و فقط در زیرساخت های حاکمیتی حضور دارند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر عنوان می شود که دولت ها به غیر از مقررات گذاری در عرصه اقتصاد دیجیتال نقش توانمند سازی هم داشته باشند و بتوانند ظرفیت جوانان خود را توانمند کنند .
وی با بیان این که کسانی می توانند جوانان را توانمند کنند که از این حوزه شناخت داشته باشند افزود: آیا مسوولان ما در همه ارکان از انقلاب چهارم صنعتی اطلاع دارند و می دانند توسعه اقتصاد دیجیتال چیست .
آذری جهرمی تاکید کرد: مطمئن باشید که انقلاب صنعتی چهارم حتما در دنیا رخ می دهد و اقتصاد دیجیتال بخش عمده ای از اقتصاد دنیا می شود و اگر امروز در این حوزه فعال شویم در دنیا عقب نمی مانیم اما اگر منفعل باشیم حکم به اضمحلال آینده خود داده ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رسیدگی به تخلفات کسب و کارهای اینترنتی، بیان داشت: کسب و کارهای اینترنتی باید حقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند.
وی به تفاوت کار مشاغل سنتی با کسب و کارهای اینترنتی اشاره و تصریح کرد: کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی نمی توانند کیفیت بد ارائه کرده و موجب نارضایتی کاربران شوند و باز بتوانند به بقای خود ادامه دهند.
آذری جهرمی اضافه کرد: رعایت حقوق مصرف کنندگان در ذات کسب و کارهای اینترنتی نهفته است، آنها خودشان مجبور هستند که برای بقای خود به این نکته توجه کنند، آنهایی که این نکته را رعایت نمی کنند، تیشه به ریشه خود می زنند.
وی اظهار داشت: اصناف مختلف باید بر عملکرد کسب و کارها نظارت داشته باشند و به تخلفات رسیدگی کنند و بر این اساس باید برای کسب و کارهای اینترنتی، صنفی تشکیل شود.
در گیلان نیز کسب و کارهای نوین که با گسترده شدن دامنه استفاده کنندگان از اینترنت، ایجاد و بر فراز خلاقیت و ایده ها شکل گرفته؛ به اشتغال و درآمدزایی در فضای مجازی رنگ واقعیت بخشیده و برای حمایت از این کسب و کارها، عزم ها جزم شده است.
برگزاری نمایشگاه های الکامپ یکی از راههای معرفی با فناوری های حوزه ارتباطات و کسب و کارهای نوین بر پایه فناوری اطلاعات است که امروز ساعت های پایانی خود را می گذراند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور سه شنبه گذشته در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه الکامپ( الکترونیک ،کامپیوتر و تجارت) در گیلان به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات با وجود مشکلات اشاره و تصریح کرد: تحلیل های انجام شده نشان می دهد که صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) کشور بطور میانگین 17 درصد رشد داشته است.
محمدباقر اثنی عشری با اشاره به تنگناها و دشواری های اخیر اقتصادی افزود: رشد بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در این شرایط، نشان دهنده آن است که این صنعت همچنان می تواند رو به جلو حرکت کند.
وی با یادآوری اینکه سازمان نظام صنفی رایانه ای یک تشکل مردمی است که در 30 استان کشور تشکیل شده و دارای 14 هزار عضو است، ادامه داد: گیلان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، از استان های پیشگام است و بسیاری از کسب و کارهای نوپای ما در گیلان ریشه دارد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای از دستگاه های مسئول خواست زمینه استفاده از ظرفیت جوانان در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و متعاقب آن فراهم شدن اشتغالزایی برای آنان را ایجاد کنند.
وی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را موتور محرکه اقتصاد خواند و گفت: در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها در بستر اینترنت شکل گیری و جهشی در کشور ایجاد کرده ضمن آنکه این بخش، ثروت آفرین است و دریچه ای برای جوانان باز می کند تا با نوآوری و خلاقیت، کسب و کار ایجاد کنند.
اثنی عشری شفافیت، مبارزه با فساد و بسترسازی ایجاد رفاه برای مردم را از دیگر ویژگی های رشد و توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ذکر و اضافه کرد: برپایی نمایشگاه الکامپ در چنین شرایطی دشوار است اما همکاری برای رشد این صنعت می تواند منجر به توسعه استان و کشور شود.
** کسب و کارهای سنتی بدون استفاده از تکنولوژی محکوم به شکست
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: کسب و کارهای نوپا و استارت اپ ها برپایه خلاقیت و نواوری و در تمامی حوزه ها شکل می گیرد و مختص حوزه فناوری اطلاعات نیست.
فرزاد توکلی ادامه داد: در سال های اخیر با توجه به توسعه فناوری اطلاعات زمینه مناسبی برای توسعه خدمات در تمامی بخش ها و همچنین شکل گیری کسب و کارهای نو و خلاقانه فراهم شده که از جمله می توان به تاکسی های اینترنتی یا پخت غذاهای خانگی و اتصال آن به بازار عرضه از طریق فناوری اطلاعات اشاره کرد.
توکلی با اشاره به فعالیت تاکسی های اینترنتی در شهر رشت افزود: این امر شاید به ظاهر تهدیدی برای کسب و کارهای سنتی باشد، اما تهدید نیست بلکه فرصتی است تا آنها خودشان را به این فناوری ها مجهز کنند.
وی تصریح کرد: فضای مناسبی برای کسب و کارهای نوین بوجود امده و در شرایط کنونی بهترین و پرسودترین کسب و کارها، کسب و کارهای اینترتی هستند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر کسب و کارهای اینترنتی بدلیل کم هزینه بودن شان و امکان فروش در سراسر ایران با رشد بسیار زیادی رو به رو شده و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری کسب و کارهای سنتی از فناوری ها و فناوری اطلاعات گفت: کسب و کارهای سنتی درصورتی که خود را به تکنولوژی و فناوری اطلاعات مجهز نکنند، محکوم به شکست و بتدریج محو می شوند.
وی گفت: برای ورود به حوزه کسب و کارهای نو ابتدا می توان از کارهای کوچک شروع کرد و با بهره گیری از خلاقیت آن را توسعه داد.
توکلی بیان کرد: اداره کل فناوری اطلاعات گیلان برای حمایت از فعالان و شرکت های نوپا از محل وجوه اداره شده تسهیلاتی به شرکت های نوپا و استارتاپ ها اعطا می کند.
توکلی خاطرنشان کرد: انتظار این است تمامی بخش ها برای رشد کسب و کار نوپا و خدمات با مجموعه فعالان آی سی تی ارتباط نزدیک داشته باشند.
وی معتقد است اقتصاد دیجیتال از حوزه فناوری اطلاعات کسب می شود و هرکسی ایده ای داشته باشد ، می تواند با استفاده از زیرساخت های فراهم شده از این ظرفیت ها بهره بگیرد .
به گفته مدیرکل فناوری اطلاعات گیلان؛ در حال حاضر بیش از سه میلیون و 100 هزار نفر در گیلان سیمکارت تلفن همراه دارند ( ضریب نفوذ 125 درصدی) و افزون بر دو میلیون و 200 هزار مشترک نیز از اینترنت پرسرعت سیار و ثابت و بالغ بر یکهزار و 600 روستا نیز از اینترنت نسل جدید بهره مند هستند .
وی تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و 500 روستاهای گیلان از ارتباط مخابراتی برخوردارند.
** خلاقیت ،کارگروهی و آموزش عامل موفقیت در کسب و کارهای نوین
یکی از مدیران در عرصه کسب و کارهای نوین در زمینه ارائه خدمات آموزشی به کسب و کارهای نوپا در گیلان نیز گفت: کسب و کارهای نوپا به نوعی در زندگی مردم تاثیرگذاشته و بدلیل آوردن رفاه و تسهیل در خدمات جای خود را در زیست شهروندان بازکرده است.
مهران عباسی، آموزش را لازمه ورود به کسب و کارهای نوین عنوان و خاطرنشان کرد: کار گروهی ، خلاقیت و آموزش صحیح می تواند در موفقیت کسب و کارهای نوین موثر باشد.
وی تصریح کرد: همواره در کار استارتاپ ها فراز و نشیب و احتمال شکست وجود دارد اما بایستی بتوان ایده را خلاقانه اجرا کرد تا زمینه های موفقیت فراهم شود.
وی خود ایده را به تنهایی مهم ندانست و تصریح کرد: ایده به طور معمول به ذهن بسیاری افراد همزمان می رسد ولی چگونگی پیاده و اجرای خلاقانه آن می تواند منجر به موفقیت های بزرگ شود.
عباسی ادامه داد: به طور مثال در زمینه تاکسی های اینترنتی فقط دو سه مورد از آنها برند معروف هستند و با وجود ورود افراد دیگر موفقیتی برای آنها کسب نشده و به شکست انجامیده است.
وی حرکت آینده کشور را به سمت دیجیتال شدن دانست و گفت: کسب و کارهای نوین در آینده 70 درصد نیاز مردم را تامین می کنند.
وی گفت: در حال حاضر نیز در چندین شهر بزرگ همه خدمات مورد نیاز مردم در اینترنت نهفته که تنها با یک گوشی تلفن همراه و دسترسی به اینترنت می توان بسیاری از خدمات از تعویض لامپ، خرید نان و سایر خریدها گرفته تا نیاز به نیروی انسانی متخصص برای تعمیرات و سایر کارها به سادگی بهره مند شد.
عباسی فضای گیلان را برای سرمایه گذاری کسب و کارهای نوین مناسب خواند و گفت: شرایط استان برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب وکارهای اینترنی مناسب است و با ورود شتابدهنده ها می توان این کارها را حمایت پشتیبانی کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر پارک علم و فناوری حمایت های خوبی را از صاحبان ایده می کند اما نیازمند است که بخش خصوصی و دیگر بخش های دولتی مربوطه هم حمایت بیشتری را برای رفع مشکلات این بخش ، بروز خلاقیت ها و کمک به اشتغالزایی و توسعه استان انجام دهند.
خواه ناخواه تکنولوژی و فناوری آنهم بر پایه اینترنت در تمامی بخش های زندگی مان هر روز بیشتر نفوذ خواهد کرد و بازهم بدلیل ذائقه انسان ها در بهره گیری از این تکنولوژی ها بدلیل رفاه بیشتر و انجام کارها با هزینه کمتر و بسیار آسان تر ، شاهد شتاب بیشتری در حرکت به سمت دیجیتالی شدن خواهیم بود و بدنبال آن کسب وکارهایی که اکنون نوین خوانده می شوند ، نیز اقتصاد دیجیتال را در کشور رقم خواهد زد؛ از اینرو، بایستی با پذیرش تکنولوژی و این کسب و کارها بتوانیم با برنامه ریزی ها آن را بطور صحیح هدایت و از این فرصت برای اشتغال جوانان استفاده کنیم .
7296 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اشتغال چین صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید کاظمی با قدردانی از تلاش های اداره کل بازرسی وزارت بهداشت به عنوان متولی سامانه اطلاعات دارویی کشور گفت: در صورت عدم دسترسی مردم  به این سامانه اصلاً جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه داروهای کمیاب در سامانه و اپلیکیشن تیتک (TTAC)  قابل جست‌وجو بوده و کاربران می توانند به داروی مورد نظر از نزدیکترین داروخانه دسترسی پیدا کنند.

وی  در توضیح بیشتر افزود: در نرم‌افزار تلفن همراه سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت که به TTAC معروف است و از طریق سامانه و بازار امکان دسترسی دارد، قسمتی  با عنوان  داروهای کمیاب وجود دارد که البته به زودی به جست‌وجوی فرآورده‌های سلامت‌محور تغییر نام پیدا می‌کند. در این بخش امکان جست‌وجوی دارو میسر است.     

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو بیان کرد: هر فرد می‌تواند نام برند یا ژنریک داروی مدنظر خود را با توجه به مختصات جغرافیایی خود جست‌وجو کرده و نرم افزار نزدیک‌ترین داروخانه ای که آخرین استعلام از آن فرآورده را داشته است، پیشنهاد می‌دهد و این امر از سردرگمی فرد متقاضی برای جست‌وجوی دارو  جلوگیری می‌کند.  

به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو، این روش درباره راهِ یافتن شیر خشک هم مصداق دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شرکت‌های فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد