Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ مسعود کاظمی شهردار لاهیجان در دومین نشست تخصصی شهرداران استان گیلان در بندرانزلی افزود: بحث بازنشستگی نیروهای انسانی در شهرداری ها و نیروهای شرکتی در آتش نشانی یکی از مواردی است که نیازمند توجه می باشد.

وی اضافه کرد: اگر این نیروها دچار آسیب شوند، هیچ گونه حقوق وظیفه ای به آنها تعلق نمی گیرد و از مجموعه استانداری خواهش می کنم کمک کنند تا مجوزهای قانونی در این زمینه در اختیار ما گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهرداران دنبال فربه شدن مجموعه مدیریتی خود نیستند و هر چه مجموعه چالاک تر شود ما موفق تر خواهیم بود ولی بعضی مواقع به جهت نیازمندی به نیروهای متخصص به سوی شرکت های مشاوره و نیروهای شرکتی که توانمند هستند روی می آوریم که می خواهیم حق آنها هم به نحوی ضایع نشود.

شهردار لاهیجان به سهم کم شهرداری ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها اشاره کرد و خواستار آیین نامه اجرایی در زمینه اختصاص رقمی پایدار  با توجه به وسعت و جمعیت برای شهرداری ها شد.

کاظمی با اشاره به افزایش دو تا سه برابری هزینه های عمرانی گفت: هزینه عمرانی دو تا سه برابر شده و دفترچه عوارض ما همان نرخ قبلی است و در این شرایط چند درصد می توانیم افزایش دهیم که شرمنده مردم نشویم.

وی با بیان اینکه مردم در این زمینه مقصر نیستند، افزود: بنده امروز به عنوان مدیر شهری باید خدمات ارائه دهم و با کدام منابع باید این هزینه ها را جبران کنم.

وی به قانون برنامه های پنج ساله سوم و چهارم در زمینه مدیریت جامع شهری اشاره کرد و گفت:به خاطر جلوگیری از تداخل و موازی کاری دستگاهها از مجموعه استانداری درخواست داریم که شورای هماهنگی با ادارات را هر ماه برای رفع مشکلات موانع شهری در دستور کار قرار دهند.

شهردار لاهیجان با اشاره به مهم بودن بحث پسماند افزود: پسماند بحث تهدید علیه بهداشت عمومی می باشد و اغلب احکام، جرایم و اتهام هایی که در این زمینه به شهرداری ها زده می شود باید بررسی کرد که  شهرداری ها با توجه به منابع مالی محدود خود چگونه می توانند کمپوست، زباله سوز و ... در مجموعه خود احداث کنند.

کاظمی اضافه کرد:محل های تمرکز زباله بالغ بر 30 سال است که ایجاد شده و در این مدت هم قانون تغییر نکرده است.

وی گفت: از مجموعه نمایندگان استان و استانداری می خواهیم که وقتی یک شهردار را در زمینه پسماند مورد بازخواست قرار می دهند، حمایت خود را از آن شهردار انجام دهند و بررسی کنند که علت چیست،آیا روفت و روب نکرده، آیا به موقع زباله ها حمل نشده و یا کم کاری صورت پذیرفته است.

شهردار لاهیجان افزود: ما با کمترین امکانات تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات به شهروندان در خور آنها انجام می دهیم.

کاظمی اضافه کرد: از همکاران محیط زیست می خواهم که در جلسات تخصصی شهرداران استان حضور یابند تا در این زمینه مشکلات با امکانات موجود از طریق خرد جمعی بهتر مورد بررسی قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش نشانی استان گیلان بازنشستگی شهرداری مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، اشکان جعفرکریمی اظهار داشت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای به کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

وی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، مؤثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آنها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستاد کل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

کد خبر 6086816

دیگر خبرها

  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • تصاویری از محل انفجار گاز در آساوله سنندج | یک نفر مصدوم شد + فیلم
  • اعطای ۴۷ گواهی مدیریت سبز به ادارات اصفهان در زمینه مدیریت پسماند
  • اخراج پاکبانان شهرداری یاسوج صحت ندارد / درحال تسویه معوقات هستیم
  • ببینید | جنجال وسط مسابقه؛ آتش‌سوزی در ورزشگاه و حضور نیروهای آتش‌نشانی
  • آغاز احداث پروژه کمربندی گناباد از اردیبهشت امسال
  • عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی
  • انتقال روزانه زباله به تموشل لاهیجان به ۱۸۰ تن رسید