Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از شناسایی و دستگیری سرشاخه اصلی و اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا گفت: سرشاخه اصل  و 4 تن از اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی و مهارتی، به همت همکارانم در پلیس فتا خراسان رضوی،  مقام قضائی و  کارشناس هیئت نظارت و ارزیابی مدارک دانشگاهی، شناسایی و دستگیری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سرنخ ها حاکی از ادامه فعالیت  برخی از اعضای این باند در سایر استان ها  داشت که با تلاش شبانه روزی و پیگیری های مستمر،یکی دیگر از ااعضای این باند در شهرستان نوشهر و 3 تن نیز در استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا ناجا اشاره کرد: این افراد از طریق فعالیت گسترده تبلیغاتی در فضای مجازی با ادعای صدور مدارک دانشگاهی و مهارتی، انواع تاییدیه های جعلی برای تقویت رزومه مهاجرت و استخدام  و ... اعتماد کاربران و افراد متقاضی را جلب کرده و از این راه کلاهبرداری می کردند.

سردار هادیانفر بیان کرد: متهم اصلی با سوء استفاده از سوابق کاری گذشته خود که معاون قبلی یکی از موسسات آموزشی بوده، پس از کناره گیری از شغل با تاسیس شرکت به همراه فرزند و عروسش از سال 90 تا کنون در زمینه صدور مدارک تحصیلی فعالیت داشته است. 

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: متهم اصلی تاکنون مدارک تحصیلی زیادی را برای متقاضیان از دیپلم تا دکتری در قبال دریافت مبالغی در حدود 5 میلیون الی 75 میلیون ریال، صادر کرده است  که در همین رابطه تحقیقات پلیس برای رقم دقیق کلاهبرداری و تعداد مدارک جعل شده ادامه دارد.

سردار هادیانفر گفت: هرگونه مدرک تحصیلی یا گواهینامه مهارت شغلی بدون تایید وزارت علوم  معتبر نیست و پیگرد قانونی دارد بنابر این از شهروندان تقاضا داریم قبل از هرگونه ثبت نام و واریز وجهی از مورد تایید بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهی یابند و درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: باند جعل مدارک تحصیلی جعل مدارک رئیس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور فراجا علت عدم شماره گذاری تاکسی‌های برقی و خودروهای ون و دیگر خودروها از سوی پلیس را اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

سرهنگ علی زارع؛ معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پلیس برای شماره گذاری ون‌های شهرداری و خودروهای برقی منعی دارد، اظهار کرد: پلیس هیچ منعی برای شماره گذاری خودروهای برقی و ون‌های شهرداری ندارد.

وی با اشاره به نحوه شماره گذاری خودروهای برقی گفت: همانطور که می‌دانید باید اسناد مجوزی از طرف وزارت کشور برای خودروهای برقی صادر شود و تمامی مدارک کامل باشد تا بشود این خودروها را شماره گذاری کرد، همچنین باید این خودرو به پلیس راهور معرفی شود تا پلیس طبق مدارک اقدام به شماره گذاری خودروهای برقی کند.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور خاطرنشان کرد: پس بنابراین اگر مدارک یک خودروی کامل باشد پلیس هیچ منع و مشکل قانونی برای شماره گذاری این خودروها ندارد و اگر خودرویی شماره گذاری نمی‌شود علتش کامل نبودن مدارک است.

سرهنگ‌ زارع در ادامه یادآور شد: همچنین برای شماره گذاری ون‌های شهرداری هم منعی وجود ندارد، در گذشته تعدادی از این ون‌ها که مدارکشان کامل بوده است، شماره گذاری شده‌اند، اکنون برای باقی ون‌ها اگر مدارک کامل باشد پلیس سریعا اقدام به شماره گذاری این خودروها می‌کند، چراکه این خودروها قرار است در حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته دلیل دیگر پلیس برای تسریع در شماره گذاری خودروهای حمل و نقل عمومی این است که این خودروهای جدید می‌توانند در کاهش آلودگی هوا موثر باشند.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور گفت: پس بار دیگر تکرار می‌کنم که اگر اسناد خودرویی به ویژه خودرویی که قرار است در حمل و نقل عمومی استفاده شود، کامل باشد و مصوبه شورای عالی ترافیک (برای خودروهای حمل و نقل عمومی) را داشته باشند و همچنین گواهی‌ها و مدارک اداره محیط زیست و اداره استاندارد را هم داشته باشد پلیس هیچ منعی برای شماره گذاری خودروها ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • آخرین جزئیات استخدام پلیس فتا + شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد