Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در نشست شورای اداری در منطقه محروم توتان شهرستان نیکشهر، اقدامات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و توسعه زیر ساخت‌ها و بهبود سطح رفاه و معیشت ساکنین مناطق کمترتوسعه یافته را قابل توجه و محسوس توصیف و افزود: چهره بسیاری از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان، بویژه جنوب استان، به سرعت در حال تغییر بوده و مردم این مناطق از این اقدامات خشنود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با تأکید بر اینکه؛ جبران عقب افتادگی‌های تاریخی و رفع مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته کشور و ایجاد تعادل و توازن منطقه ای، با استمرار رویه‌های عادی و جاری در حوزه‌های مهمی چون؛ برنامه ریزی، بودجه ریزی و بروکراسی حاکم بر نظامات اداری کشور، امکان پذیر نیست، گفت: راهبرد و هدف گذاری دولت تدبیر و امید و سایر نهاد‌های فعال در امور توسعه‌ای و حمایتی، در کاهش میزان و اختلاف سطح توسعه یافتگی مناطق مختلف، اثربخش بوده و آثار مثبت آن کاملاً آشکار و محسوس است.

دین پرست با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین مشکلات توسعه مناطق، فقدان سند آمایش سرزمین در استان‌های کشور و نابسامانی محرز در حوزه‌های تصمیم گیری، برنامه ریزی است، گفت: یکی از مهمترین راهکار‌ها، برای کاهش فاصله موجود بین مناطق کمتر توسعه یافته، با مناطق توسعه یافته، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پیشران اقتصادی، مولد و اشتغال زا است.

معاون وزیر کشور مهمترین اولویت‌های مورد توجه در تنظیم سند توسعه جنوب استان سیستان و بلوچستان را " تکمیل پروژه‌های نیمه تمام موضوع مصوبات سفر روسای جمهور به هر یک از شهرستانها"، " احصاء دقیق وعده‌های اعضای دولت در سطح هر شهرستان در جریان سفر به منطقه و یا دیدار‌ها و ملاقات ها" و "رفع موانع واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مقیاس" بر شمرد.

دین پرست دیگر اولویت‌ها در این عرصه را؛ الزام تمامی دستگاه‌ها به تهیه و تدوین اسناد پایین دستی برای رفع مشکلات اصلی و نیاز‌های ضروری مردم مناطق کمتر توسعه یافته" و " استقرار فوری ادارات ذیربط دولتی در تمامی شهرستانها" اعلام کرد.

 

انتهای پیام/پ

حضور معاون وزیر کشور در منطقه محروم توتان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد

همتیان گفت: این تعداد واکسیناسیون دام به طور رایگان برای دامداران سطح شهرستان به ویژه مناطق محروم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سم‌پاشی آغل دام‌ها یک‌بار به طور گسترده در شهرستان اجرا شد، ابراز کرد: در برخی مناطق محروم از جمله منطقه فرومد و همچنین روستاهای حق‌الخواجه، کرنگ و کمردار در بخش کالپوش تا سه مرحله عملیات سم‌پاشی انجام شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۷۶ بازدید نظارتی طی سال گذشته توسط کارشناسان این اداره انجام شد، اظهار کرد: ۲۰ دوره اردوی جهادی خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان میامی طی این بازه زمانی برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی میامی ادامه داد: هزار و ۶۰ مجوز حمل دام و طیور برای دامداران این شهرستان طی سال ۱۴۰۲ صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد