Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بررسی عملکرد تیم اجرای عملیات تحریم دولت ترامپ، نشان می‌دهد که تفاوت معناداری در اجرای تحریم‌ها توسط این گروه با دولت پیشین آمریکا وجود دارد.مهمترین کار ویژه این عملیات، استفاده از ابزار جنگ روانی هدفمند و گام به گام توسط مقامات مرتبط کاخ سفید و رسانه‌های متنوع در اختیار آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته در این عملیات و جنگ روانی، برخی رسانه‌های فارسی زبان وابسته به منابع مالی عربستان و شیخ نشین امارات متحده عربی هم نقش جدی و موثری ایفا می‌کنند.

به جرات می‌توان گفت که تا حدود زیادی موفقیت ترامپ در تاثیرگذاری در فضای اقتصادی کشور نه توسط عوامل اقتصادی، بلکه با واسطه همین جنگ رسانه‌ای بوده است.

البته شبکه رسانه‌های متنوع داخلی نیز، در تشدید انتقال و بسترسازی به این جنگ رسانه‌ای نقش داشتند که عمده دلیل آن، نبود«راهبرد مبارزه با جنگ روانی دشمن» و «تشرید رقابت‌های سیاسی جناحی خلاف منافع ملی»به ویژه از سوی رقبای دولت تدبیر و امید و مخالفان جدی برجام بوده است.

به عنوان نمونه، روزگاری نه چندان دور و حتی پیش از خروج ترامپ از برجام، تیتر نخست بسیاری از رسانه‌های مکتوب جناح رقیب و مخالف دولت، خروج شرکت‌های مختلف غربی از ایران به دلیل تحریم‌های احتمالی آتی بود.

از طرفی مهمترین اقدام موثر نظام جمهوری اسلامی و نه قوه مجریه به تنهایی،«اتخاذ راهبرد واحد مقابله رسانه‌ای با جنگ روانی دشمن در همه سطوح اجتماعی و وسایل متنوع ارتباط جمعی است».

راهبردی که ماهیت و اهداف و تاثیرات جنگ روانی دشمن را به شهروندان توضیح داده و به شکل مستمر روشنگری می‌کنند در این اقدام آفندی تبلیغاتی، توان واقعی دشمن در اجرای کامل تحریم‌ها نشان داده شده و عموم شهروندان درباره محدودیت‌های میدانی قابل توجه دشمن در اعمال کامل تحریم‌ها، با استفاده از فنون رسانه‌ای شرح داده می‌شود.

پس از برجام و در شرایط فعلی، کشور ما که ارتباطات بین المللی گسترده با دنیا و اعضای شورای امنیت، به استثنای آمریکا دارد، نقطه ثقل اطلاع‌رسانی به شهروندان و جلب اعتماد و پشتیبانی آنها است.

به ویژه شرایط بین المللی پس از برجام که، برخلاف پیش‌بینی‌های کاخ سفید، ابراز تحریم آمریکا تا حدود زیادی کند شده، تنها ابزاری که می‌تواند کارساز باشد و خلاء گروه کاری اجرای تحریم آمریکا را پر کند و تشدید جنگ روانی با هدف مرعوب کردن مردم و مسوولان است.

به هر طریق شهروندان باید بدانند که در واقع امر، «تحریم ابزار اقتصادی با کارایی محدود است» که با اتخاذ«برنامه‌های اقتصادی درست» و «سیاست خارجی فعال"»قابل مدیریت است و می‌توان عوارض و آثار منفی آن را با همراهی مردم، نهادهای مدنی، مسوولان عالم و تولیدکنندگان وطن‌دوست تخفیف داد.

این موضوعات باید توسط شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ارتباطی که به دنبال حفظ تمامیت ارضی و منافع ملی هستند، نه منافع زودگذر جناحی، به شهروندان اعلام شود.

 نکته مهم دیگر، حضور جدی رسانه‌های حافظ منافع ملی، برای کاهش آثار جنگ روانی دشمن از طریق روشنگری و واکاوی در برابر اخبار و اطلاعات ناامید کننده توسط رسانه‌هایی است که آگاهانه یا ناآگاهانه، همسو و همراه با دشمنان ایران، در تلاش هستند چهره‌ای از هم پاشیده از اقتصاد ملی، به جامعه تلقین و تزریق کنند.

البته هیچ کس منکر وجود مشکلات جدی اقتصادی نیست اما راهبرد ملی و وطن‌دوستانه در این لحظه، مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های ترامپ و انتقاد از دولت برای اصلاح رویه‌های معیوب و ناکارآمد بوده و هر نوع تزریق شکست و تسلیم، بر ضد منافع ملی است.

تشکیل نهادهای مدنی و شبکه‌های رسانه‌ای حامی و طرفدار«راهبرد عقلانیت، مدارا و امید» برای پیروزی در جنگ روانی دشمن بسیار مهم است.

امروز در سایه حضور شبکه‌های اجتماعی موبایل محور، مردم به طور روزمره و مرتب، اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند و دولت و نظام نیازمند افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در دوران تحریم‌ها است.

اعتماد عمومی به میزان شفافیت و صحت اطلاعات منتشر شده از سوی مسوولان و سرعت در اطلاع رسانی بستگی دارد.

اخبار و اطلاعات مربوط به منابع دولتی باید سریع، دقیق، صحیح، وسیع ، سهل و آسان در اختیار شهروندان قرار بگیرد تا پیش از اطلاعات نادرست برخی رسانه‌های جناحی داخلی و محتوای جنگ رسانه‌ای دشمن خارجی، به سمع و نظر مردم برسد.

بی‌شک تکذیب و یا رد اخبار نادرست تولیدی توسط منابع رسانه‌ای مخالف، منجر به سلب اعتماد مردم می‌شود و امروز خوشبختانه در سایه گسترش زیرساخت‌های اطلاع رسانی اینترنتی، در حوزه رسانه‌های اینترنتی و افزایش دسترسی عمومی به اطلاعات، توان تاثیرگذاری در مردم توسط گروه‌های فعال اجتماعی افزایش یافته است.

اما رسانه‌های حامی منافع ملی و حتی رسانه‌های دولتی که به تامین منافع ملی و مصالح بلندمدت نظام دل بسته‌اند، باید اخبار درست و صحیح را تولید بکنند تا فضا برای محتواهای نادرست و جنگ روانی دشمن تنگ شود.

اگر اخبار و اطلاعات درست و شفاف از سوی مسوولان به مردم ارائه شود، هر چند این اخبار تلخ هم باشد، باز با افزایش و تحکیم اعتماد عمومی، در کل برنده این جنگ روانی شهروندان و میهن عزیزمان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، اعظم روانشاد در نشست برنامه‌ریزی و ساماندهی امور انجمن مفاخر و مشاهیر لرستان گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت بزرگان موسیقی، شعر و ادب نه تنها به احیای جنبه‌های مختلف هنر می‌انجامد؛ بلکه بر مشارکت و همت بیشتر جوانان در فعالیت‌های هنری تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر ضرورت حفظ مواریث فرهنگی، تاکید کرد و افزود: حمایت از مفاخر فرهنگی، هنری، نخبگان، پیشکسوتان و ارتقای جایگاه و منزلت انسانی ضروری است.

روانشاد با اشاره به نقش‌آفرینی کم‌رنگ این انجمن در سال‌های گذشته، گفت: باید تلاش کنیم مفاخر فرهنگی استان بیش از پیش به جامعه شناسانده شوند تا پیوند هویتی نسل جدید با گذشته خویش استوارتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت تشکیل و راه‌اندازی بانک اطلاعات مفاخر استان، گفت: این بانک اطلاعاتی باید در اسرع وقت تشکیل شود و لازم است که همه مفاخر استان در این بانک اطلاعاتی در قالب یک طرح پژوهشی و مصوبه انجمن آثار مشاهیر و مفاخر فرهنگی استان در دستور کار قرار بگیرد.

وی به از سرگیری فعالیت نشریه یافته در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست‌های هفتگی مفاخر و نشست‌های نخبگانی مفاخر استان در دستور کار این انجمن قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به برگزاری یادواره پدر خوشنویسی خرم‌آباد زنده‌یاد ‌ محمدصادق سیف طی هفته آینده در خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: برگزاری بزرگداشت استاد«درویش‌رضا منظمی» و بزرگداشت عالم ربانی «سیدشکرالله طاهری» در سه ماهه نخست سال جاری از سوی انجمن مفاخر لرستان نیز انجام خواهد شد.

روانشاد گفت: نکوداشت مقام علمی مفاخر و مشاهیر لرستان در حوزه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری به‌مناسبت‌های ملی و مذهبی و سالروز ولادت این بزرگان، در دستور کار دستگاه فرهنگ و هنر لرستان قرار دارد.

وی به اجرای طرح «هفت بحر هنر» با هدف پاسداشت و تکریم از مقام شامخ، هنرمندان نامدار و برجسته عرصه فرهنگ و هنر لرستان اشاره کرد و افزود: این طرح به زودی با همکاری صندوق اعتباری هنر در استان اجرایی خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896186

دیگر خبرها

  • ادعای آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است
  • عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان
  • سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا درحمله ایران را تکذیب کرد
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی
  • نفوذ هکرها به نهادهای مهم اسرائیل | هک مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نیروگاه دیمونا
  • هنرمندان با تولید آثار فاخر عملیات روانی دشمن را خنثی کنند
  • شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها
  • چرا اسرائیل در عملیات روانی هم شکست خورد؟
  • چطور کلاغ شکست را به قناری پیروزی تبدیل کنیم؟!