Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@21:24:45 GMT

سامانه نشست‌های قضایی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۶۴۲۰

سامانه نشست‌های قضایی رونمایی شد

معاون منابع انسانی قوه قضاییه از رونمایی سامانه نشست‌های قضایی خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در مراسم رونمایی از سامانه نشست‌های قضایی که امروز (شنبه دهم آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد (۸ هزار نفر) از ۱۰ هزار قاضی شاغل در دادگستری، در نشست‌های قضایی شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نشست‌های قضایی در ۶۰۰ واحد قضایی هر هفته برگزار و در این نشست‌ها درباره ابهامات موجود در احکام و آرای قضایی بحث می‌شود.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه بیان کرد: نشست‌های قضایی کمک می‌کند که در مورد آرای قضایی صادر شده بررسی علمی صورت گیرد و بعد بررسی آرا در استان‌ها، نتیجه به تهران و دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و قضات دیوان عالی کشور در رأس هرم این سامانه در مورد آرا صادر شده نظر نهایی خود را اعلام می‌کنند و بعد نتیجه نهایی در سامانه نشست‌های قضایی ثبت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین امینی ادامه داد: در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۸ هزار آرا قضایی بارگذاری شده و در دسترس قضات قرار گرفته است.

وی افزود: آرای قضایی در سامانه نشست‌های قضایی قابل جستجو هستند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: برای اصل آرای قضایی نیز سامانه وجود دارد که تمام آرای دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر استان تهران در آن وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین امینی در خصوص موسسات میانجیگری گفت: براساس مواد ۸۲، ۸۳ و ۸۴ آیین دادرسی کیفری قضات در برخی موارد می‌توانند موضوع اختلافی را به میانجیگر، موسسات میانجیگری و یا شورا‌های حل اختلاف ارجاع دهند، بر همین اساس رئیس قوه قضاییه کار راه‌اندازی موسسات میانجیگری را برعهده معاونت منابع انسانی قرار داده است.

وی گفت: سایت موسسه میانجیگری از ۶ آذرماه امسال راه اندازی شد و افرادی که می‌خواهند شخصا مجوز میانجیگری و یا مجوز موسسه میانجیگری دریافت کنند، به سایت این موسسه مراجعه و ثبت نام کنند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه بیان کرد: ثبت نام موسسات میانجیگری تا ۲۶ آذر ماه ادامه دارد و تا امروز حدود ۵ هزار نفر در آن ثبت نام کردند که بعد از احزار صلاحیت، افراد برای آزمون اختبار معرفی می‌شوند.

وی در رابطه با جذب قضات در سال ۹۸ گفت: برابر قانون برنامه ششم، سالی ۸۰۰ قاضی می‌توانیم جذب کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشست قضایی رونمایی از سامانه منابع انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • تصاویر و مستندات جدید از نیکا شاکرمی به روایت خبرگزاری قوه قضاییه/ هشدار؛ تصاویر ناراحت‌کننده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تجلیل از همسرانِ معلمِ کارکنان قضایی هرمزگان با حضور رئیس قوه قضاییه