Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی سپاه در ۵۳ روستا دهستان استان مرکزی اجرا می‌شود گفت: ۵۴ پروژه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی تکمیل و تحویل شد. ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان اراک با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج اظهار داشت: سال  54 جمعی خدمت امام(ره) رسیدند و گفتند فکر نیروی حفاظت از انقلابی که برای آن زحمت می‌کشید و انتظار آن را دارید کرده‌اید امام(ره) فرمودند که به دنبال یک نیروی مردمی هستم که در همه صحنه‌ها از انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب حفظ و حراست کند، زمانی که بسیج را تشکیل دادند و عملکرد آن را مشاهده کردند فرمودند که از خداوند می‌خواهم من را با بسیجیان محشور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلمه بسیج کلمه نام‌آشنایی است، همه کشورها بسیج را دارند به ویژه در جنگ‌های جهانی که اتفاق افتاده است، به فرهنگ‌نامه هم که مراجعه شود، بسیج یعنی ساز و برگ و آمادگی برای مقابله با هر حادثه‌ای، اما  بسیجی که امام(ره) راه انداخت و تفکر بسیجی که به منصه ظهور گذاشت بسیار متفاوت است، یک بخش اندیشه‌های دفاعی است که  تمام هنرهای جنگ را مغلوب کردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امام(ره) با این نیروی عظیم و با این تفکر که برگرفته از معارف دینی بود نیرویی خلق کرد که هیچ کس نمی‌تواند منکر آن شود، هم‌اکنون نیاز به تفکر بسیجی برای بیرون‌رفت از مشکلات داریم، بسیج یک نماد تحت عنوان کسی که لباس خاکی پوشیده و اسلحه‌ای بر دست دارد و در پایگاه‌های بسیج وابسته به سپاه ثبت نام کرده نیست، حضرت امام(ره) چند الگو دادند، لشکر مخلص خدا، عمل صالح مغز و اصل اسلام است، خداوند به دنبال عمل صالح از بندگان است، عملی که دو شرط دارد.

کریمی ادامه داد:  نخست اخلاص در نیت، دوم تقوای در عمل است، هر عملی که این دو مورد همراه آن باشد مورد قبول واقع می‌شود، مقام معظم رهبری فرمودند امام علی(ع) یک بسیجی تمام عیار و شاخص است، معیار ما امام علی(ع) است، هرکس فراخور فضای فکری خود می‌تواند از این لشکر مخلص خدا برداشت داشته باشد.

وی بیان کرد: بسیج یک سری مبانی دارد، این مبنا اصول بسیج بوده، نخست اسلام ناب است که امام(ره) معرفی کرد، دوم خود حکومت جمهوری اسلامی بوده که دارای منشوری به نام قانون اساسی است و هیچ کس دقیق‌تر از امام(ره) و مقام معظم رهبری این قانون را رعایت نکرده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: مورد سوم خط و سیره حضرت امام(ره) به عنوان معمار این انقلاب است و ولایت مطلقه فقیه چهارمین اصلی بوده که بسیج به آن پایبند است، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی، التزام عملی به ولایت فقیه و خطاب دانستن از جمله اولویت‌های بسیج است.

کریمی با اشاره به نقشه‌های دشمنان گفت: دشمنان با زیرکی تمام هر اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد را به گردن مقام معظم رهبری می‌اندازند، مقام معظم رهبری هم‌اکنون بسیار مظلوم واقع شده است، هر گروهی توقع ویژه خود را در جامعه از رهبر دارد، سیره مقام معظم رهبری سیره بسیجی بوده و از اصل قانون اساسی حمایت می‌کند، در جامعه مردمسالاری دینی رواج دارد، مقام معظم رهبری دائم مواردی مثل مسائل اقتصادی را مطرح می‌کنند که اگر به آنها گوش کرده بودیم هم‌اکنون مشکلی نداشتیم، همان گونه که در مواردی، بیشترین پیشرفت‌ها را داشتیم و به دست جوانان کشور برترین تکنولوژی‌های روز را تولید کردیم.

وی اضافه کرد: برخی موارد در حوزه قوا تقسیم می‌شود، هر کس باید وظیفه خود را انجام دهد، باید موانع را برداشت و راه را باز کرد تا موارد برطرف شود، احترام به جایگاه مرجعیت و روحانیت، ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی، توجه به طبقات محروم، اعتقاد به آزادی‌های مشروع و مردم‌سالاری دینی، عدالت‌محوری، تاکید و باور به پیشرفت همه‌جانبه کشور و تلاش به اندازه وسع و توان از ارزش‌های بسیج است.

بیش از 240 پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه استان مرکزی اجرا شدقش بسیج در دوران دفاع مقدس و محرومیت‌زدایی غیرقابل‌انکار استحضور بسیج سازندگی در ‌دور افتاده‌ترین روستاهای اردبیل

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: بسیج و سپاه در استان مرکزی در 50 روستا و سه دهستان استان  مشغول کار پیشرفت و آبادانی است، در 14 روستای اسماعیل‌آباد کوچک‌لو کارهای بسیار خوبی انجام داده است، سال گذشته بیش از 7 میلیارد کار محرومیت‌زدایی در استان انجام شد، 100 کیلومتر دیوار طبیعی با مشارکت منابع طبیعی در کویر میقان برای جلوگیری از ایجاد ریزگرد انجام شد، 36 هکتار هم در منطقه خوزستان انجام شده است.

کریمی ادامه داد: در کنار بحث اشتغال، بیش از چهار سال از اقتصاد مقاومتی می‌گذرد که به بیش از 30 هزار نفر آموزش داده شده است، بیش از 56 میلیارد تومان تسهیلات غیردولتی پرداخت شده، برای بیش از 8 هزار و 700 نفر شغل پایدار ایجاد شده و بیش از 110 صندوق قرض‌الحسنه مردمی تشکیل شده است، سال گذشته در بحث بهداشت و درمان بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و امسال هم تاکنون بیش از 700 هزار نفر زیر پوشش درمانی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: اختصاص خدمات رایگان به بخشی زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید،  تحویل 54 پروژه از 270 پروژه محرومیت‌زدایی، اضافه کردن بیش از 60 هزار زیربنای ورزشی استان، کسب رتبه نخست در اسکان زلزله‌زدگان، تکمیل 27 خانه زلزله‌زدگان تحت پوشش بهزیستی کرمانشاه، اعزام بیش از 100 هزار دانش‌آموز و دانشجو در قالب اردو راهیان نور به مناطق عملیاتی، ملاقات با بیش از 700 خانواده محروم نمونه‌هایی از اقدامات خوب سپاه استان است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: انصارالله، حزب‌الله و غیره بسیجی هستند، همه شاهد توفیقات و موفقیات آنها هستیم، همان گونه که می‌بینیم، مقاومت اسرائیل هم‌اکنون به دو روز رسیده، اگر اثرگذاری در منطقه داریم به سبب تفکر بسیجی است، بنابراین ارزش پیوستن و بودن در این لشکر مخلص وجود دارد.

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد مهدی اقبال‌پور بعدازظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران شمار پروژه‌های محرومیت‌زدایی را که توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا اجرا شد، هزار و۶۶۶ پروژه اعلام کرد و ارزش آن را ۶۷۵ میلیارد تومان بیان کرد.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ پروژه به طول ۵۵ کیلومتر مربوط به راه روستایی، ۸۵ پروژه به طول ۱۳۰ کیلومتر آبرسانی، ۲۱ پروژه به میزان هفت هزار و ۴۰۰ متر مکعب احداث مخزن، هشت پروژه ایستگاه پمپاژ آبرسانی، ۱۰ پروژه برق رسانی در حوزه آبرسانی بوده است.

وی گفت: همچنین ۳۱ پروژه مدیریت بحران شامل احداث دیواره حفاظتی رودخانه‌ها، هشت پروژه لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و ۵ پروژه فیبر نوری مخابرات نیز توسط بسیج سازندگی اجرا شده است.

سرهنگ اقبال پور از اجرای ۱۰ پروژه مخابراتی و سایت مخابرات و ۴۵ پروژه جاده بین مزارع به طول ۱۰۰ کیلومتر خبر داد و گفت: ۹۵ خانه محروم و ۳۲۰ گلزار شهدا نیز اجرا شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مازندران با بیان اینکه ۴ پروژه مزرعه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجرا شده است، گفت: چهار پل روستایی نیز احداث شده است.

وی از غرس ۲۰۰ هزار اصل نهال در سواحل مناطق شهری و روستایی خبر داد و اعتبار اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد تومان بیان کرد.

سرهنگ اقباپور با اشاره به افتتاح ۹۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد ارزش ریالی این پروژه را ۱۴۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت ۴۰ صندوق قرض الحسنه به ارزش یک میلیارد تومان در استان فعال شده است.

وی بر پایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج سازندگی به تعداد ۲۲ مورد را ز دیگر برنامه‌ها بیان کرد و درباره خدمات اجتماعی و کمک مومنانه نیز گفت: ۸۰ هزار و ۱۰۰ فقره کمک مومنانه شامل البسه، پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، بسته معیشتی، کارت هدیه و غیره به ارزش ۴۱ میلیارد تومان توزیع شده است.

سرهنگ اقبالپور ارزش ریالی پروژه‌های محرومیت زدایی و اشتغال زدایی را ۶۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت ۷۰۰ گروه جهادی نیز برای ارائه خدمات محرومیت زدایی به استان اعزام شده است.

کد خبر 6100590

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه ملی آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ساوه
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • بسیاری از دستاوردهای استان مرکزی همت سپاه و بسیج حاصل شد
  • دیدارفرماندار،فرمانده سپاه و گروهای جهادی با امام جمعه کرخه
  • ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی
  • آبرسانی به ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان البرز
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه