Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش ایجاد انگیزه و روش‌های نوین آموزشی با حضور رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی، عبدالرضا‌ فولادوند‌ مدیر کل آموزش و پرورش تهران و جمعی از آموزگاران، مدیران و معاون آموزشی مدارس ابتدایی منطقه 11 ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حکیم‌زاده خطاب به آموزگاران اظهار کرد: سرنوشت 19 هزار دانش‌ آموز دوره ابتدایی در دستان معلمان این دوره است مدیران ارشد فردا از میان همین دانش آموزان خواهند بود بنابراین دوره ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

حکیم‌زاده ادامه داد: رویکرد‌های اساسی در معاونت ابتدایی باید بر مبنای رویکرد‌های دینی و قرآنی باشد که این موضوع صرفاً به فضای فیزیکی مدرسه منحصر نیست و باید سیاست‌گذاری‌های جدید معاونت مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت دور کردن کودکان از رقابت‌های بیهوده

وی با بیان اینکه باید کودکان را از رقابت‌های بیهوده دور کنیم‌، گفت: بر اساس مبانی دینی و تحولی آموزش و پرورش مدیر نقش راهور‌ و الگو دارد و می‌تواند منشأ تحولات عظیم و مثبت در جامعه دانش‌ آموزی و بین دانش آموزان و به طبع آن در جامعه باشد.

معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: اساس کار در دوره ابتدایی باید با محبت باشد و اعتماد و احترام به معلم مورد توجه قرار گیرد و نکته اساسی این است که بر مبنای سند تحول بنیادین باید برای این دوره اولویت‌ ویژه‌ای در نظر بگیریم.

حکیم‌زاده با تأکید بر تخصصی‌ بودن تعلیم و تربیت در دوره کودکی تصریح کرد: معلمی کردن در هر دوره به ویژه در دوره ابتدایی حرفه‌ای دشوار و تخصصی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از بسترهای‌ هنری، ادبیات و بازی در دوره ابتدایی بهره بگیریم‌، گفت: امسال پیک‌های نوروزی را حذف کردیم و داستان خوانی و داستان نویسی جایگزین‌ آن شد در واقع باید از نوشته‌های بی حاصل در دوره دانش آموزی پرهیز کنیم تا ارزشیابی‌ کیفی و توصیفی احیا شود.

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بازی یکی از مناسب‌ترین بسترهای‌ تربیتی و یادگیری در دوره ابتدایی محسوب می‌شود که به تقویت خلاقیت دانش آموز کمک می‌کند و جایگزین حافظه‌ محوری است.

حکیم‌زاده با انتقاد از اینکه فرزندان ما امروز به جای تربیت منبع درآمد مؤسسات‌ آموزشی شده‌اند افزود: مؤسسات کودکان ما را صرفاً با نگاه به منافع اقتصادی مورد توجه قرار داده‌اند که باید این نگرش را عوض کنیم.

تعلیم و تربیت به معنی  به تست زدن در دوره ابتدایی نیست

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت و پیشرفت به تست زدن در دوره ابتدایی مربوط نمی‌شود و باید این مبارزه آزادی که در مؤسسات آموزشی برای پیشرفت تحصیلی وجود دارد حذف و در عوض‌ ایجاد محیط با نشاط برای دانش آموزان جایگزین‌ شود.

معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: قبل از چیدمان مدرسه و کلاس درس باید به این فکر کنیم که هر دانش آموز با هر شرایطی امکان یادگیری داشته باشد در واقع باید کرامت و ارزش ذاتی کودکان را به رسمیت بشناسیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح شنبه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

وی ادامه داد: انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده هست، به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که این خطه، دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی بوده و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد هست که متأسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این خصوص نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در راستای آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

کد خبر 6089702

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود