Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@11:20:41 GMT

موازی کاری در آموزش های مهارتی باید متوقف شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۸۲۹۴

موازی کاری در آموزش های مهارتی باید متوقف شود

به گزارش خبرنگار مهر، منصور جلیلوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: موازی کاری در آموزش های فنی و حرفه ای از سوی نهادها و ادارات مشکل ساز شده و باید از تداخل کاری جلوگیری شود.

وی بیان کرد: آموزش های مهارتی با سازمان فنی و حرفه ای است و در مورد ماده ۹ آمده که وطیفه اشخاص حقیقی و حقوقی آمده که باید از ما مجوز بگیرد هر چند ممکن است همه به نیت خدمت به این کار اقدام کنند اما آموزشها غیرحرفه ای است و باید بر اساس استانداردهای جهانیباشد تا آسیب نبینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلوند تصریح کرد: جهاد دانشگاهی، شهرداری، خانه کارگر، نهادهای انقلابی، کمیته امداد، کانون های کارگری وارد آموش فنی حرفه ای شده اند و این کار غیر قانونی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: ‌جهاد دانشگاهی وظیفه خاصی دارد اما امروز درآموزش ها دخالت می کند در حالی که باید مجوز بگیرد و سایر نهادها نیز باید مقررات را رعایت کنند تا آموزش های استاندارد دچار انحراف و بی اعتمادی هنرجویان نشود.

وی افزود: ۱۸۰ آموزشگاه آزاد در استان داریم که باید آموزش تخصصی در حوزه فنی و حرفه ای را انجام دهند و در جال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در آموزشگاههای بخش خصوصی آموزش می بینند.

جلیلوند یادآورشد: اگر در اداره فنی و حرفه ای میزان آموزش های ما بیش از ۱۰۰ ساعت است این برنامه ها در سایر نهادهای موازی حدود ۲۰ ساعت و از استاندارد خارج است.

وی گفت: هر نهادی که می خواهد در آموزش مهارتی ورود کندباید از فنی وحرفه ای مجوز بگیرد تا به ماهیت آموزشهای فنی آسیب وارد نشود.

کد خبر 4472895

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین مهارت آموزی فنی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره شفاف شدن شهریه‌های مدارس غیردولتی گفت: در طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که انجام شده یکی از بحث‌ها قانونمندی در پرداخت شهریه، حقوق حق‌التدریس‌ها، زمان آموزش، عنوان و مجوز مدارس و کیفیت مدارس است که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: موارد مذکور هم مورد مطالبه معلمان حق‌التدریس غیرانتفاعی و هم صاحبان مدارس بود و طوری قانون را تصویب کردیم که منافع هر دو طرف تامین شود و حقوق کسی ضایع نشود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد با اصلاح قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مباحث مربوط به شهریه، کیفیت مدارس و نوع مدارس هم اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: با ابلاغ قانون جدید و نظارت جدی بر اجرای قانون، شهریه‌های مدارس غیردولتی سامان‌دهی می‌شود، چون الان با نقص‌هایی که در قانون قبلی وجود دارد، مواجهیم و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام فلاحی اظهار کرد: در قانون جدید بحث کسانی که می‌خواهند مجوز بگیرند دیده شده حتی به تعارض منافع به صورت جدی پرداخته شده است. 

وی درباره تعارض منافع گفت: منظور از تعارض منافع این است که شاید کسانی که ممکن است جایگاهی داشته باشند بخواهند مجوز بگیردند لذا یک محدودیت‌هایی برای آنها وجود دارد و اگر خودشان در آموزش و پروش و جا‌های دیگر سمت داشته باشند این‌ها در گرفتن مجوز‌ها محدود می‌شوند البته این مورد مربوط به مجوز‌های جدید می‌شود، چون قانون عطف به‌ماسبق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • خبر داغ درباره مجوز حرفه‌ای استقلال
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان