Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: سمعک‌های تولید داخل بزودی وارد بازار می‌شود و نسبت به قیمت خارجی آن یک سوم ارزان‌تر است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین نحوی‌نژاد در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان گفت: مستمری مددجویان در سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش یافت در حالی که سال‌های گذشته فقط ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان بیشتر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:‌۳۳۰ هزار نفر از پشت نوبتی‌ها تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند و از ابتدای امسال بیش از ۵۰۰ هزار نفر به افراد تحت پوشش افزوده شد.
معاون توانبخشی بهزیستی کشور با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی یارانه مراکز غیردولتی گفت: با توجه به تورم امسال دولت برنامه‌های خوبی را برای جبران هزینه‌های این مراکز دارد.
نحوی‌نژاد گفت: ۵۰ خانه کوچک در ۱۵ استان برای معلولان ذهنی ایجاد شده که ۵۵۰ نفر در این خانه‌ها سکونت دارند.
وی تصریح کرد: بر اساس سامانه آمار بهزیستی نیاز افراد در این سامانه تغییر می‌کند به طوری که اکنون از یک میلیون نفر پشت نوبتی با پوشش بیش از ۵۰۰ هزار نفر تعداد آن‌ها به ۵۰۰ هزار نفر رسیده که ۱۰۰ هزار نفر نیز به دلیل نیاز به خدمات بهداشتی به این جمعیت افزوده شده است بنابراین به طور کلی ۶۰۰ هزار معلول پشت نوبتی داریم که عمده آن‌ها به دلیل مستمری بوده است.
معاون توانبخشی بهزیستی کشور در مورد تجهیزات توانبخشی و معلولان گفت: تامین سمعک تاکنون از خارج کشور بوده، اما به تازگی سمعک ایرانی تولید شده و روانه بازار خواهد شد و به این ترتیب تعداد پشت نوبتی‌ها نیز کمتر می‌شود.
نحوی‌نژاد هزینه سمعک را ۳۰۰ هزار تا ۲۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: با تولید سمعک‌های ایرانی قیمت سمعک به یک سوم کاهش می‌یابد.
وی در مورد تامین مسکن معلولان نیز گفت: برای خانواده‌های دارای بیش از دو معلول قصد داریم جهت مناسب‌سازی منازل مسکونی شهر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهیم.
معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: ۳۴۰ هزار معلول در روستا‌ها و مراکز
سخت گذر تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت خارجی تولیدات داخلی تحت پوشش بهزیستی یارانه مراکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم

مصطفی صفاری گفت: اگر شوک‌های سیاسی و اقتصادی که از عوامل خارجی است کاهش پیدا کند می‌توان پیش‌بینی کرد، امسال شاهد بهبود شاخص‌ها در بورس خواهیم بود.

مصطفی صفاری کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: شوک‌های سیاسی کوتاه مدت هستند و سریعا از بین می‌روند. اما شوک‌های اقتصادی اینطور نیستند و اثر بلند مدت دارند، گرچه اگر شوک سیاسی تبدیل به شوک اقتصادی شود، اثر آن بلند مدت می‌شود.

صفاری در ادامه بیان کرد: مرداد سال ۹۹ که ارزش بازار ۴۳۰ میلیارد دلار شده بود، سقوط وحشتناکی را تجربه کرد. پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ارزش بورس به ۲۲۰ میلیارد دلار رسیده بود و آقای رئیسی قول دادند که به این وضعیت رسیدگی کنند. اما به دلیل برخی سیاست‌های اقتصادی که در این دولت انجام شد و شوک‌های سیاسی که اتفاق افتاد، ارزش بورس به ۱۲۰ میلیارد دلار رسید.


این کارشناس اقتصادی درباره وضعیت آینده بازار بورس گفت: هرچقدر که حوادث سیاسی کمتر اتفاق رخ دهد، طبیعی است که انتظار داشته باشیم بازار سرمایه جاماندگی خود را برطرف کند. دو سال است که شاخص بورس جا مانده است. پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران این است که اگر شوک‌های سیاسی و اقتصادی صورت نگیرد، امسال شاهد افزایش شاخص بورس خواهیم بود. البته در قانون بودجه امسال مواردی ذکر شده بود که مخالف صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بورس است امیدواریم مجلس جلوی آن‌ها را بگیرد.


وی درخصوص اعتراض شرکت‌های تامین سرمایه درباره بند ۳ بودجه ۱۴۰۳، گفت: قانون بند ۳ این بود که افراد حقیقی تا ۵۰ میلیارد و افراد حقوقی تا ۵۰۰ میلیارد مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند و بیش از این مقدار باید مالیات بپردازند. واقعیت این بود که اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نهاد‌های مالی و هزار فعال بازار گفتند که این قانون مخالف سرمایه‌گذاری غیرمستقیمی است که قانونگذار تعیین کرده بود. در واقع قرار بود که این قانون کمک‌کننده باشد و این موضوع را برای بازار سرمایه مستثنی کنند.

وی در پایان گفت اگر بازار بورس مثبت شد، مردم مانند سال ۹۹ سریعا سرمایه خود را وارد بازار نکنند و از طریق سبدگردان‌های یا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید (+لینک)
  • ۵ دقیقه ای وارد بازار ارز دیجیتال شوید
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد