Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@00:30:01 GMT

جامعه عکاسان نیازمند یک چتر حمایتی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۸۸۳۹

جامعه عکاسان نیازمند یک چتر حمایتی

به گزارش ایکنا؛ به گزارش روابط عمومی این رویداد در ابتدای این نشست سیف‌الله صمدیان گفت: امسال برای اولین بار مقرر شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجری رویدادهای هنری نباشد و باید از دولت در این زمینه سلب مسئولیت شود. رویداد 10 روز با عکاسان به جای دوسالانه‌هایی که سال‌هاست برگزار نمی‌شوند، قرار گرفته است اما امیدواریم از سال آینده هر انجمن بتواند دوسالانه خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صمدیان افزود: وجود یک چتر خانوادگی که بالای سر همه عکاسان ایران باشد، دلخوشی ما است. در برگزاری همایش 10 روز با عکاسان، هفت انجمن عکاسی مشارکت دارند. انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن عکاسان میراث فرهنگی، انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی، انجمن عکاسان تئاتر و انجمن عکاسان سینما و انجمن عکاسان ایران با وجود تفاوت‌هایی که در کار آن‌ها و رویکردشان به عکاسی وجود دارد، چکیده‌ای از فعالیت سالانه خود را در این رویداد منعکس می‌کنند.

رییس هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران ادامه داد: می‌دانیم که بودجه حوزه تجسمی در کشور بسیار ناچیز است، اما بعضی نهادها نیز در این مسیر کارشکنی کرده و کاری را که باید؛ انجام نمی‌دهند. سال گذشته ما از جانب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران لطمه خوردیم و آن‌ها به تعهدات مالی خود عمل نکردند. اگر امسال حمایت مرکز هنرهای تجسمی وجود نداشت نمی‌توانستیم این رویداد را برگزار کنیم. با وجود مشکلات، ما در هر شرایطی تلاش می‌کنیم این چراغ خاموش نشود. کل بودجه همه انجمن‌های تجسمی به اندازه یک فیلم سینمایی نیست؛ اما به دلیل ذهنیت سیاست‌زده مسئولان، چند سالی است که دوسالانه‌ها برگزار نمی‌شوند. امیدواریم مرکز هنرهای تجسمی از انجمن‌ها حمایت کند تا بتوانند دوسالانه‌ها را برگزار کنند.

مجید ناگهی نیز با اشاره به شعار کلی همایش 10 روز با عکاسان گفت: دوره‌های گذشته این رویداد را با شعار "عکاسی، فرهنگ، جامعه" جهت‌دهی کردیم و به سمتی حرکت کردیم که بتوانیم در حد بضاعت در جامعه عکاسی اثرگذار باشیم. رویکرد امسال نیز در ادامه سا‌ل‌ گذشته که شعار "عکاسی ایران، نگاهی به خود، نگاهی به جهان" بود، بر این اساس در بخش "نگاهی به خود"، "رویکرد چهره ایران" را برای این دوره انتخاب کردیم تا عکاسان توجه بیشتری به موضوعات بین رشته‌ای داشته باشند. همچنین برنامه‌ای طراحی شده است تا هر کدام از انجمن‌های عکاسی بتوانند در گالری اختصاصی خود نمایشگاه و نشست برگزار کنند.

ناگهی ادامه داد: در بخش "نگاه شخصی" که از دوره چهارم شکل گرفت؛ قصد داشتیم فرصتی برای ارائه آثار عکاسانی که کارهای متمرکز انجام داده‌اند فراهم کنیم. امسال پس از سه دوره احساس کردیم باید اصلاحاتی در این بخش انجام شود و به همین دلیل نام آن را به "به سوی نگاه شخصی در عکاسی" تغییر دادیم. در این بخش چهار سخنرانی برنامه‌ریزی شده است که به تبیین فضا و شرایط مورد نیاز برای رسیدن به نگاه شخصی بپردازیم.

او با اشاره به حضور دانشجویان در این رویداد گفت: امسال یک گالری مستقل به آثار دانشجویی اختصاص پیدا کرده است. طی انتشار فراخوانی در هشت مجموعه دانشگاهی، آثار دانشجویان برای حضور در نمایشگاه انتخاب شد و در بخش دیگری نیز پایان نامه‌های عکاسی بررسی می‌شود. به این ترتیب، قصد داشتیم حلقه اتصال نهاد دانشگاهی و رویداد 10 روز با عکاسان را شکل دهیم. پادکست و رادیوی اینترنتی هم امسال توسط چند جوان شکل گرفته است و قصد داریم از امکانات فضای مجازی نیز استفاده کنیم.

دبیر همایش 10 روز با عکاسان ایران با اشاره به ایجاد یک بخش جدید در این همایش گفت: بخش "در جست و جوی راهی نو" به سخنرانی‌های 15 دقیقه‌ای توسط افرادی اختصاص دارد که در زمینه عکاسی دارای تجربیاتی ارزشمند هستند. او گفت ممکن است این افراد عکاس نباشند اما نکاتی را متذکر شوند که مناسب کار عکاسان است.در این افراد پزشک، معمار یا افراد دیگری هم وجود دارند.

مجید ناگهی در پایان گفت:طراحی پوستر این دوره از «ده روز با عکاسان» با شاهپور حاتمی بوده است.

هفتمین همایش 10 روز با عکاسان ایران 14 تا 23 آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده

به گزارش همشهری آنلاین، خدیجه مهدی‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری، در باره این خبر گفت: «نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠در رویدادی با عنوان «جامعه پرداز خانواده» و با هدف شناسایی و معارفه و هم افزایی فعالان مسئله محور حوزه خانواده سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود. در این رابطه تیمی ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ هستند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم منطقه این فعالان و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. »

وی ادامه داد : «موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمانها و نهادها به عنوان یک رویکرد و جزو دغدغه های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست. در این رویداد کنشگران و فعالین حوزه خانواده در پنج محور : ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق شناسایی و جهت هم افزایی و حتی حیات مجموعه های خود به هم معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات های مشترک تعریف و به حل مسایل خانواده های در محورهای یاد شده کمک کنند. همچنین این مدیریت از مراکز فعال در حوزه ی سبک زندگی، مبلغان و گروه های تبلیغی، مجموعه های علمی و پژوهش محور، موسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیات مذهبی فعال در حوزه های اجتماعی، خیریه ها، گروه های جهادی، گروه ها و کانال های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و بنام حوزه خانواده دعوت می کند تا در این رویداد شرکت کنند و با هم افزایی بتوانیم اقدامات مؤثری در مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم. »

علاقه‌مندان به این رویداد کشوری می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی مراجعه یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:۵۵۱۳۵۵۵۳ تماس بگیرند.

کد خبر 848327 برچسب‌ها همشهری محله فرهنگسرا

دیگر خبرها

  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم