Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - شهردار منطقه 4 تبريز گفت: طرح ساماندهي بستر مهرانه رود اين کلانشهر به 90 درصد پيشرفت فيزيکي رسيد.

به گزارش ايرنا، اکبر امجدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براي اجراي اين طرح 81 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است که در صورت مساعد شدن شرايط جوي تا دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اعلام کرد: طرح ساماندهي بستر اين رودخانه از شرق تبريز آغاز شده و هم‌اکنون مراحل نهايي آن در غرب و محدوده شهرداري منطقه 4 به طول 2 کيلومتر و عرض 30 متر در حال اجراست.
شهردار منطقه 4 تبريز با بيان اينکه تکميل اين طرح دستاوردهاي مهمي در عرصه زيست‌ محيطي براي اين کلانشهر دارد، يادآوري کرد: با تکميل آن معضل تجمع آب‌هاي سطحي و گل و لاي و بوي تعفن و آلودگي به ‌صورت کامل برطرف مي‌شود.
امجدي با تاکيد بر تاثيرات مهم اين طرح در پديد آمدن بستر مناسب در گردشگري غرب تبريز، ادامه داد: ساماندهي و بهسازي بستر مهرانه‌ رود چشم‌انداز روشني را براي اهداف گردشگري در غرب اين شهر فراهم مي کند.
مهرانه رود به طول 25 کيلومتر از شهر تبريز مي‌گذرد و سرچشمه آن کوه‌هاي سهند است.
کلانشهر 1.8 ميليون نفري تبريز داراي 10 منطقه شهرداري است.
8023/3071
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد رئیسی با اشاره به فعالیت‌های اصلی مهندسی رودخانه‌ها و سواحل اظهار کرد: بیش از ۱۷ کیلومتر عملیات ساماندهی شامل بازگشایی، رفع تصرفات، آزادسازی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌های استان به ترتیب اولویت مدیریت بحران مستقر در فرمانداری شهرستان‌ها طی سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی یا بسیج ماشین آلات سایر دستگاه‌های اجرایی تأمین شده، افزود: بیش از ۴۱۰ هزار مترمربع در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی و رفع خطرات جانی و مالی سیلاب رفع تصرف شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از ۱۷ کیلومتر ساماندهی شده، ۱۲ کیلومتر از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی و ۵ کیلومتر نیز از محل بسیج ماشین آلات بوده است.

رئیسی با اشاره به آمار ساماندهی رودخانه‌ها از سال ۹۰ تاکنون خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و سواحل شهرستان‌ها شامل رفع تصرفات غیرمجاز از بستر قانونی، بازگشایی و لایروبی ساماندهی شده که ۱۱۰ میلیون مترمربع از اراضی ملی حاصل شده است.

علی اخوندزاده، مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این زمینه افزود: در این بخش برنامه‌ریزی و آینده‌نگری مثبتی صورت گرفته که طبق آن در سال‌جاری نیز ۱۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان در نقاط مشخص شده ساماندهی خواهد شد.

کد خبر 6085493

دیگر خبرها

  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان