Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@19:56:08 GMT

بازسازی صحنه سرقت مسلحانه از طلا فروشی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۹۰۶۹

معاون سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری هشت تن از اعضای باند سرقت موبایل خبر داد.

به گزارش ایسنا سرهنگ کارآگاه احمد نجفی افزود: ابتدای مهرماه ۹۷ گزارشی درباره اینکه چند تن در قالب یک باند اقدام به سرقت گوشی‌های همراه شهروندان در مناطق مختلف شهر تهران میکنند از دادسرای ناحیه ۳۴ به شعبه ۵ بازپرسی اعلام شد و در پی آن موضوع به اداره ۱۸ پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش مبنی بر این بود که اعضا چهار نفره این باند با استفاده از موتورهای تندرو و با به کارگیری سلاح سرد مثل قمه و قداره اقدام به موبایل قاپی در مناطق مختلف شهر تهران می‌کنند.

وی در ادامه گفت: چهارم مهرماه سال جاری سه تن از سارقان این باند - که همگی دارای سابقه های متعدد سرقت هستند - از جمله سردسته این باند به نام «اسماعیل» در خانه مجردیشان، حوالی میدان خراسان به همراه هشت دستگاه گوشی سرقتی دستگیر شدند و با انجام بازجویی از سردسته این باند و اعتراف وی، نفر چهارم باند که دختری معروف به «فرناز» است نیز دستگیر شد.

معاون سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته سارقان اعلام کردند که گوشی‌های سرقتی را جلوی پاساژ علاءالدین به فردی که سابقه‌دار می فروخته‌اند، اظهارکرد: مالخر مورد نظر نیز بعد از انجام بررسی‌ها و تحقیقات پلیسی در حالی که مشغول خرید گوشی‌های مسروقه مقابل پاساژ علاءالدین بود، دستگیر و در بازرسی‌های اولیه از وی مقداری وجه نقد نیز کشف شد.

نجفی با بیان اینکه پس از دستگیری این مالخر بازجویی‌های لازم انجام شد، گفت: وی در اعترافات خود مالخر دیگری را معرفی کرد و مدعی شد که ۴۰ دستگاه گوشی سرقتی به وی فروخته است. این شخص نیز گوشی‌های سرقتی را به‌صورت عمده به فرد دیگری که از اتباع یکی از کشورهای همسایه است به فروش می‌رساند و بعد از آن اموال سرقتی را از طریق قاچاق از کشور خارج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با تدابیر صورت گرفته مالخر دوم دستگیر شد،اظهارکرد: پس از دستگیری وی و انجام بازجویی، این فرد به ۷۰ فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کرد همچنین در بازرسی‌های صورت گرفته از وی نیز حدود ۱۰ میلیون تومان وجه نقد کشف شد.

نجفی با اشاره به اینکه با اعتراف مالخر دوم، دو تن دیگر از افرادی که در سرقت مشارکت داشتند و عامل انتقال گوشی‌های سرقتی به خارج از کشور بودند نیز دستگیر شدند، گفت: این سارقان پس از دستگیری به زندان انتقال داده شدند و مالخران این پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت

سرهنگ میرحبیبی گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در محدوده شهرستان کرمان و بر اساس تحقیقات میدانی ماموران پلیس آگاهی مشخص شد، سارقان با یک دستگاه پراید و یک دستگاه پژو در محل نگهداری احشام حاضر و با استفاده از غفلت مالکان اقدام به سرقت احشام می کنند.

وی تصریح کرد: بدین منظور با اقدامات اطلاعاتی ماموران، هویت یکی از سارقان مشخص و این فرد پس از دستگیری به انجام سرقت های متعدد احشام با همراهی ۲ همدستش اقرار کرد.  

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان بیان داشت: در ادامه این ۲ متهم نیز دستگیر و خودروهای مورد استفاده در سرقت نیز توقیف شدند.

وی بیان داشت: این باند سارق در تحقیقات تکمیلی به سرقت ۷۳ رأس دام در ۸ مورد سرقت اقرار و هم اکنون با صدور قرار متناسب از سوی مرجع قضایی روانه زندان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • دستگیری ۲۳ سارق و مالخر در چناران
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • سرقت ۱۰ میلیاردی نظافتچی از خانه‌ای در لواسان
  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!