Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اردیبهشت سال جاری پیامرسان تلگرام به دستور دستگاه فضایی فیلتر و از دسترس کاربران خارج شد.کاربران فضای مجازی که به محیط این شبکه اجتماعی عادت کرده به دنبال پیامرسانی جایگزین بودند تصمیم گرفتند به فضای ایرانی پیامرسان‌ها مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرت کاربران در روزها و ماه های اول بسیار سریع و پررونق بود اما مدتی نگذشته بود که نسخه فارسی تلگرام با عنوان تلگرام طلایی و هاتگرام به کاربران ارائه شد. پیامرسانی که بدون نیاز به هیچ فیلترشکنی کاربران را به حساب کاربری آنان در تلگرام متصل می کرد.

علاقه کاربران به عضویت در درگاه های جدید، مهاجرت معکوس آنها را به دنبال داشت. در حال حاضر بسیاری از مدیران و مسئولان از وجود این پیامرسان گله مند هستند و از دستگاه های ذی صلاح می‌خواهند تکلیف آن را مشخص کنند. در تازه ترین اظهارنظر عنوان شده رئیس مرکز شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد این دو نسخه تنها تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا در مورد شرایط خود تعیین و تکلیف کنند.

تنها چند روز از فرصت قانونی این دو نسخه فارسی باقی مانده است با این حال امروز محمدرسول کاظمی موسس و مدیر سابق پیامرسان آی گپ در حساب توییتری خود مکالمه و اظهار نظر یکی از برنامه نویسان نسخه فارسی تلگرام را به اشتراک گذاشت. ادعاهای منتشر شده توسط این برنامه نویس قابل تامل است. او اعلام کرده است حداقل دو ماه زمان لازم است تا این دو نسخه فارسی مستقل شوند.

موسس و مدیر سابق پیامرسان آی گپ در حساب کاربری خود خطاب به محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت:

اقایان #طلاگرام #هاتگرام شرکت #راهکار_سرزمین_هوشمند تیم فنیتون میگه حداقل دو ماه وقت میخواد
تا اخر آذر نشده برین یجایی دست بدامنشون بشین که باز اخر آذر تمدید بشه
ولی خدایی این دفعه یک ساله تمدید کنید.

راستی اگر نمیتونید یه اپ بزنید و برنامه ریزی تایم شیتتون درست از اب در نمیاد همه پیام رسانا کارشون تخته شده بیان کمکتون جمعش کنید

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی وزارت ارتباطات پیامرسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، پس از سیلی سختی که دلیرمردان سبزپوش سپاه به صورت رژیم صهیونیستی زدند، این رژیم جعلی سعی کرد تا در فضای مجازی با بازی در جنگ رسانه ای، خود را پیروز میدان نشان دهد اما کابران با واکنش ها و پاسخ هایشان به شایعات، دروغ ها و خیال پردازی های رژیم جعلی صهیونیستی پاسخی محکم دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • نحوه به‌روزرسانی Android ۱۵ Beta ۱؛ برجسته ترین ویژگی‌ها و تلفن‌های واجد
  • (ویدئو) افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • (ویدیو) افشاگری مالک تلگرام درباره جاسوسی از کاربران
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • آپدیت جدید تلگرام دل کاربران را برد
  • رو دست وایبر به واتساپ و تلگرام؛ رسما هوش مصنوعی را ادغام کردند!
  • وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!