Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@02:32:57 GMT

برگزاری هفته «تهران هوشمند» ۱۴ تا ۲۰ آذر

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۹۱۲۷

روز‌های ابتدایی هفته تهران هوشمند از چهاردهم تا شانزدهم آذر به اولین مسابقه چالش نوآوری تهران هوشمند اختصاص خواهد داشت. هدف از این رویداد، توسعه راهکار‌های هوشمند و نوآورانه بر مبنای داده‌های موجود در جهت رفع چالش‌های شهر تهران است.

در این مسابقه تیم‌های استارتاپی ایده‌های خود را در سایت همایش ثبت کرده و می‌توانند مستندات برخط سرویس‌ها را مطالعه و تست‌های اولیه را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول برگزاری مسابقه، تیم‌ها در فضایی دوستانه و در کنار مربیان مجرب با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در روز هفدهم آذر ماه کارگاه آموزشی شهر هوشمند برپا خواهد بود و افتتاح مرکز فناوری‌های هوشمند شهری و رونمایی از پروژه‌های منتخب شهرداری تهران در زمینه شهر هوشمند از برنامه‌های روز هجدهم آذر است. ضمن اینکه از روز ابتدایی این هفته تا پایان روز یکشنبه ۱۸ آذر، بازدید‌های تخصصی از مرکز آمار و رصد شهری پایتخت در این مرکز برگزار می‌شود.

مراسم افتتاح دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی «تهران هوشمند» در روز نوزدهم در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور وزرا، مدیران ارشد دولتی و شهری، پژوهشگران، علاقمندان و فعالین بخش خصوصی در حوزه شهر هوشمند برگزار می‌شود.

نشست‌های حکمروایی هوشمند و اقتصاد پایدار شهری، حرکت به سمت شهر هوشمند؛ الزامات و تجارب، سرمایه گذاری و مشارکت ذینفعان در شهر هوشمند، زیست بوم نوآوری شهر هوشمند و الگو‌های بهینه مشارکت شهروندان، جا به جایی و حمل و نقل هوشمند از رویداد‌های روز اول این همایش است.

در روز پایانی نیز نشست‌هایی با عناوین زیرساخت‌ها و فناوری‌های نوین در شهر هوشمند، محیط شهری و سلامت هوشمند، نقش فناوری‌های مالی و پرداخت در توسعه خدمات شهر‌های هوشمند، کاربرد‌های بلاک چین و خدمات هوشمند، راهکار‌های هوشمندسازی در حوزه پایداری، تاب آوری و ایمنی شهری برگزار خواهد شد.

نشست مدیران ارشد کلانشهر‌ها در خصوص انتقال تجارب شهر هوشمند و کارگاه‌های تخصصی گوناگون از برنامه‌هایی است که در هر دو روز همایش برگزار می‌شود. همچنین جلسات مذاکره استارتاپ‌های شرکت کننده در همایش با مدیران ارشد شهری فضای نوینی است که در این رویداد در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ همایش و نمایشگاه بین‌المللی «تهران هوشمند» که موضوع راهبردی «شهر هوشمند» را در دستور کار خود قرار داده است در دومین دوره برگزاری، شعار «تهران من، تهران هوشمند» را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهر تهران رقابت شهرداری تهران پایتخت برج میلاد بخش خصوصی اقتصاد سرمایه گذاری حمل و نقل سلامت چین اقتصاد برج میلاد چین حمل و نقل سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری هوشمند برای توریست‌های داخلی و خارجی اجرا می‌شود/ بزرگترین نورافشانی تهران در راه است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با  اشاره به نقش اراضی عباس آباد به عنوان یک پایگاه جدی در عرصه فناوری و نوآوری گفت: شهردار تهران در تدابیر خود اراضی عباس آباد را به عنوان کانون گردشگری معرفی کردند و این یک نقطه عطف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در توافقات اخیر با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، اراضی عباس اباد یکی‌از کانون‌های هوشمندسازی است که در صدر آنها خانه خلاق هزاره افتتاح شد، گفت: خبر‌های خوبی در عرصه دیپلماسی گردشگری داریم و مقدمات میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری شهری از سوی شهرداری تهران در حال انجام است.


وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی در اراضی عباس آباد گفت: ما سه بخش داریم، یکی بخش زیست محیطی و فضای سبز که عده‌ای برای عکس و استفاده از محیط سبز این محوطه استفاده می‌کنند و طی دو روز آینده از یک اثر فضای سبز در ورودی پل طبیعت رونمایی می‌شود.


حجازی تصریح کرد: بخش دوم برنامه‌های متعدد فضا‌های فرهنگی است و امسال برنامه‌هایی در دو بخش میدانی و مجازی داریم، ضمن اینکه از دوم فروردین عید شرقی و استیج شبانه را خواهیم داشت و به صورت جدی کارناوال‌های شادی و بازی‌های قومی و محلی را با همرارهی فدراسیون ورزش‌های همگانی خواهیم داشت.


مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد ادامه داد: افطار ساده‌ای که سال هاست با کمک خیرین به حدود ۲ هزار نفر خدمت می‌کنیم هم انجام می‌شود.کنسرت‌های موسیقی پارکی، نورافشانی‌های متعدد در شب‌های نوروز، ورک شاپ‌های هنری، صلوات خاصه امام رضا و آیین حمل پرچم رضوی از جمله برنامه‌های اراضی عباس آباد در ایام نوروز است که از ساعت ۲۰ تا بامداد ادامه خواهد داشت.

حجازی گفت: در صورت شرایط جوی مناسب بزرگترین نورافشانی و آتش بازی پل طبیعت با یک تکنولوژی متفاوت ساعت ۱۲ شب ۲۹ اسفندماه اجرا خواهد شد.


وی افزود: معرفی تور‌های چند منظوره در ایستگاه‌های گردشگری یکی از برنامه‌های ماست، اما اولین ایستگاه گردشگری هوشمند را امسال برای اولین بار برای توریست‌های داخلی و خارجی رونمایی می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردشگری هوشمند برای توریست‌های داخلی و خارجی اجرا می‌شود/ بزرگ‌ترین نورافشانی تهران در راه
  • برگزاری اجلاس جهانی گردشگری شهری/ کارت گردشگری برای اولین بار صادر می‌شود
  • گردشگری هوشمند برای توریست‌های داخلی و خارجی اجرا می‌شود/ بزرگترین نورافشانی تهران در راه است
  • اعلام برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر و زمان برگزاری دیدارهای معوقه
  • همایش تجلیل از اعضای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان تهران برگزار شد
  • برگزاری ویژه برنامه «آخرین لحظه، اولین پیمان» در ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • لندن هوشمندتر و متصل‌تر می‌شود
  • برگزاری دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات»
  • اختصاص ۳۴ میلیارد تومان برای سامانه‌های هوشمند ترافیک اردبیل
  • برگزاری همایش افسران جنگ نرم در سیاهکل