Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@13:35:39 GMT

تولید شیره خرما در شهرستان بستک

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۵۹۲۰۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیر جهاد کشاورزی بستک پیش بینی کرد امسال صد تن شیره خرما در پنج کارگاه شیره پزی به روش سنتی تولید شود.
عادل خورشیدی افزود: در تولید شیره خرما از ارقام مرزبان، پیبا، زامردان و شاهانی استفاده می‌شود.
هر ساله شیره پزی خرما در شهرستان بستک از مهرماه شروع می‌شود و تا آذر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین مصرف شیره خرما در بسته بندی خرما است به این صورت که خرما‌ها را با شیره و ادویه‌های معطر مخلوط کرده و در ظرفی به اندازه‌ها و وزن‌های مختلف بسته بندی می‌کنند.
با این روش بسته بندی خرما از گزند آفات انباری مصون مانده و تازگی خود را حفظ می‌کند.
شهرستان بستک هزار و ۸۶۰ هکتار نخلستان با تولید سالانه پنج هزار تن خرما دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شیره خرما دوشاب بستک بسته بندی خرما هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی

ایتنا - شرکت آمازون می‌گوید با استفاده از هوش مصنوعی در بسته‌بندی محصولات، توانسته است ضایعات ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
آمازون در سال ۲۰۱۹ برای کاهش ضایعات بسته بندی مدلی هوشمند مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرد.

این سیستم که «موتور تصمیم‌گیری بسته‌بندی» نام دارد، از داده‌های متنی، تصویری و بازخورد کاربران برای پیش‌بینی بهترین گزینه بسته‌بندی برای هر محصول استفاده می‌کند.

در عرض پنج سال، این ابزار هوشمند توانسته حداقل ۵۰۰ هزار تن از ضایعات بسته‌بندی در آمازون را کاهش دهد که معادل وزن ۷۷۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است.

کایلا فنتون، مدیر ارشد تیم نوآوری بسته بندی آمازون می گوید: این فناوری قابلیت تصمیم گیری در مقیاس بزرگ را به ما می دهد و نمونه ای از همگرایی پایداری و تجارت است.

محققان آمازون با استفاده از تکنیک‌های پردازش داده، تصاویر ثبت شده از محصولات در انبار و بازخورد کاربران، توانستند عملکرد سیستم را تا ۳۰ درصد بهبود بخشند.

 

در حال حاضر، این مدل در آمریکای شمالی و اروپا مورد استفاده قرار می گیرد و آمازون برنامه گسترش آن به سایر مناطق از جمله هند، استرالیا و ژاپن را دارد.

بهینه‌سازی بسته بندی علاوه بر کاهش ضایعات، سودمندی های دیگری نیز برای آمازون داشته است. این شرکت اعلام کرده از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، بیش از ۲ میلیون تن در بسته بندی صرفه جویی کرده است.

کارشناسان بر این باورند که هرگونه کاهش ضایعات بسته بندی برای محیط زیست مثبت است. رافائل اوراس، استاد دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید: "فرصت بزرگی برای صنعت وجود دارد تا از هوش مصنوعی برای کاهش این ضایعات استفاده کند. البته انگیزه آمازون فراتر از پایداری محیط زیستی و کاهش هزینه های متغیر نیز هست."

علاوه بر آمازون، قوانین و مقررات جدید نیز ممکن است صنایع را به استفاده از بسته بندی های پایدارتر سوق دهد.

در اروپا، آمازون شروع به جایگزینی بسته بندی های پلاستیکی با مواد کاغذی و مقوا کرده است. هرچند برای پیشرفت های واقعی در زمینه پایداری، همکاری تمام زنجیره تامین ضروری است.

دیگر خبرها

  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون
  • نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)