Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن احمق خوانده معارضان سوری تاکید کرد که آن‌ها هیچ وقت نفهمیدند که هدف از جنگ علیه سوریه اصلاح این کشور نبود، بلکه تجزیه سوریه بود.  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که جنگ علیه این کشور همچنان ادامه دارد و هر بار که ارتش سوریه و همپیمانانش در مقاومت لبنان، انقلاب اسلامی ایران و روسیه دستاوردی دارند، چالش‌ها نیز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقداد در گفتگو با پایگاه خبری «العهد» لبنان درباره استفاده تروریست‌ها از گاز‌های سمی علیه غیر نظامیان حلب اظهار داشت که این مسئله، «نخستین حمله شیمیایی نیست. این سناریو از خان العسل در سال ۲۰۱۳ آعاز شد و چند ماه پیش به شهر دوما رسید. [در واقع]آنچه این گروه‌های تروریستی مسلح و اربابان آمریکایی، اسرائیلی و ترکیه‌ای و رژیم‌های مزدور در جنگ در این منطقه از دست دادند، در تلاشند که آن را در سیاست محقق کنند».

حمله به حلب یک طرح غربی برای تشنج وضعیت سوریه بود

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه منطقه حلب که در آن حمله شیمیایی صورت گرفت، به موجب توافق سوچی تحت نظارت ترکیه قرار داشت، اعلام کرد که چنین حملاتی «یک طرح غربی است تا وضعیت متشنج باقی بماند و به گروه‌های تروریستی مسلح روحیه داده شود و به آمریکا فرصت دهند که در سایر مناطق سوریه دست به عملیات بزند».

وی با اشاره به اینکه استفاده از گاز‌های سمی توسط تروریست‌ها در حلب حامل این پیام است که «این گروه‌های تروریستی می‌توانند چنین جنایاتی مرتکب شوند و مورد بازخواست هم قرار نگیرند»، تصریح کرد که آمریکا و همپیمانانش در پی ارائه تصویر دروغین از این حوادث هستند.

نقش کارشناسان فرانسوی در تجهیز تروریست‌ها به سلاح شیمیایی

مقداد با تأکید بر اینکه کارشناسان فرانسوی حاضر در این منطقه تروریست‌ها را به ۵۰ موشک حامل مواد شیمیایی تجهیز کردند، خاطر نشان کرد که «ما اطمینان داریم که این اقدامات دیر یا زود بر ملا خواهد شد. ما به عنوان [دولت]سوریه استفاده از سلاح شیمیایی را از طرف هر کسی و علیه هر طرفی که باشد، محکوم می‌کنیم».

این مسئول سوری با اشاره به همکاری نیرو‌های ترکیه‌ای حاضر در این منطقه با تروریست‌ها در خصوص استفاده از گاز‌های سمی، اعلام کرد که این عملیات «در مناطقی صورت گرفت که نیرو‌های ترکیه‎ای به همراه گروه‌های تروریستی که خاک سوریه را اشغال کرده‌اند، بر آن تسلط دارند».

تروریسم ابزار کشور‌های غربی برای ضربه زدن به منافع ملتهاست

وی با بیان اینکه تخریب سوریه از سوی کشور‌های غربی به خاطر مواضع دمشق علیه رژیم صهیونیستی بود، اظهار داشت که کشور‌های غربی «از تروریسم به عنوان وسیله‌ای برای ضرر زدن به منافع ملت‌ها استفاده می‌کنند. اما مشکل واقعی در منطقه باقی می‌ماند و نیازمند راه حل است و آن مشکل ملت فلسطین است؛ زیرا اقدامات این کشور‌ها بدین سبب است تا سیاستی را در پیش گیرند که هر کس را که خواستار حقوق مشروع ملت فلسطین و آزادی کشور‌های عربی باشد، ساکت می‌کند».

مقداد با تأکید بر اینکه با حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، هیچ آزادی در انتظار کشور‌های عربی نیست، در خصوص پاسخ ارتش سوریه به حملات شیمیایی تروریست‌ها در حلب گفت: «زمانی که به اقدامات تروریستی پاسخ می‌دهیم، در واقع به هر چیزی پاسخ داده‌ایم. ولی تأکید داریم که حضور غیرقانونی در خاک سوریه را نمی‌پذیریم، چه آمریکایی باشد یا فرانسوی، یا انگلیسی یا ترکیه‌ای... ما اطمینان داریم که ۱۸۵ هزار کیلومتر مربع از سوریه» باز پس گرفته خواهد شد، همان گونه که این مسئله قبلا رخ داده است.

ترکیه مسئول تجاوزات تروریست‌ها به حلب است

معاون وزیر خارجه سوریه با تأکید بر لزوم پایبندی ترکیه به تعهداتش در توافق سوچی، اعلام کرد که اگر این توافق اجرا می‌شد، گروه‌های تروریستی نمی‌توانستند از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان حلب استفاده کند؛ «لذا کشور ترکیه مسئول این تجاوزات است... چه با استفاده آن (تروریستها) از سلاح شیمیایی یا اجازه دادن» به تروریست‌ها و رسیدن دست آنان به چنین سلاحهایی.

کشور‌های زیادی خواستار رابطه با سوریه هستند

وی درباره تلاش برخی کشور‌ها برای برقراری مجدد روابط سیاسی با سوریه هم خاطر نشان کرد، «کشور‌های متخاصم با سوریه میلیارد‌ها [دلار]را برای رفع نیاز‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشور‌های غربی و به منظور تخریب سوریه هزینه کردند تا این کشور از بین برود... کشور‌هایی که به سوریه آسیب زدند، زیرساخت‌های آن را نابود کردند، هزاران بی گناه را کشتند و همچنان افکار عمومی عربی و جهانی را در خصوص رخداد‌های سوریه گمراه می‌کنند باید از این سیاست‌های ویرانگر دست بردارند... تعداد کشور‌هایی که خواستار بازکردن صفحه تازه در روابط با سوریه هستند، کم نیستند؛ زیرا سوریه به آنان ثابت کرد که شکست نمی‌خورد و ملت سوریه حامی نظام ملی‌گرای پیشرو مخالف اسرائیل هستند».

معارضان سوری احمق هستند

مقداد ضمن احمق خواندن اپوزیسیون‌های موجود در سوریه تصریح کرد که این اپوزیسیون‌ها نفهمیدند که هدف از جنگ علیه سوریه اصلاح این کشور نبود، بلکه قصد دشمنان سوریه این بود که این کشور تجزیه و مانند سومالی و لیبی نابود شود.

صهیونیست‌ها در پی تسلط بر کشور‌های عربی هستند

این مسئول سوری در پایان با اشاره به اینکه روابط عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی، بهتر از روابط ریاض با تمامی کشور‌های حاضر در شورای همکاری خلیج فارس است، خطاب به کشور‌های عربی گفت که «پیشرفت و شکوفایی از اسرائیل یا برقراری روابط با اسرائیل حاصل نمی‌شود؛ [رژیمی]که در منطقه فقط خواستار هیمنه و تسلط و تحت تصرف درآوردن توانمندی‌های عربهاست، نه خدمت رسانی به آنان».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه وزارت امور خارجه سوریه روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان گفت: ایران با حفظ اصول نظامی و انسانی از امنیت کشور دفاع کرد.

او افزود: اقتدار دفاعی کشور و موفقیت‌های اخیر ثمره تلاش جوانان ایرانی است که با وجود ۴۵ سال تحریم‌های سخت، از خاک وطن هزاران کیلومتر آن طرف، دشمن را مورد هدف دقیق خود قرار می‌دهد و در این دستاورد باید از تهرانی مقدم‌ها، جوانان نخبه کشور و نیرو‌های مسلح که مردانه ایستادند و مقاومت کردند، یاد و تقدیر کنیم.

امام جمعه همدان تأکید کرد: در این دفاع مشروع تلاش شد مردم آسیب نبینند و فقط مراکز نظامی را نشانه گرفت تا اصل انسانی رعایت شود در حالیکه اسرائیلی‌ها در حمله به غزه هزاران زن و کودک را شهید کرد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در دوره قبل مسأله برجام از سوی آمریکایی‌ها و کشور‌های اروپایی بحث برجام موشکی شد و کشورمان به این پیشنهاد تن ندادند، گفت: اگر برجام موشکی منعقد می‌شد، دیگر نمی‌توانستیم با صلابت مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و این عظمت خلق شده نشان از سیاست‌های درست در برابر مسایل نظامی است.

او  بی‌توجهی به ساحت‌های درگیری را نقطه ضعف دشمن دانست و گفت: دشمنان که در میدان نظامی شکست خورد، تلاش می‌کنند در عرصه رسانه خود را پیروز نشان دهد در حالیکه اگر پاسخ کشورمان نبود، ما را ترسو خطاب می‌کردند و اگر جواب می‌دهد و مردم کشته نمی‌شوند، می‌گویند موفق نشده‌اند و مردم کشته شوند هم می‌گویند نسل کشی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تبیین درست واقعیت‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: کسانی که در فضای گفتمانی قرار گرفته‌اند و یا مسوول رسانه هستند، باید توجه کنند که توجه به فضای رسانه مهم است و باید تلاش کنند که در جنگ رسانه‌ای تدبیر لازم را داشته باشند تا دشمن سواستفاده نکند.

شعبانی موثقی با اشاره به حجاب و عفاف گفت: افرادی که مخالف حجاب هستند، از این فضای رهاشدگی آسیب می‌بینند.

او افزود: رها کردن حجاب و برهنگی باعث آسیب زدن به خانواده‌ها می‌شود و انتظار می‌رود همه نخبگان جامعه باید به این موضوع دغدغه داشته باشند و رفتن به سمت برهنگی آسیب غیرقابل جبران خواهد بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در طرح حجاب نیاز به برخورد‌های سخت نیست، تصریح کرد: باید در این فضا مراقبت کرد و تذکرات با لطافت و با برخورد مناسب باشد.

 

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد
  • ایران با وجود تحریم‌ها چگونه توانسته تا این حد پیشرفت نظامی کند؟
  • «سودهای فرضی و هزینه‌های واقعی» واکنش به پاسخ ایران/ محاسبات رژیم‌صهیونیستی، وقتی یک «قمارباز احمق» در رأس آن قرار دارد