Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، محمد خالدی، نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز ۱۰ آذرماه در بازدید از جهاد دانشگاهی استان با تشکر از فعالیت‌های این نهاد انقلابی، اظهار کرد: این فعالیت‌ها در افزایش حرکت استان به سمت توسعه مؤثر است.
وی بهره‌گیری از ظرفیت‎های داخلی استان در راستای مطالعات پژوهشی را ضروری دانست و افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند از این سرمایه‌های استانی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم لردگان در مجلس یکی از شاخص‌ترین مشکلات استان را آمار بالای بیکاری خواند و ادامه داد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در رفع مشکل اشتغال استان مؤثر است.
خالدی با تأکید بر اینکه متأسفانه کشور نتوانسته از ظرفیت‌های داخلی برای رفع مشکلات بهره ببرد، خاطرنشان کرد:یکی از بارزترین مشکلات کند بودن سیستم اداری و بروکراسی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه باید همواره امیدواری را به جامعه و مردم تزریق کرد، تأکید کرد:گردشگری یکی از ظرفیت‌های استان است که اگر تحولی در آن رخ دهد مشکل بیکاری در استان رفع می‌شود.
سرپرست جهاد دانشگاهی استان نیز با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، تأکید کرد: وجود پنج مرکز و هفت هزار عنوان دوره آموزشی در استان و کشور از ظرفیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی است.
سیروس رضایی انجام مطالعات پژوهشی و فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی، مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان را از شاخص‎ترین فعالیت‌های حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی این مجموعه برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری جهاد دانشگاهی اشتغالزایی بیکاری نماینده مجلس خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۵۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال

 فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران  گفت: طی سال ۱۴۰۲ از طریق راه اندازی مجدد تعداد ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد برای ۲۸۶۱۴ نفر اشتغال ایجاد شده است. همچنین برای سال ۱۴۰۳ نیز بازفعال سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

وی، در خصوص برنامه ارتقای ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید در ۲۷۵۵ واحد به بهره برداری رسیده فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر طی سال ۱۴۰۲ محقق شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزایش ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۳ عنوان کرد که با اهتمام ویژه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

مقیمی در ادامه تصریح کرد: نوسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز طی سال ۱۴۰۳ در دستور کار است.

وی گفت: همچنین ۲۲۹۰ طرح صنعتی جدید طی سال ۱۴۰۲ با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت و واحد‌های بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر ارتقا یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطر نشان کرد: از محل احیای ۱۴۴۰ واحد راکد با اشتغال ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر، افزایش ظرفیت ۲۷۵۵ واحد با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر و بهره برداری از ۲۲۹۰ طرح جدید با اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در مجموع برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اشتغالزایی به وجود آمده است.

منبع: روابط عمومی شهرک های صنعتی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد برای حفظ اشتغال مورد توجه باشد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای