Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پاون؛از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا پایان شهریورماه سال ۹۷، دو میلیارد و ۶۱۳ میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود یک میلیون و ۸۰۳ هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۷۴۲ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:لزوم حرکت نیروگاه‌های ایران به سمت انرژی‌های نو

گفتنی است، این میزان تولید انرژی‌های نو باعث صرفه‌جویی ۵۷۵ میلیون لیتری مصرف آب در سال‌های اخیر شده است که سهم آبان‌ماه به تنهایی حدود ۱۹ میلیون لیتر بوده است.

هم‌اکنون ۴۲۱ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به ۶۶۰ مگاوات رسیده است. براین اساس تاکنون ۹۵ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و ۳۹ مگاوات نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که ۴۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع بادی، ۴۱ درصد از نوع خورشیدی، ۱۳ درصد از نوع برقآبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و دو درصد نیز از نوع زیست توده است.

انتهای پیام/

اشتغال ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه انرژی های نو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت.

به گزارش ایسنا، همایون حائری، در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می‌رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می‌گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد