Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@22:12:26 GMT

چرا وزیر در جلسه لغو ممنوعیت واردات شیرخشک نبود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۰۷۷۳

چرا وزیر در جلسه لغو ممنوعیت واردات شیرخشک نبود؟

باشگاه خبرنگاران جوان: رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی، با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات شیرخشک منطقی نیست، اظهار کرد: براین اساس در جلسه اخیر وزرای وزارت صمت، بهداشت، استاندارد و گمرک واردات شیرخشک نوزاد آزاد اعلام شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با لغو ممنوعیت واردات شیر خشک وجود دارد، افزود: اگرچه این مصوبه بدون حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه اخیر به تصویب رسید، اما بعید است که وزارت جهاد کشاورزی در این باره مخالفت خاصی داشته باشد چرا که واردات این محصول باید آزاد باشد تا پنج کارخانه بسته بندی موجود در کشور بتوانند پس از واردات، اقدام به عرضه شیرخشک نوزاد در بازار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باکری دلیل مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با ممنوعیت واردات شیرخشک نوزاد را، قید نشدن ممنوعیت واردات میان شیرخشک صنعتی با نوزاد در گذشته مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت واردات شیرخشک نوزاد لغو شد

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد شیرخشک نوزاد در داخل تامین می‌شود، بیان کرد: براین اساس برای تامین مابقی نیاز کشور چاره‌ای جز واردات وجود ندارد.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت واردات شیرخشک صنعتی تصریح کرد: هم اکنون انجمن صنایع لبنی با وزارت جهاد کشاورزی برای لغو ممنوعیت واردات شیر خشک صنعتی در حال کشمکش هستند، این درحالی است که کسری ۲۰ درصدی شیرخام کارخانه‌های لبنی باید از طریق واردات جبران شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: ممنوعیت واردات شیرخشک وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید