Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، دادستان عمومی و انقلاب در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، به اهمیت حفاظت محیط زیست، بهره برداری صحیح از منابع طبیعی و ضرورت تهیه و اجرای پیوست زیست محیطی در کلیه طرح‌ها اشاره کرد و گفت: شناسایی و کنترل و برخورد قانونی با عوامل و منابع آلاینده و مخرب و اثرگذار بر محیط زیست با جدیت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد قاسمی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست، ارزش‌های تنوع زیستی استان و گونه‌های منحصر به فرد گیاهی و جانوری به عنوان گنجینه طبیعی و مواهب الهی یاد کرد و گفت: با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی برای حفاظت از این ذخایر گهربار باید بیش از گذشته تلاش کنیم.
دادستان قزوین تصریح کرد: در حفاظت و حراست از محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلایندگی آن باید کلیه سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول مشارکت کنند.
او خواستار معرفی موارد قصور در انجام وظایف قانونی و یا اجرا نشدن مقررات و الزامات قانونی محیط زیست به دستگاه قضا شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های عملیاتی حفاظت محیط زیست استان و مسائل و مشکلات زیست محیطی موجود در زمینه پسماند‌ها و منابع آلاینده محیط زیست، گفت: حمایت‌های دستگاه قضا در اجرای قوانین و مقررات محیط زیست و برخورد با متخلفان همواره لازم و ضروری است.
حسن پسندیده خواستار برگزاری نشست مشترک محیط زیست با قضات به منظور آموزش ضابطان حفاظت محیط زیست، تبادل آخرین مقررات و اصلاحات، و برخورد با عوامل آلاینده و مخرب محیط زیست شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دادستان محیط زیست عوامل آلاینده تنوع زیستی پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر بی نظیر از ۴ قلاده خرس در منطقه دنا + فیلم

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، اسلام جاودان خرد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار کرد: ویدئویی توسط یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش و کوهنورد پنجشنبه شب ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ از حضور ۴ قلاده خرس قهوه ای در حوالی منطقه حفاظت شده دنا تهیه شده است.

وی افزود: همراهمی همه آحاد مردم در امر حفاظت عرصه های طبیعی امری ضروری به نظر می رسد و در این راستا با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست و تلاش شبانه روزی همکاران شاهد گونه‌های مختلف حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و در زیستگاه‌های خود تراکم پایینی دارند؛ به همین خاطر خطرات متعددی آنها را تهدید می‌کند، بنابراین حفاظت از آنها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی کشور به شمار می‌رود.

«امین خوبیاری»، این دوستدار محیط زیست و کوهنورد ۳۶ ساله سی سختی در این خصوص گفت: ساعت ۲۲ و ۳۷ دقیقه شب ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ حوالی شهر سی سخت و در محدوده منطقه حفاظت شده دنا ناگهان یک قلاده خرس قهوه ای به همراه سه توله اش را در مسیر مشاهده و از آنها فیلمبرداری کردم.

گفتنی است که طی دو روز اخیر یک قطعه فیلم از چهار قلاده خرس قهوه ای که توسط یک دوستداران محیط زیست و کوهنورد در محدوده منطقه حفاظت شده دنا فیلمبرداری شده بود در فضای مجازی منتشر شده بود که واکنش هایی را در پی داشت.

کد خبر 839512 منبع: ایسنا برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش سفر - گردشگری خبر مهم

دیگر خبرها

  • آماده‌باش محیط‌زیستی‌های دماوند در ایام نوروز
  • تشدید گشت های جلوگیری از خرید و فروش غیر مجاز آبزیان در پردیس
  • پایش مشترک کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و امور منابع آب شهرستان ارومیه از رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه
  • فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر
  • جلوگیری از چرای غیر مجاز بیش از ۱۷ هزار راس دام در قزوین
  • دستگیری سه شکارچی متخلف در قزوین
  • با تخریب کنندگان محیط زیست در ایام تعطیلات برخورد می شود
  • تصاویر بی نظیر از ۴ قلاده خرس در منطقه دنا + فیلم
  • مقابله با عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌های خدمت‌رسان، مأموریت دادستانی در سال جدید
  • دستگیری ۳۵۹ شکارچی غیرمجاز در قزوین