Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:45:56 GMT

56 مستند خارجی از 33 کشور در جشنواره «سینماحقیقت»

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۶۲۰۴۵

56 مستند خارجی از 33 کشور در جشنواره «سینماحقیقت»

تهران - ایرنا - از جمع 56 مستند خارجی که در بخش‌های مختلف دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده می‌روند، آلمانی‌ها با 8 فیلم در صدر قرار دارند.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، از جمع 56 فیلم مستند تولیدی 33 کشور خارجی که در بخش‌های مختلف دوازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده می‌روند، آلمانی‌ها با 8 فیلم در صدر جای گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آلمانی‌ها، فیلمسازان کشورهای فرانسه، ایتالیا و آمریکا با پنج فیلم در رتبه دوم این فهرست جای گرفتند.
از کشور روسیه نیز چهار فیلم در جشنواره روی پرده می‌رود و کشورهای هلند، نروژ، سوییس، هند سه فیلم دارند.
مستندسازان لهستان، یونان، دانمارک، ترکیه، انگلستان، اتریش، سوئد و فنلاند هم با 2 فیلم در جشنواره‌ حضور پیدا کرده‌اند.
سایر کشورهایی که با یک فیلم به سینماحقیقت آمده‌اند، به این شرح هستند: برزیل، اسپانیا، مجارستان، جمهوری چک، کرواسی، ایرلند شمالی، مکزیک، استرالیا، قطر، ازبکستان، لتونی، لیتوانی، استونی، تانزانیا، هنگ‌کنگ و نپال.
بدیهی است که برخی فیلم‌ها، تولید مشترک کشورهای مختلف است.
به این ترتیب، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت میزبان آثاری از تمامی قاره‌های جهان؛ شامل آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و حوزه کارائیب، آمریکای لاتین، آفریقا و اقیانوسیه است.

«پرتره چینی» در ایران
فیلم مستند «پرتره چینی» ساخته ژیائوشوای وانگ محصول سال 2018 هنگ‌کنگ هم از آثاری است که در بخش نمایش‌های ویژه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.
در خلاصه موضوع این اثر مستند آمده است: «چه می‌شد اگر عابری در خیابان‌های پکن بودیم؛ دهقانی که امیدوار است باران ببارد، آهنگری در کارخانه‌ای که رو به محو شدن است، جهانگردی در ساحلی شلوغ، در حال عبادت در نینگ‌ژیانگ یا کینهی، کارگری ساختمانی پس از یک زمین لرزه، ماهیگیری که تورش را جمع می‌کند یا چهره‌ای که منتظر است روی صحنه برود!»
مستند «پرتره چینی» پیشتر در جشنواره‌ فیلم بوسان کره‌جنوبی، ایدفا، جشنواره فیلم آسیایی هنگ‌کنگ به نمایش درآمده است.
نزدیک به بهشت (1998)، دوچرخه پکن (2001)، فراموشی سرخ (2014) از دیگر آثار ژیائوشوای وانگ است.
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1397 به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.
فراهنگ**9246** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما حقيقت مستند جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۶۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کاشمر گفت: برگزاری دوازدهمین دوره المپیاد آماده طرح ملی دادرس در ۲۵ مدرسه شهرستان کاشمر با هدف تبیین و تقویت خود امدادی و دگرامدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعداد‌های علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود و از مؤثرترین طرح‌های ملی هلال احمر است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده کنند.

حسین غلامی با اشاره به حضور ۳۵۰ دانش آموز دختر و پسر پایه هشتم مقطع متوسطه، افزود: این دانش آموزان با آموزش مباحث امدادی و کمک‌های اولیه در قالب تیم‌های ۱۴ نفره در چهار بخش از قبیل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، حمل مصدوم به صورت گروهی و انفرادی به رقابت پرداختند.

وی  آماده سازی جامعه را در برابر بلایای طبیعی لازم دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری حادثه خیز است این طرح کمک شایانی به دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های بشر دوستانه و داوطلبانه جهت آگاهی بخشی در برابر حوادث می‌کند.

حسین غلامی افزود: طرح ملی دادرس به منظور توانمندسازی نوجوانان در هنگام مواجهه با حوادث همه ساله در سراسر کشور اجرا می‌شود.

طرح دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • وضعیت هوای تهران در دوازدهمین روز اردیبهشت
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس